225/50-16 op ori. Fuchs en toch wielkast raken.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 225/50-16 op ori. Fuchs en toch wielkast raken.

• Maker
    Discussie
  • Hallo, gisteren heb ik nieuwe achterbanden geplaatst (Bridgestone S02) het vervelende is dat ze de wielkast raken aan beide kanten. Het is miniem want je ziet niks aan de banden, maar het is uiterst vervelend en irritant wanneer ze raken, dat resoneerd enorm in de auto.
    Iemand ervaring hiermee?
    Het zijn de standaard maten en de Fuchs zijn de originele.

Wielkasten uitrollen wil ik niet doen…dat is tjoening 😉 en ik wil hem normaal houden.

Alvast bedankt!

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • :up: :respect2:

Zojuist de hoogte gemeten vd achterste wielranden L+R, vanop de vloer tot midden wielrand en had 10mm verschil (valt niet op, dus meten is weten) De veerplaat R bijgeregeld, testrit gedaan, raakt nergens meer. Terug thuis en opnieuw gemeten, 3mm verschil dus perfect binnen de tolerantie van 8mm dat Porsche voorschrijft.

Morgen maak ik een afspraak om de 4 wielen perfect uit te lijnen, want heb intussen uit voorzorg ook nieuwe stuurgewrichten gestoken.

Allemaal bedankt voor de reacties en tips :up:

Spoorverbreders heeft hij niet.

@bladerunner
          : inderdaad als enkel de flens naar binnen gerold wordt is het ok, ik bedoelde meer uitrollen waarbij de rand vd wielkast uit (lees weg) gerold is.

Ik heb hem destijds zo gekocht, de vorige banden (Michelin) hadden ook deze maten en raakten de kas nooit, daardoor had ik nooit gedacht dat hij lager hing dan de standaard hoogte, het zal aan de hoek liggen van het loopvlak naar de flank vd band, want bij de banden van het dik wit ventje waren de “hoeken” veel stomper.

Fuchs 16″ met velg 7J of 8J breed en band 225 geeft geen enkel probleem op standaard hoogte.

Ik had dat steeds met de rechtsvoor Fuchs en 205 wat zeer vervelend was en heb nu door Van Beurden de wielkast laten uitrollen. Ik heb het resultaat nog niet gezien want moet hem nog gaan afhalen.
              Langs de buitenkant is er niets van te zien dus vind ik dit geen tjoening. :engeltje:

…. of laat alles gelijk het is en geef een beetje meer negatief camber. Als het miniem aanlopen is kan je dit zo toch oplossen ?!

ook hier zoals bij Dirk zelfde S02 banden en originele Fuchsen en plaats genoeg over, aan je profielfoto te zien is je P enorm verlaagd vandaar het probleem :salut: best ophanging terug origineel zetten om veilig en gerust te :driver:

Idem hier hoor !
                    Zelfde maten banden, zelfde S02, ook originele fuchs en nergens raken.
                    Redelijk wat plaats over.
                    De auto is ook redelijk wat lager gezet, dus zoals drip zei: spoorverbreders ? ophanging ? :think:

21384183840_6642e9122c_o.jpg

XXX

Spoorverbreders gemonteerd?
                      Bij mij heb ik nog redelijk wat plek en staat ook origineel.
                      Rijhoogte probleem, dan moet je wel echt diep gaan …

001_911rijhoogte.jpg

Geen ervaring mee, maar dan zal ie een cm omhoog moeten zekers? :think:

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.