24H Zolder 29-30 aug 2015

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Motorsport Foto’s 24H Zolder 29-30 aug 2015

• Maker
    Discussie

• deepee
    Deelnemer

Le Mans en Spa zijn beroemder. Maar geen enkele piloot haalt zijn neus op voor de 24 Uren van Zolder.

[url=http://www.circuit-zolder.be/nl/events/menzo-24-hours-zolder-0]

Elke piloot weet hoe moeilijk het circuit van Zolder is. Kort, weinig rechte stukken en de ene bocht na de andere. Met 60 wagens op de piste, is een fout zo gemaakt. Bovendien zijn de snelheidsverschillen tussen de deelnemers groot. Zoals wel meer dan één piloot zal moeten toegeven, heb je de 24 Uren van Zolder makkelijker verloren dan gewonnen.

Anthony Kumpen zal toch proberen om voor de zevende keer de wedstrijd op zijn naam te schrijven. Daarvoor krijgt hij de hulp van Bert Longin, Frank Beliën en Louis Machiels. Met het Wolf prototype hebben ze in elk geval de snelste wagen. Maar…

Zolder zou Zolder niet zijn, moest bijvoorbeeld het weer geen roet in het eten gooien. En dan kijken we automatisch naar Marc Goossens in de Porsche 991 van Belgium Racing. Goossens kent niets minder dan 110% en is onhoudbaar eens hij de overwinning ruikt. Met Dylan Derdaele en Kenneth Heyer beschikt hij bovendien over teammaats die eveneens snel zijn. Zonder pech worden de prototypes moeilijk af te houden, maar dat is nu net de 24 Uren van Zolder: er krijgt altijd wel iemand pech. En dan zijn de Porsches nooit ver uit de buurt. Het is ook uitkijken naar Bas Leinders, die nog eens achter het stuur kruipt, net als Jeffrey Van Hooydonck, Fred Vervisch, Peter Cox, Freddy Loix, en Cor Euser.

We herkennen verder onder de deelnemers Stan Van Samang, Philip Van Beurden, Kris Wauters, … Voor de volledige deelnemerslijst klik HIER.

Zaterdag start de race om 16 uur.
      [size=2]
      bron: autoscout[/size]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
      • [quote=”René” post=214209][quote=”bccars” post=214202]”Onze” wagen, de 991 Cup nummer 7 van Speedlover, was stabiel gestart met posities tussen de 10de en 13de plaats. Nadien zijn ze beginnen opklimmen tot een 6de plek ongeveer. En toen was er helaas een aanrijding met een bmw. Gesleept naar de box. Hersteld. Voortgereden. Om uiteindelijk uit te rijden op plaats 40.
        Met dank aan Philippe Richard, Yves Noel en (denk ik) zijn vrouw om ons uit te nodigen in hun box !
        Volgende keer hopelijk minder brute pech in de race …[/quote]

was dat die aanrijding boven het tunneltje? die p was er nochtans zwaar aan toe dacht ik dus toch chapeau dat ze die terug rijdende gekregen hebben!! Was net naast/achter mij gebeurd trouwens :wtf: :wtf:

Derdaele ging echt hard! :first: :respect2:[/quote]

Net voor Rea, ik stond erbij en keek er naar!
        Er goed weggekomen René!
        Kon niet uitblijven daar, hoe daar gereden en ingehaald werd! gewoonweg crazy!!!!!!!!!!!!!!!
        Trouwens de gele driehoek lichten op de brug zijn maar flauwkes van lichtsterkte, geen wonder dat die los op de BMW geknalt is!
        Beide ongevallen = Ferme patatten!!!!

Of hij hem gebouwd heeft weet ik niet, maar hij is er toch al elke 24u bijgeweest en kent er ook veel van, dus dat zou wel eens goed kunnen 😀

[quote=”René” post=214219][quote=”Bert V.” post=214210]@ René,

Met welke bolide reden jullie rond? :popcorn:[/quote]

Met een 120d

[/quote]

Is dit een BMW die door Charly Schmit gebouwd is ?

[quote=”Bert V.” post=214210]@ René,

Met welke bolide reden jullie rond? :popcorn:[/quote]

Met een 120d

11893785_1210579978959256_6286732291608630312_o.jpg

11930789_874358989321221_4023940004057991873_o.jpg

[hide]@Rene: Ik zat buiten in de ottobar te eten met een paar toffe forummers toen het gebeurde en ik plots de 7 op de sleepwagen zag voorbijkomen. Ik verslikte me bijna in mijn spaghetti want had dat niet horen omroepen over de speakers. Die van ons is dan in de box gaan checken bij Yves Noel, en het zou tussen bocht 10 en 11 gebeurd zijn. Ben niet helemaal zeker, maar da’s volgens mij net voor het tunneltje … ?
                Ben zelf toen buiten de box gebleven want het ging er hectisch aan toe en het stond al bomvol volk, rechtsmidden/rechtsachter was flink geraakt en ze waren serieus aan kloppen en aan het bonken …
                [/hide]

@ René,

Met welke bolide reden jullie rond? :popcorn:

[quote=”bccars” post=214202]”Onze” wagen, de 991 Cup nummer 7 van Speedlover, was stabiel gestart met posities tussen de 10de en 13de plaats. Nadien zijn ze beginnen opklimmen tot een 6de plek ongeveer. En toen was er helaas een aanrijding met een bmw. Gesleept naar de box. Hersteld. Voortgereden. Om uiteindelijk uit te rijden op plaats 40.
                    Met dank aan Philippe Richard, Yves Noel en (denk ik) zijn vrouw om ons uit te nodigen in hun box !
                    Volgende keer hopelijk minder brute pech in de race …[/quote]

was dat die aanrijding boven het tunneltje? die p was er nochtans zwaar aan toe dacht ik dus toch chapeau dat ze die terug rijdende gekregen hebben!! Was net naast/achter mij gebeurd trouwens :wtf: :wtf:

Derdaele ging echt hard! :first: :respect2:

24hZolder-2.jpg

Belgium Racing heeft de 37e editie van de 24 uur van Zolder gewonnen, hun derde zege op rij. Marc Goossens en Dylan Derdaele loodsten hun Porsche 991 GT3 Cup samen met de Duitser Kenneth Heyer en de Nederlander Peter Hoevenaars als eerste over de streep.
                      Belgium Racing had 18 ronden voorsprong op de Wolf GB08 van de Italiaan Ivan Bellarosa, die tijdens de opwarmingen van zaterdag nog de snelste chrono liet optekenen. Bellarosa reed samen met zijn landgenoot Guglielmo Belotti en met de Belg Christophe Geoffroy.
                      De tweede Porsche 991 van Belgium Racing van Hans en Frank Thiers, Yannick Hoogaars, Danny De Laet en de Nederlander Xavier Maassen werd derde, op 28 rondes van de winnaar.

Voor Porsche is het de zestiende overwinning in de 24 uur van Zolder.

BRON: nieuwsblad en BvL

“Onze” wagen, de 991 Cup nummer 7 van Speedlover, was stabiel gestart met posities tussen de 10de en 13de plaats. Nadien zijn ze beginnen opklimmen tot een 6de plek ongeveer. En toen was er helaas een aanrijding met een bmw. Gesleept naar de box. Hersteld. Voortgereden. Om uiteindelijk uit te rijden op plaats 40.
                        Volgende keer hopelijk minder brute pech in de race …

[quote=”kleinekastenteufel” post=214161]Prachtig gedaan toch weer van DERDAELE en de 991’s ook profi voor gebr. THIERS met hun inhaalrace.

Wat ieder ieder jaar ook zo taai is: de BMW M3 E30 die voor al het veel groter geweld weeral halverwege eindigen, met rondetijd van 1:56 .

:lekker: 😈 :lekker:[/quote]

Oeps … verkeerd knopje blijkbaar

Prachtig gedaan toch weer van DERDAELE en de 991’s ook profi voor gebr. THIERS met hun inhaalrace.

Wat ieder ieder jaar ook zo taai is: de BMW M3 E30 die voor al het veel groter geweld weeral halverwege eindigen, met rondetijd van 1:56 .

:lekker: 😈 :lekker:

wij zijn uitgevallen met een kapotte motor rond middernacht :bounce:

slechte revisie gebeurd blijkbaar, ijzervijlsel in het blok, daardoor na 2u oververhitte turbo moeten vervangen, en 3-4u later is het blok volledig vastgelopen, oliecircuit tot aan achterste pon om te koelen dus overal vuilte en om dit te vervangen of te kuisen duurde 10u ofzo en aangezien je 400 ronden moet hebben om in het eindklassement te staan ofzo was het niet meer haalbaar dus hebben we het moeten opgeven. Had het blok alleen geweest konden we dit nog vervangen en verder doen maar helaas…

PDS

Goeie vriend van mij zit in de Porsche met startnummer 1

:popcorn:

met nog 2h race te gaan blijkt de betrouwbaarheid van de 991 ruim voldoende om de snellere dorstige ‘Wolven’ achter zich te laten.
                                  voorlopig 2 porsches op het podium van het eindklassement:

24Hzolder14u.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.