24 Hours of Le Mans 2015

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Motorsport Foto’s 24 Hours of Le Mans 2015

• Maker
    Discussie
  • Porsche onthult wagen nr 17 voor deelname aan de 24 H van Le Mans editie 2015

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 62)
    • [hide]Igordiver was wss teveel opgeslorpt door de suspens van de wedstrijd waardoor hij vergeten is om voor ons mooie foto’s te maken.
      naast en tussen de bolides was er nog moois te zien

[/hide]

[quote=”Rufie” post=207426]Schitterend gevoel. In de ogen van mijn vrouwke heb ik me de laatste 30u waarschijnlijk als een Onslow gedragen.
        17 jaar hebben we hierop moeten wachten.

Waar is da Feeeeeeeeeeestje ?????!!!!!![/quote]

Ja hier dezelfde gedachten en gevoelens. Superblij. Maar tegelijkertijd kan ik mezelf wel voor de kop slaan dat ik niet ter plaatse was …

Bedankt.

[quote=”Yellow Submarine” post=207439]… Hebben ze vorig jaar ook al niet met de 919 deelgenomen? Hoe is dat gegaan? Uitgereden maar niet gewonnen?[/quote]

Le Mans editie 2014:
            de #14 LMP1 porsche 919 hybrid 2.0L turbo V4 met Marc Lieb eindigde vorig jaar 11de, en de #20 met Timo Bernhard werd niet in de rangschikking opgenomen omdat hij de laatste ronde van de race niet voltooid had.

in GTE PRO finishte de Manthey Racing #92 911 RSR 4.0L flat-6 met Marco Holzer op de 17de plek en de #91 met Patrick Pilet stond na 24h op plaats 36 in de algemene rangschikking.

Knap van Porsche! De eerste uren van de race deed audi het zeer goed maar het is nog maar eens bewezen dat de nachtelijke uren veel verandering kunnen brengen.
              Jammer voor de wedstrijd: noch Nissan, noch Toyota speelden een rol van betekenis. Voor het WEC is dat geen goede zaak?

+1

S2

Super spannende race!

Spijtig dat dat maar 1 keer per jaar is 🙂 En heel sterk van Eurosport om de integrale 24u uit te zenden!!!

Bedankt voor de verslaggeving, mannen! Ik heb er gisteren de eerste 3u van op afstand naar gekeken op Eurosport, maar als kijker kan autosport mij doorgaans maar matig boeien. Ik heb wel met interesse de techniek gemonsterd toen een exemplaar bij Porsche Mechelen stond bij de opening van de zaak.

Hebben ze vorig jaar ook al niet met de 919 deelgenomen? Hoe is dat gegaan? Uitgereden maar niet gewonnen?

Voor de 17de keer was de zege nog eens voor Porsche, maar het was al geleden van 1998.
                      Editie 2015 telde 263.500 toeschouwers en zal de geschiedenisboeken in gaan als ” the battle of the germans”.

Dankzij het trio Nico Hülkenberg, Earl Bamber en Nick Tandy haalde de Porsche 919 Hybrid bovendien de dubbel met de wagen van Mark Webber, Brendon Hartley en Timo Bernhard op de tweede plaats.

Zowel Hülkenberg als Bamber zijn rookies in Le Mans, een bijzondere prestatie. Hülkenberg (Force India) is ook de eerste actieve F1-rijder sinds Johny Herbert en onze landgenoot Bertrand Gachot (Mazda – 1991), die Le Mans kan winnen. Opvallend detail, het is de eerste maal sinds 1928 (Bentley) dat een 4-cilinder de 24 Uur van Le Mans weet te winnen.

Audi moest zich tevreden stellen met de derde plaats, voor André Lotterer – die wel het absolute historische ronderecord in Le Mans op zijn naam wist te zetten – Benoit Treluyer en Marcel Fässler.

In GT ging de zege naar Corvette (Taylor-Gavin-Milner), ondanks het feit dat ze één van de wagen verloren tijdens de kwalificaties.

Vermelden we nog de mooie tweede plaats in de klasse GT Am (voor niet professionele rijders) van de Amerikaanse steracteur Patrick Dempsey (Porsche) en de zesde en achtste plek in diezelfde klasse voor het Belgische ProSpeed Competition Porsche.

Laurens Vanthoor (Ligier – LMP2) gaf anderhalf uur van het einde op met een defecte versnellingsbak op.

Mijn vrouw is da al gewoon :-)))))

Schitterend gevoel. In de ogen van mijn vrouwke heb ik me de laatste 30u waarschijnlijk als een Onslow gedragen.
                          17 jaar hebben we hierop moeten wachten.

Waar is da Feeeeeeeeeeestje ?????!!!!!!

Audi geklopt op betrouwbaarheid, niks op af te dingen, allemaal bedankt voor de commentaar hé en nu vieren 😉

Kim

Eindelijk nog eens een verdiende overwinning!!
                              Super voor Porsche!!!!

Het is binnen! Het keerpunt was deze nacht, de laatste drie uren was het een kwestie van op de baan te blijven en niet stuk te gaan. De rookies in Porsche 19 doen het voor Porsche 17. Een 1-2! Amai, stress de laatste drie uur.. pff..

Beetje regen erbij nu……spannend

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 62)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.