24 H Francorchamps 2016

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Motorsport Foto’s 24 H Francorchamps 2016

• Maker
    Discussie
  • 3 Porsche teams aan de start in PRO-AM:
    #76 IMSA Performance
    #77 Attempto Racing
    #78 Barwell Motorsport

en 2 Porsche teams hun eigen GT3 cup kampioenschap rijden
    #230 SpeedLoveer
    #911 RMS

en slechts 10 minuten na de start hangt de ganse flock al achter de safety car …

live stream http://www.blancpain-gt-series.com/live

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • 28076568744.jpg

Met zo’n antwoord ben ik volledig mee se! :first:

+1 Merci S2

Ik ben daar life aanwezig geweest van vrijdag tot zondag en het was inderdaad heel zwak wat Porsche deelname betrof . Maar van de vier gestarte 911 is er een in het eerste uur met een fewawie in aanvaring gekomen en de andere drie hebben ze verdienstelijk 2 x 1 ste en 2 de plaats behaald in hun categorie .Er zijn heel veel aanrijdingen geweest en het was niet tegenstaande een heel spannende 24 u wedstrijd . Spijtig genoeg geen beelden want ik was mijn toestel vergeten . 😳

Outsider BMW klopt verzamelde concurrentie

De eindfase werd uiteindelijk nog heel spannend toen met nog een halfuur op de klok ineens een hevige regenbui losbrak boven de omloop. De #8 Bentley Continental GT3 verloor zo een zeker tweede plaats aan de AKKA ASP Mercedes #88. Ook de Mercedes #86 leek op weg naar een podium, maar de auto beging bij de laatste pitstop (voor regenbanden) een unsafe release. Laurens Vanthoor stootte zo in de #28 WRT Audi nog door naar de 3de plaats.

In de Pro-Am klasse was de zege voor de IMSA Performance Porsche #76 van Maxime Jousse, Patrick Pilet en Raymond Narac. Een Ferrari 458 Italia GT3 was de primus in de Am klasse met de #888 Kessel Racing bolide van Vadim Glitin, Liam Talbot en Nicola Cadei en Marco Zanuttini.

Met zo’n antwoord ben ik volledig mee se! :first:
              Dat geluid van die Bentley’s = :wtf: :music:

S2

Porsche zet 100% in op hun eigen race-series zoals de Porsche Cup, en hebben niet echt interesse in de Blancpain Series. Waardoor hierin enkel klanten teams uitkomen.

Je kan moeilijk verwachten dat deze enige rol van betekenis kunnen vervullen tegen fabrieksteams van Mercedes of Bentley 🙂

Zelfs met PRO drivers aan het stuur komen de Porsches niet aan de bak.

Want de klasse is enkel opgedeeld in de rijders aan het stuur: PRO (enkel profs) PROAM (zowel profs als amateur) AM (enkel amateurs), heeft verder niets te maken met de wagen.

Cilinderinhoud en/of vermogen maakt trouwens weinig uit, want door de “balance of performance” wordt dat teniet gedaan. Al kan je het extra gewicht natuurlijk ideaal verdelen over de wagen 🙂

Dat zal het zijn! 🙂
                  Porsche heeft weer hun kleurenschema uit de jaren stillekes boven gehaald en rood aan de – gehangen 8)

De Porsche is zeker de mooiste, al eindigen ze laatst maar hier vervullen ze de underdog plaats. Niks mis mee trouwens.

@Mush, ondanks dat de Lambo’s, Bentley, R8 … ook een rode draad aan de + van de batterij hebben :mrgreen:
                    hebben zij toch wel een grotere cilinderinhoud/vermogen aan boord.
                    De 911 blijft voor mij wel de mooiste uit den hoop :popcorn:

Aha, verschillende klasses dus.
                      Maar dan nog.
                      Eén P op de 11e plaats, de volgende op de 50e plaats… Als de ROWE BMW dan 1e rijdt overall, wat doet Porsche dan verkeerd?
                      (nogmaals: ik ben leek)

de #76 IMSA porsche rijdt momenteel op de 11de plaats overall en 1st in PRO-AM class.

Kan iemand mij (als totale leek) zeggen waarom de P’s er totaal niet aan te pas komen?

en er valt regen op sommige delen van het circuit … nu kan het er snel anders gaan uitzien.
                            hopelijk blijven we wat gespaard van grote ongevallen en SC procedures.

de #76 IMSA Porsche rijdt verrassend op de derde plaats momenteel door een incident met de # 77 Porsche 991 GT3 R. die hangt na een aanrijding met een fewawi in de vangrails. de race is nu al ruime tijd geneutraliseerd voor herstelling van de stalen crash barrière.

nr76imsa.jpg

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.