- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
17 november 2015 om 00:20
In het licht van de komende wijzigingen in de autofiscaliteit en de mogelijke aanpassing van de oltimer leeftijd naar +30 jaar zit ik met een dilemma:
Ik heb er bewust voor gekozen om de auto op gewone platen in te schrijven , zo wordt hij jaarlijks gekeurd en rij ik zonder enige beperking. De auto is overigens van 01/1987.
Ondanks alle horrorverhalen vind ik de jaarlijkse keuring een meerwaarde .
Het is nu overigens tijd voor die jaarlijkse keuring en nu slaat de twijfel toe !
Zou ik hem nu toch maar niet als old-timer laten keuren en her inschrijven ?
Ze zijn zinnens de auto’s die reeds in 2015 ingeschreven waren ongemoeid te laten inzake (nieuwe) fiscaliteit .
Zou dit ook zo zijn mocht men de reeds ingeschreven old-timers ongemoeid laten in verband met het optrekken van de minimumleeftijd naar + 30 ?Allemaal vragen waarop ik alvast nog nergens een éénduidig en duidelijk antwoord gelezen heb.
Vandaar de twijfel. Laat ik het voorlopig allemaal passeren en laat ik de jaarlijkse keuring doorlopen, of schrijf ik hem ineens in als old-timer ? Ik hoor graag de mening van allen die in deze situatie verkeren.
M.a.w. die rijden met een auto tussen de 25 en 30 jaar en onder normale nummerplaat ingeschreven staan.
Wat zijn jullie zinnens ?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.