2019 Austria Tour

Home Forum Porsche Uitstappen 2019 Austria Tour

• Maker
    Discussie
  • Gezien het hier een redelijke komkommertijd is ,misschien het moment om onze jaarlijkse trip weer even te lanceren.
    Na Schotland(2017), Yorkshire&Wales(2018) vertrekken we met een groepje zondag 14 juli voor 8 dagen naar Oostenrijk

Deelnemers: Herman911,Tgeert,Deepee,Harley G, Yellow Submarine en ondergetekende + DAMES natuurlijk!

Programma:

dag 1 Diepenbeek -Porschemuseum-Boblingen (513 km)
    V8 hotel Motorworld(onze allervriend Sensa wacht ons op aan het Porschemuseum!

dag 2 Stutgart-Leutasch(344 km )-hotel Xander

dag 3 Leutasch-Leutash(Timmelsjoch- SS44 bis- Via passo Giovo-Jaufenstrasse -Brenner(241 km)

dag 4 Leutasch -Silvrettapass – Leutasch (278 km )

dag 5 Leutash-Maishofen (214 km-3u24 verplaatsing naar hotel Victoria Maishofen)
    (Gerlospass-Hainzenbergpass)

dag 6 Maishofen-Grosglocknerpass-Maishofen (208 km-3u11 )

dag 7 Maishofen-Reutte: 262 km-> 4u20)-Duitse Hochalpenstrasse –Hotel Zum Mohren

dag 8 Reutte- Diepenbeek(back home 703km 6u19)
    Naar gewoonte zullen we onze avonturen en wedervaren van dag tot dag hier op een amusante manier proberen te posten!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
    • impressie Oostenrijk en Italia (Süd Tirol)

0

ziet er heel fijn uit!!! Amuseer jullie en veilige en probleemloze ritten gewenst!!! Ik wou dat ik erbij was….. komt nog wel!

0

nog wat kijkvoer van gisteren en vandaag.. aangekomen in Sporthotel Xander in Oostenrijk. Onze uitvalbasis voor de komende 3 dagen.

0
          XXX

Veilige kilometers mannen!
            Blijf posten hé, kan ik een stukje mee genieten.

0

Je kan zelfs een Porsche in het zwart verkrijgen met rooster en de nieren van een BMW : voor zij die niet kunnen kiezen blijkbaar 8) Dat wist ik niet; ergens gemist

0

Verslag dag 1 – 14 juli – van Vlaanderen tot aan het V8 hotel te Böblingenn [Stuttgart]

En weg waren wij. De eerste dag is er uiteraard niet gek veel te melden want die bestaat er gewoon uit dat we met zijn allen op een rij naar het eerste hotel reden. Einde verslag.

Toch een poging: wij (Ilse en mezelf) waren om 5:00 al uit de veren want de start van de reis werd bepaald om 6:45 op de Carpool Diepenbeek, toch een dik uur rijden van bij Ilse thuis. Toen we Anna vertrek om 5:30 net de Brusselse ring waren opgereden vaagt Ilse me naar het roadbook. Verdorie, dat zat in een tasje met daarin ook nog wat levensnoodzakelijke kabels. Alleen realiseerde ik mij dat ik dat op de keukenstoel had laten staan. Gevolg: keer-e-keer-weere en full gaaz terug. Waze zei 20 minuten enkel, [hide]I did it in 13 min zoals Harvey Keitel in Pulp Fiction met zijn Honda NSX[/hide]. Daarna nog even de grenzen van de wetten van de fysica opgezocht richting carpool. Dat vonden de inzittenden van een verstopte anonieme wagen enkele kilometer voor de carpool zo fijn dat ze er een mooie foto met gebruik van flitslamp van maakten. Maar ik kan het allemaal uitleggen, edelachtbare!

Daarna reden wij dus in colonne richting het hoofddoel van de dag: het Porsche museum. Ik had Waze opstaan en die wou me kort voor de afrit via een omleiding sturen, wat ik prompt meldde aan de koprijder (we hebben walkietalkies mee) maar die wou liever een uurtje bumperen dus dat deden we dan maar. Er was een ongeval gebeurd… To be honest, de initiële vertraging zou maar 10 min duren.. moraal van het verhaal: Waze is beter.

Komen we aan in de parking onder het museum, staat daar toch wel een Lizard groene 992 te blinken! Raaahh!!! Ik wou een Lizard GT4 maar de kleur staat niet bij de opties. Ik wou geen gele GT4 omdat die me te veel op de oude lijkt. Dus heb ik een gele Spyder besteld. Maar Lizard is echt wel een ogen-uitstekend topkleur! Kudo’s aan iedereen die er zijn standaard 992 in bestelt!

Thema van de huidige opstelling was 50 jaar 917 Rennwagen. Foto’s spreken voor zich. Daarna richting V8 hotel. Dit is een auto-thema hotel in een opgeknapte oude industriële site, waar men 90 jaar geleden Zeppelin’s bouwde. Nu heet het Motorwelt en er zijn oa dealerships van Porsche, McLaren en Bentley.

0

Veilige reis mannen !! Have a lot of fun !

0

Ben benieuwd of dat dit groepje P rijders ,na een paar glazen Schnapps, durf poseren in de typische Tiroler klederdracht :drink:

0

@yellow, die “P” van “P-vrienden” staat niet voor Porsche maar Pipo!
                      Het schijnt dat er zelfs Audi gaat meerijden! Een diesel nog wel! 😀 :salut:

0
                      123

Goeie vaart en kom wel thuis

0

[quote=”DST” post=277362]Amuseer jullie !!

PS: foto’s van jaguars zijn ten stelligste verboden :think: :what:[/quote]

Jaguar foto’s verboden ??? neen neen , we willen juist de mooie F typ zien in al zijn glorie ( ik hoop dat de mods volgende week dan ook met verlof zijn ,dan wordt er minder gecensureerd 😀 😀 )

Ik vermoed wel dat de F type kan worden af gesleept bij het Porsche Museum: Duitsers kennende :coolness: :coolness:
                          Je kan ze ook geen ongelijk geven ,moest het zo gebeuren : met een” Britse Cat “de Heilige Grond van Zuffenhausen betreden is actually NOT done

Enfin .. tijd voor Vive le Vélo nu :drink: :drink:

0

[quote=”DST” post=277362]Amuseer jullie !!

PS: foto’s van jaguars zijn ten stelligste verboden :think: :what:[/quote]

Het wordt nog erger… Na een transaxle club van mijn kloten (err was er zelfs één met een 991, een rode geloof ik, met van die rare stickers er op, Endurance of zo) ben ik nu verzeild in een Porsche club van hetzelfde niveau. :ass:

0

Geniet van jullie reis en deel maar jullie verhalen.
                              En opgepast voor de koe-gars in de Oostenrijkse bergen.

0

Voor mij kunnen er wel foto’s van de Jaguar….maar vooral foto’s van die Cougars die meegaan! 🙂

0

Have fun guys. Ik kijk uit naar de verslagen en de fotos !

0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.