24H Zolder 19-20 aug 2017

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Motorsport Foto’s 24H Zolder 19-20 aug 2017

• Maker
    Discussie
  • Een jubileumeditie van de Vlaamse 24h koers, editie 40, met ditmaal 43 auto’s aan de start op zaterdag 19 augustus om 16u. Andermaal een deelnemersveld van overwegend liefhebbers, daartussen enkele professionele piloten, verdeeld over een wagenpark van prototypes, GT’s en toerwagens.

Wint andermaal een Porsche 911, of eindelijk toch eens een prototype? Die laatste, vooral de Norma’s, zijn dan wel een stuk rapper, maar in het verleden bleken ze ook veel kwetsbaarder tijdens een dubbel rondje om de klok. De afgelopen 4 jaar kon zo telkens Belgium Racing met een 911 de eindzege pakken, met als vaste waarden het duo Kenneth Heyer en Dylan Derdaele. Het noopte ook PK Carsport, met Anthony Kumpen en vader en zoon Bert en Stienes Longin, de prototypeklasse te laten voor wat het is en eveneens een 911 in te schrijven.

Goed om weten wel is dat er andermaal een normtijd gehanteerd wordt, een racerondje mag niet sneller afgewerkt worden dan aan 1:35.000. Dat benadeelt de proto’s, zij kunnen een eventuele opgelopen achterstand daardoor moeilijker goedmaken.

Na de kwalificatieritten op donderdag was er wel een superpole-sessie voor de top-10, zonder normtijd. En daarin wist Frédéric Vervisch zijn Norma het snelst over Zolder te jagen, met een chrono van 1:28.589, een nieuw kwalificatierecord voor deze race.

Kumpen kan voor de 7e keer winnen, terwijl Marc Goossens met een eventuele 6e zege mederecordhouder zou worden.

Andere grote namen op de startgrid: Dries Vanthoor, Markus Palttala, Freddy Loix, Jeffrey van Hooydonck, Nico Verdonck, Vincent Radermecker en Frédéric Vervisch. En bekend volk als filmregisseur Michaël Roskam (uitgebreid portret in de volgende AutoWereld) en wielerkampioen Tom Boonen. Die laatste rijdt met een Ford Mustang, Roskam zet eigenhandig een Saker in.

Verder bestaat het veld uit een allegaartje, met onder meer een Porsche Cayman GT4, Ford Mustang, Lamborghini Huracan, Lamera, een paar Sakers en vooral heel veel verschillende BMW’s. Lekker divers.

Verwarrend is wel het aantal klassen: 7, waarvan de laatste dan nog eens in 3 subcategorieën is opgedeeld. Het maakt dat vele klassen slechts een handvol auto’s tellen.

De live timing vind je hier.

De volledige deelnemerslijst vind je hier.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • [hide]Goh ja mannen, ‘t is maar een daily he, na de herstelling is daar niks meer van te zien. Het kost ons ook geen eurocent met dank aan de goede verzekering die onze Rollie geregeld heeft, en we kunnen nog eens een paar dagen met een sportieve vervangwagen rondscheuren. Every cloud has it’s silver lining, the glass is half full, and so on …

Maar het is allemaal natuurlijk wel zinloos !
      Mensen die zoiets doen zijn de molenstenen aan de nek van onze maatschappij, die kosten enkel geld, vreten wellicht de hele dag niks uit, wentelen zich in zelfbeklag en jaloezie enz … zielig … ik troost me met het antwoord op de vraag “wie is de echte loser in deze situatie, ik of de dader ?” [/hide]

0

Heel erg frustrerend om dit mee te maken :censored:
        als je al naar geen ‘auto evenement’ kan gaan met een mooie wagen, waar dan wel??? echt triestig!

0

Tja, er is maar ene idioot nodig om uw weekend te verpesten, hé.
          Spijtge zaak.

0

Wij stonden betalend op sterrenwacht !

0

damm! ongelooflijk! Ik stond daar ook in het veld (betalend) maar van toezicht of controle is er weinig sprake…
              triestig…

0

[hide]Wat voor ons traditioneel een jaarlijkse hoogmis had moeten worden, een feest voor de autoliefhebber, werd de kop ingedrukt door een andere “autoliefhebber” die zijn opstoot van jaloezie niet kon bedwingen en een gigantische kras van voor tot achter op onze Cayenne zette.

Opgelet op circuit Zolder dus met je mooie en/of dure wagens ! Niet veilig en niet welkom blijkbaar !

Edit: geen idee waarom mijn foto’s schuin staan …

IMG_2034.JPG

IMG_2035.JPG

IMG_2036.JPG

IMG_2037.JPG

IMG_2038.JPG

IMG_2039.JPG

[/hide]

0

Depee heeft de kustjongens gebroeders Thiers vergeten. Doorwinterde en in alle watertjes gewassen amateurpiloten. De Norma nr. 2 van DVB Racing.

Frank Thiers was twee jaar terug trouwens winnaar in een Porsche 911 in het Team met Dylan Derdaele.

🙄 :driver: 🙄

0

Ik snap het niet goed eigenlijk . Ze rijden in verschillende klassen , dus dat is geen probleem . Op Le Mans rijden de lmp wagens toch ook sneller . Daar hebben ze een systeem om de wagens in dezelfde klasse te laten rivaliseren ( power of balance ?) en dat is logischer toch ?

0
                    S2

Een normtijd van 1:35 ?? Zijn er nog wedstrijden waar je niet sneller mag, terwijl je het wel kan?

De eerste keer dat ik dit ergens lees, maar het zal wel niet nieuw zijn.

0
                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.