2de 944 bekeken

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 2de 944 bekeken

• Maker
    Discussie

• herky04
    Deelnemer

Vorige weekend ben ik men 2de 944 gaan bekijken.

rode Porsche 944 type II
      Bj 1988
      158700Km
      Telefoon velgen
      Ingebouwd alarm (niet werkend)
      Manueel geschakeld

De 3de en huidige eigenaar heeft de wagen nu 5 jaar in zijn bezit en is nog steeds gekeurdvoordagelijks gebruik. Hij gaat weg wegens te duur (tax, verzekering). Onderhoudsgeschiedenisis beschikbaar van 1ste eigenaar (steedss binnen geweest bij Porsche dealer) van de 2de eigenaar is er totaal geen historie beschikbaar (50000Km -> 118000km).

Op 118000Km izijn de distirbutieriem en voorremen vervangen. Remschijven en blokken achteraan dienen nog vervangen te worden. Tevens alle 4 banden binnen dit en een 2000Km.

De wagen heeft steeds binnen gestald gestaan en rijd nog zeer regelmatig.

Mankementen die ik opgemerkt heb:

– Achterbumper sluit niet helemaal aan op carrosserie

– Lak heeft toch wel wat aandacht nodig vrij veel kleine blutsjes en krasjes maar niet tot blanke laag.

-Ster in voorruit

-Servopmop is onderaan vettig, tevens de 2 leidingen van de pomp. Bij het volledige rondraaien van het stuur bij draaiende motor klinkt er een gierend geluid.

-In het koelvloeistofreservoir is er een geel-bruine aanslag op de wanden.

-Gaspompjes moterkap en koffer versleten

-Interieur: Bestuurderzetel beschadigd, barst in dashboard tussen contact en knob voorruitverwarming, vloermat passagier weg gesneden (niet nat), zonneklephouder kapot, Luchtblazer regelknop slipt door. Pookrubber kapot, kabel om motorkap te openen hangt los.

-Achteruitrijlichten werken niet, elec spiegels ook niet.

Heeft ook eens remvloeistof gelekt, waarneembaar aan kapotte lak onder remvloeistofreservoir.

Achteraan op de cardanas aangekoekte olie en uitlaat lekt.

Voor de eerste keer ook eens met een 944 gereden. Geen overdreven trillingen, niet in idle (900rpm) ook niet tijdens het rijden. Tijdens het op of af schakelen regelmatig 3 korte schokjes. Remmen deed hij nog meer dan behoorlijk, ondanks de staat van de achterremmen.

Prijs 3500euro onderhandelbaar, inclusief 2 fuch velgen.

Fotot’s komen nog

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
      • Dat wordt meestal gedaan door jonge gasten .
        Wat in mijn ogen helemaal niets wil zeggen daar ik veel jongelui ken die heilig zijn voor hun wagens .
        Maar voor anderen is dit synoniem voor afgerakt .
        PS, ik heb tot mijn vorige wagen ook steeds een donkere band gehad op mijn voorraam daar mijn ogen erg lichtgevoelig zijn .

Ik heb hem ook zien staan, zal de man eens contacteren.

Ward, wat wil je zeggen met de zwarte band op de voorruit?

Je kan het niet zo goed zien, maar heb de indruk dat de “porsche” sticker boven de achterbumper weg is.

Meestal wijst dit erop dat de auto overspoten is, maar dat men niet de moeite (en kosten) heeft willen doen om een nieuwe porsche sticker erop te plakken.

Een echte liefhebber zou zijn Turbo zeker zo’n sticker gunnen, lijkt me…
            Nog een hint: De zwarte band die op de voorruit is gekleefd…

Anoniem

[quote=”Dr. Carpenter”:js3uww5t]Full option staat erbij … maar deze is zonder achterwisser en targa-dakje 😕 [/quote]
              Ze zeggen nog snel eens full option van zodra er leder interieur is en airco… . Is in 2009 al lang het geval niet meer 😆
              Ben benieuwd naar de vraagprijs van deze.

Full option staat erbij … maar deze is zonder achterwisser en targa-dakje 😕

Ziet er idd een prachtige wagen uit .

anders kan je ook eens kijken naar mijn 944.

Staat in de te koop topic.

Ik heb deze gekocht van Dave Mcklusky hier op het forum en is een zeer schone wagen. Hij gaaat/moet echter weg wegens te weinig tijd om van dit moois te genieten,

Moet nog een kleinigheid aan gebeuren maar verder een pracht wagen. Dat kunnen vele hier beamen.

Ik hoor het wel moest je interesse hebben

Anoniem

heb ik ook gezien; vraag me wel af hoe je er in slaagt om een dergelijke wagen te laten roesten. voorspelt niet veel goeds…

[quote=”herky04″:1pmbog6m]Ben op zoek naar een coupe, liever geen cabrio. Die S2 ga ik binnekort bekijken. De 968’s zien er ook wel leuk uit maar eigenlijk nog helemaal geen research naar gedaan … grote verschillen met 944 mag me altijd geven.[/quote]

moet je ff naar ‘968’, is op dit moment een item over bezig…

Ben op zoek naar een coupe, liever geen cabrio. Die S2 ga ik binnekort bekijken. De 968’s zien er ook wel leuk uit maar eigenlijk nog helemaal geen research naar gedaan … grote verschillen met 944 mag me altijd geven.

die rode is eigenlijk niet mis, voor dat geld… hmmmm… 😉

En hij is goed onderhouden zeg je?

Altijd leuk als hij maar 1 eigenaar gehad heeft en dan ook nog eens zo weinig Km’s. Heb eens snel zitten rondkijken en op het 1ste zicht zijn daar idd wel mooie dingen te vinden. De afstanden maken het er wel niet makkelijker op voor een bezoekje.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.