24uur van Le Mans

Home Forum Porsche Talk 24uur van Le Mans

• Maker
    Discussie
  • Het heeft een tijdje geduurd, maar uiteindelijk toch mijn artikel over het bezoek aan de 24uur van Le Mans met tientallen fotos online gekregen.

Meer fotos op Liebe zu Ihm

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
    • [quote=”Harley G” post=236697]Mijn ouders zijn net terug van bijna 3 weken Schotland (wel om te wandelen) en hebben bliijkbaar beter weer (droger) gehad dan hier in België.

@DST
      organiseert PCP ook een mogelijk tot karting op de parking en food & drinks? :drink:[/quote]

Damn!
      Wordt zelf door PCP voor zoiets percies niet meer uitgenodigd 🙁

ik durf tussendoor zappen ifv het commentaar. zal de voorkeurzenders hier later nog posten

Welke zender kies je Deepee om te kijken?

Er zijn vele links op het internet, maar de meeste vind ik niet van zulke goede kwaliteit.

….waar blijf je het vandaan halen deepee :think:

:up: :up: :up:

Thx 4 sharing :respect2:

overzicht van Le Mans-winnende Porsches

[url=http://www.autoblog.nl/nieuws/een-overzicht-van-alle-le-mans-winnende-porsches-88191]
              lees meer …[/url]

Mijn ouders zijn net terug van bijna 3 weken Schotland (wel om te wandelen) en hebben bliijkbaar beter weer (droger) gehad dan hier in België.

@DST
                organiseert PCP ook een mogelijk tot karting op de parking en food & drinks? :drink:

weet het HG, … uit frustratie maar al info beginnen verzamelen over the Scottish Highlands & the North Coast 500-mile road :think:

Straf, ik heb enkel van PCP een uitnodiging gekregen :popcorn:

Dan had je beter mee naar Toscane geweest… :coolness:

Ik ga ff kijken bij PCM waarschijnlijk….

chauffeur voor het mobiel huis (beroepsmilitair) is niet beschikbaar owv terreurdreiging 3 :what:
                        het wordt dus thuis kijken op grootscherm vanop de sofa met mondvoorraad snacks & pils voor een etmaal (voor mij geen EK ballekestamp)

Ging jij niet naar daar, deepee?

[url=http://flatsixes.com/porsche-motorsports/world-endurance-challenge/porsche-fans-guide-2016-24-hours-le-mans/]

. read more …[/url]

Porsche pakte plaatsen 1 en 2 tijdens de vrije trainingen van de 84ste 24H van Le Mans – 2016

De sessie werd enkele malen onderbroken door ongevallen, zonder erg voor de rijders evenwel. De laatste om van de baan te gaan was ex-F1-rijder Stéphane Sarrazin, die zijn Toyota 050 Hybrid redelijk beschadigde. Ook Bruno Senna zette zijn Ligier hard in de muur.

De regen maakte van de 4 uur durende sessie een loterij, waarin de teams vooral een afstelling voor de kwalificaties (vanavond van 22u00 – middernacht) zochten. Het weer zal zeker tot zaterdag een rol blijven spelen in Le Mans. Vooraan was de Zwitser Neel Jani de snelste, voor Mark Webber, beide in een Porsche 919 Hybrid.
                              In GT was de snelste chrono voor Ferrari, de Belgen spelen vooralsnog geen rol van betekenis.

het was idd hoogtijd dat ons huismerk nog eens een overwinning boekte op Le Mans. het overzicht van de 17 LM overwinningen:

17porscheLeMans_wins.jpg

Ford komt terug naar de 24 Uren van Le Mans in 2016.

Dat doen ze precies 50 jaar na de drievoudige historische overwinning van 1966. De constructeur zal vier GT’s opstellen op de startgrid. Ze treden aan in de LM GTE Pro categorie en zullen onder andere Ferrari en Corvette op hun pad kruisen.

Deze aankondiging werd zopas gedaan door Bill Ford, de grote baas van het merk. De man gaf ook te kennen dat de constructeur eveneens zal deelnemen aan het FIA wereldkampioenschap Endurance en aan het Tudor United Sportscar Championship. In concreto zal Ford twee teams met elk twee wagens inzetten om aan de verschillende manches van de kampioenschappen deel te nemen.

Volgens Bill Ford zal deze deelname ten goede komen aan alle overige modellen binnen het Ford Perfomance gamma. De Ford GT moet vooral een rijdend laboratorium worden voor de ingenieurs. Op deze manier leren ze bijzonder veel bij over aerodynamica en het gebruik van geavanceerde composietmaterialen. Uiteraard zullen ook alle andere technologieën die in deze competitie-GT worden gebruikt, op termijn doorvloeien naar de gewone auto’s van de man in de straat.

Op dit ogenblik weten we al dat deze competitieversie van de Ford GT over de V6 EcoBoost-motoren zullen beschikken. Over het exacte vermogen is nog geen specifieke informatie vrijgegeven. De straatversie van de wagen levert al 600 pk dus we mogen ons op circuit aan een mooie strijd verwachten. We kijken nu al uit naar de etmaalrace van 2016 !

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.