Home › Forum › Porsche Uitstappen › 2e Aircooled Saturday in Stevoort – 8 SEPTEMBER 2007
- Dit onderwerp bevat 56 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 2 maanden geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
26 augustus 2007 om 15:56
.
[url=http://buggyboys.be/forum/viewtopic.php?t=2100:24mdduru][url=http://buggyboys.be/forum/viewtopic.php?t=2100:24mdduru]
. -
MakerDiscussie
-
Hier een paar zondag genomen die blijkbaar de weg verloren hadden
Er was heel wat aircooled te zien 😈 😆
.
➡ Video[url=http://www.youtube.com/watch?v=5ttUIRgPKAI:2ql140pi]
..
[quote=”S2″:2zekzajl] …Wel raar, hoe de mooie voorkant van die Tatra MTX V8, totaal vloekt met die afschuwelijke achterzijde, het zouden wel 2 auto’s kunnen zijn.[/quote]
Het is en blijft ex-oostblok he.Het budget voor het design zal waarschijnlijk opgeweest zijn toen ze aan de achterkant begonnen 🙄
.[quote=”cris_blitz”:1jst6wdp].
@ S2,Jij ook bedankt voor het komen en de fotootjes.
Er had wat meer volk kunnen zijn,
echter als het in de voormiddag bewolkt is …
… dan laten velen hun troetelding op stal.Hele mooie 914 heb je trouwens !
Persoonlijk zou ik er wel 1 dingetje aan veranderen (Fuchs velgen),
maar da’s weer kwestie van persoonlijke goesting he.Heb je trouwens de motor van het roestige Split-busje bekeken ?
[/quote]Ik moet een beetje bekennen dat ik niet verder dan het roeste uiterlijk gekeken heb.
Ben niet zo’n fan van het hele rat-look gebeuren.
Maar da’s smaak natuurlijk.Als de 914 niet verkocht wordt, staan originele 2.0 “baby-fuchsen” zeker op het programma.
Wel raar, hoe de mooie voorkant van die Tatra MTX V8, totaal vloekt met die afschuwelijke achterzijde, het zouden wel 2 auto’s kunnen zijn.
.
[quote=”ferdy”:342bl7vt]TATRA 603 AIRCOOLED V8 ENGINE[/quote]
Chapeau Ferdy, bank vooruit !De T613, de opvolger van deze T603, is trouwens nog “cooler”.
3.5L 90º V8 aircooled engine 121,4kW (165hp)
Bij deze zijn de kleine dual turbines vervangen door één grote, ik zou bijna durven zeggen “Porsche-look”, turbine.
De opvolger van de T613 is dan weer de T700,
3495cc 90º V8 aircooled engine 147kW (200hp) 300Nm @ 4000rpmBesides the standard T700, Tatra also offers a special tuned version. Tuning of the standard 3,5 litre T700-engine is done in Koprivnice direct by the manufacturer. The new unit with a cylinder capacity of 4,36 litres is located above the rear axle, in the traditional lay-out. The capacity is increased to 300 kW (430 HP).
deze super-motoren vonden ook hun toepassing in super-sport-cars zoals de MTX V8
.TATRA 603 AIRCOOLED V8 ENGINE
Alhoewel uit het voormalig Tchecoslovakije, zeer mooie mekaniek !!
.
[b]Aircooled Sturday #2 in Stevoort (Hasselt)80 foto’s[/b]
[url=http://www.buggyboys.be/nl/event_2007_stevoort.htm:14paumne]
[url=http://www.buggyboys.be/nl/event_2007_stevoort.htm:14paumne]278 foto’s
[url=http://www.carsthestars.be/events/aircooledsaturday1_event_2007.htm:14paumne]
45 foto’s
[url=http://www.bugland.be/Stevoort_event_2007.html:14paumne]
..
@ S2,Jij ook bedankt voor het komen en de fotootjes.
Er had wat meer volk kunnen zijn,
echter als het in de voormiddag bewolkt is …
… dan laten velen hun troetelding op stal.Hele mooie 914 heb je trouwens !
Persoonlijk zou ik er wel 1 dingetje aan veranderen (Fuchs velgen),
maar da’s weer kwestie van persoonlijke goesting he.Heb je trouwens de motor van het roestige Split-busje bekeken ?
Daar stak er zo eentje in als hieronder :
Eens kijken of de Porschisten hier op’t forum weten wat voor motor dat is,
en waar die vandaan komt 😉
.[quote=”the body docter”:28ix95lr]
en als ik plus 100 000 euro op tafel leg voor een origineel exemplaar dan zal dat maar mondjes maat buiten komen omdat ik dat als belegging zou kopen
[/quote]
Nooit kopen als belegging, het zal raar of zelden zijn dat je een goede return krijgt.
ALs je de wagen goed onderhoud, zal het verschil in verkoop tussen een wagen die na zijn restauratie wel of niet gereden heeft ook niet veel uitmaken. Dus rijden met die oude krellen 😉Ik ben helaas niet kunnen komen vanwege het werk.Hierdoor heb ik ook de 24 uren van Zolder moeten missen 😥
Hopelijk volgende keer meer gelukik begrijp de reactie maar ik bedoelde ermee
dat velen onder ons een speedster zouden willen maar wie heeft dat geld aan de kant liggen om dergelijk projekt te kopen en dan rijdbaar te houdenen inderdaad der zullen der wel zijn die met dergelijke voertuigen rondkarren maar die hebben doorgaans meer budget dan de doorsnee belg
en als ik plus 100 000 euro op tafel leg voor een origineel exemplaar dan zal dat maar mondjes maat buiten komen omdat ik dat als belegging zou kopen
en koop ik iets om te karren dan wordt het een replika allereerrst dat kunne vele budgetair nog aan ,maar niettegenstaande kosten die bengels ook al rond de 15 000 of meer en das eigenlijk veel geld voor een polyester bak
zelfde verhaal als met je dagelijkese auto op het circuit gaan rijden ga op een donderdag op zolder maar eens kijken hoeveel dikke dure porsche s er karren en regelmatig beland daar ook eentje in het dekor onlangs nog een gt3 zien afvoeren zonde van het geld maar tja ieder heeft zijn eigen mening he
Hier zijn ze dan:
Spijtig genoeg was er geen enkele Porsche aanwezig (buiten mijn 914 dan), zelfs geen replica’s 🙁 Wel veel mooie kevertjes en zeer vinnige buggy’s. Toch stoere wagens hoor die buggy’s, ik was er redelijk vanonder de indruk.
Thanks voor een gezellige middag en een mooie rondrit, foto’s volgen weldra 🙂
Als je een 356 gaat restaureren, zal je merken dat misschien wel 90% van de onderdelen zeer sterke gelijkenissen vertonen met die van een 356, maar dat ze toch net iets anders zijn.
Het is niet omdat er iets hetzelfde uitziet, dat het ok het zelfde is. Ben niet op de hoogte van een Kevermotor, maar denk niet dat er ooit een standaar motor met 90pk uit de fabriek is gekomen.
Wat het chassis van een apal en een 356 betreft, het verschil ga je pas merken als je een ritje doet over bv de ardense wegen.
Voor de rest niks mis met een mooi Replica, maar zou er zelf dan nooit de emblemen van Porsche op plaatsen.
Wat de afwerking betreft, geen enkele replica heeft zo’n mooie pasvormen als een goed gerestaureerde 356, is gewoon al niet moeglijk omdat ze met de dikte van het polyester zit.
Wat het rijden met de 356 betreft, persoonlik denk ik dat het de meest gereden oldtimer is in de duurdere prijsklasse. Dit komt vooral omdat ze meestal in het bezit zijn van echte leifhebbers en niet in de handen van investeerders en het meest belangrijke, ze staan gewoon hun mannetje in het huidige verkeer.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.