Home › Forum › Porsche Uitstappen › 24H Zolder 20-21 aug 2016
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 8 maanden geleden door
bccars.
-
MakerDiscussie
-
18 augustus 2016 om 17:33
Voor zij die interesse hebben, morgen 19/08 is er een parade van de deelnemende wagens :popcorn:
http://www.autosport.be/news/24h-zolder-2016-parade-naar-heusden-zolder-op-vrijdag.html
-
MakerDiscussie
-
@Bccars :popcorn: ik geef mijn ogen de kost zal ik maar zeggen . En als het mooi is mag het ook gezegd worden !
Angeliuqe is een heel gewoon en simpatique meisje , heb ze al meerdere malen gesproken op wedstrijden . En dat ze mooi is is natuurlijk meegenomen :first: en ja ze kan met een auto rijden :up:
heb ik nu disleksie of dyslexie; maar ik las de eerste keer dat onze forumer “ritjes” had gekregen …
maar het is overduidelijk waarom hij zo dikwijls naar Zolder en Curbstone wil :engeltje:Als ik mij niet vergis zijn er hier op het forum (toch ene) die daar al wat “rijles” van gekregen hebben. Ik noem uiteraard geen namen.. :coolness:
Schitterend toch, komen ze allemaal met van die gare bakkies aanzetten en wint er een Cup 🙂
Vierde opeenvolgende zege voor Belgium Racing – Goossens co-recordhouder
Belgium Racing heeft voor de vierde opeenvolgende keer de 24 Hours of Zolder gewonnen. Dylan Derdaele, Yannick Hoogaars, Kenneth Heyer, Marc Goossens en Peter Hoevenaars hadden in hun Porsche 991 GT3 Cup #99 aan het einde van de Limburgse slijtageslag een ruime voorsprong van 21 ronden op de MExT Racing Porsche van Koen Wauters, Nicolas Vandierendonck, Lieven Goegebuer, Xavier Stevens en Jeffrey Van Hooydonck.
De T2 Racing Switzerland Ligier JS53evo2 #66 van Nico Stuerzinger, Mike Fenzl, Marcel Meier, Dario Pergolini en Pieder Decurtins verloor bij het ingaan van het laatste uur nog de tweede plaats door technische problemen en finishte uiteindelijk als eerste prototype, derde algemeen.
Het duel tussen GT’s en open prototypes werd dus nog maar eens beslecht op vlak van betrouwbaarheid. Voor Goossens is het meteen ook zijn zesde overwinning in Zolder, daarmee komt de Gelenaar op gelijke hoogte met Anthony Kumpen, die zondagochtend voortijdig de strijd moest staken.UPDATE 9u45:
De gecrashte Deldiche Norma is inmiddels weer op de piste en ligt na een oponthoud van een dik uur nog steeds tweede op 12 ronden van de leidende Belgium Racing Porsche GT3 cup #99.
Op zestien ronden volgt de T2 Racing Switserland Ligier JS53evo2 #66 en op 20 ronden de Mext Racing Porsche GT3 cup #8Na een kalme nacht krijgen de toppers één voor één af te rekenen met problemen vanmorgen. De Deldiche Racing Norma M20 FC die de wedstrijd tot dusver controleerde ging met Fred Bouvy achter het stuur van de baan rond acht uur vanmorgen, net op het moment dat een zware regenbui de piste volledig blank zette. Op nog geen uur tijd zijn dat dus samen met de PK Carsport Wolf twee kandidaten uitgevallen die het meest aanspraak leken te maken op de eindzege.
Hierdoor is momenteel de leidersplaats voor Marc Goossens met de #99 Derdaele 991 gt3 cup. livetiming en livestreaming
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.