Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › 211pk unlocken?
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 1 maand geleden door
Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Als je daar naar de koppelkurve kijkt zie je precies hetzelfde: bij de 211 pk versie gaat het koppel bij 5500 rpm sterk naar omlaag. Bij een normale versie als bij mijn 981 (275 pk) is dat pas bij 6250 à 6500 rpm. En het koppel blijft significant hoger tot het einde van het bruikbare toerentalgebied.
Vandaag is 211 pk in Vlaanderen echt belachelijk want de BIV houdt er geen rekening meer mee.
Ik ben maar een leek, maar PK is toch gelijk aan koppel x rpm? Ik vermoed dus dat Porsche de koppelkromme aftopt vanaf 5500 rpm? En dat een tuner dit ongedaan maakt? Tja, als men nooit boven 5500 rpm gaat is het nergens voor nodig.
Als ik de grafiek bekijk van CTH (voor en na) dan zie je de (rode) koppelkromme vanaf 5500 rpm naar beneden gaan, waardoor het vermogen niet meer toeneemt maar stabiel blijft ondanks de rpm toename… Nà de tuning blijft de (blauwe) koppelkromme egaal tot boven 6500 rpm!
Vermits we het hier over een Porsche hebben en niet over een diesel, mag dat wel vind ik. Met onze diesels (320d en 116d) ga ik eigenlijk nooit boven 3000 rpm.
+1 deepee
De waardes op een “geknepen” zijin fiscaal. De opgegeven tijden door porsche van top en acc zijn nagenoeg dezelfde.
Trouwens, 30pk maar hetzelfde koppel ga je idd zogoed als niet voelen! De chrono een klein beetje. All in the mind….het zijn niet de PK’s die je nodig hebt om te accelereren maar koppel. als ik die cijfers voor en na naast elkaar zet, dan spendeer ik m’n centen liever aan een setje banden of enkele tankbeurten ipv 0,35 sec van de sprint af te pitsen.
Ik denk altijd dat die 211 pk voornamelijk op papier bestaat en dat er in werkelijkheid wel meer pk’s in de motor zitten. Zou de voor en na resultaten wel eens willen zien op een testbank.
Ik zou het ook doen! Informeer zelf ook es wat Heinz vraagt want die 1100€ lijkt me nogal hoog gegrepen.
Als je 35-40 pk niet voelt op een totaal van 210, dan scheelt er toch iets mijn gedacht! :wtf:
CTH vanaf 559 euro, 255 pk. Ken ik verder niet. Aan de koppelkromme wijzigt weinig. Pas bij 5500 rpm is er verschil. Weet wel dat bij mij de PDK de motor met gemak tot boven 7000 rpm laat lopen eens de motor en olie deftig warm zijn. Ik zou het dus zeker doen.
35 pk verschil niet voelen? Wow, dan zijn al die mannen met hun 245pk Cayman lekker gesjareld.
Die pk’s ga je niet direct voelen en als het me goed voor staat is het koppel bij de gelimiteerde hetzelfde als de “open” versie.
Ik zou er ni meteen van wakker liggen dus!Btw
ProficiatThanks!
1150 is niet min, het is het dubbel van wat de mini zou kosten om te chippen, en dat heb ik uiteindelijk ook niet gedaan. De eerste 5 jaar niet omwille van de garantie, daarna niet echt meer de nood gevoeld.
Te traag is die krokodil zeker niet (heb er trouwens nog maar een uur mee gereden).
Ik kan al niet wachten om em te gaan halen, ergens in de loop van volgende week.Ik heb die vraag al eens gesteld aan PC Drogenbos .zij doen het niet omdat op gelijkvormigheidsattest 155 kw staat.ze verwezen me naar Heinz performance.De beperking is electronisch. Heinz gaat van 211 naar 255
Kostprijs:1150 EUR .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.