3.0SC rook ! ROOK ! wat nu ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 3.0SC rook ! ROOK ! wat nu ?

  • Maker
    Discussie
  • Vreemd probleem, ik heb mijn motor een tijd terug laten reviseren, daarna heeft de wagen nog een maand of 3 stil gestaan (occasioneel even gestart om de wagen te verplaatsen) De motor moest daarna als de wagen helemaal klaar is nog even afgesteld en nagekeken worden.
    Nu komt de persoon die de motor gereviseerd heeft onlangs naar hier om me iets anders uit te leggen ivm een aanpassing aan de wagen en willen we hem terug starten en… niets… de motor draait niet meer rond, alsof hij vast zit… bougies eruit gehaald en dergelijke en nu blijkt dat één van de injectoren ‘lekt’ die blijft benzine verstuiven, en veel te veel, mijn benzinepomp bleef ook constant draaien (is nu intussen verholpen) waardoor heel het spel vol benzine liep en de motor daardoor dus niet kon ronddraaien, wanneer de wagen nu gestart wordt klinkt alles normaal, maar na enkele minuten begint hij héél fel te roken, witte rook, je ziet mekaar niet meer staan naast de wagen zo erg is het… volgens de man die de revisie deed is dat normaal omdat hij veel te veel benzine krijgt door die defecte injector, klopt dit ? kan dat ?
    Hij komt het normaal wel volgende week in orde brengen met een nieuwe injector zei hij…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
    • Denk dat hij nen andere garagist aant zoeken is 😆 😉

        @mcklusky, en hoe is dit ondertussen verder verlopen, alles terug OK?

          Ik heb mijn destijds zelf in orde gemaakt.
          Eigenlijk heb ik van 2 Unimogs en 1 Mercedes 250 coupe een snelle Unimog gemaakt met de 2500 cc motor uit de coupe 😀

            @Ghost Damn die lijkt fel op de mijne, da was ook ne zwarte, ik had de laadvloer vervangen door alu traanplaten en zwart lederen Ford kuipzetels erin geplaats van een oude Ford Consul…
            Heb hem dan ooit verkocht maar blijkbaar was ik vergeten het gelijkvormigheidsattest mee te geven, want dat heb ik hier onlangs nog terug gevonden… zal eens een foto gaan zoeken van de mijne…

              @ Fabian, de wagen stond helemaal achterin de tuin, en wegduwen was van daaruit geen optie, tevens zei de garagist die de motor reviseerde me dat het geen probleem was zolang ik er niet mee ging rondrijden, uren stationair zou laten draaien of hem in hoog toerental ging trekken.

              Ik heb hem dus naar de oprit gereden,alwaar hij kon getakeld of op de aanhangwagen gereden kon worden en enkele minuten draaien was blijkbaar al genoeg… 😐

                Interessant, merci.

                  Rufie dat is als je een brandende frituurketel of iets dergelijks blust met water.
                  Het koude water zal dan zinken in de hete olie en dan gaat het water stoom (koken) vormen.
                  Als je dan weet dat 1 liter water 1700 liter stoom oplevert dan weet je direct waarom je dan precies en explosie krijgt.
                  Kleine oppervlakkige branden kan je bijna altijd met water blussen.
                  Blussen met poeder, co2 of schuim zal wel sneller gaan.

                    Wow, dat is een ervaring die ik liever niet heb. 😡
                    Ik zou denken dat het blussen met water misschien nog een grotere vlam zou geven, maar dat lukt blijkbaar toch, interessant.

                      wat ik nu niet snap, meerdere mensen zeggen dat je de motorolie beter vervangt, omdat deze door benzine verdunning zijn smerende werking heeft verloren, je toch de motor laat draaien…
                      Krukas en drijfstanglagers liggen er zo uit..

                      Of de brand nu wel of niet door de dampende carter is ontstaan, de schade ten spijt,….

                      De interne schade door dit niet te doen komt over enkele honderden kms pas aan het licht..

                        Geniaal! :first:

                          Als langs een muur of iets moet draaien kan je aan de bolletjes zien hoever de bumper nog van de muur is. Het bolletje komt namelijk gelijk met de buitenkant.
                          Park distance controle heet dat tegenwoordig :happy:

                            In onze serie “Things you always wanted to know but were afraid to ask”…
                            Mag ik nu ne keer iets vragen? 😳
                            Die witte bollekes op die stokskes dienen om iets van afstand kunnen in te schatten van in de cabine, maar wat precies? Toch niet alleen de breedte van de vrachtwagen?

                              [quote=”mcklusky” post=110950]

                              BTW, ik heb in het verleden ook 2 unimogs gehad waar ik de ardennen onveilig mee ging maken…[/quote]

                              Dit was mijn Unimog net voor hij verkocht werd
                              [IMG]http://i762.photobucket.com/albums/xx265/vawilliam2003/Unimog/Unimog004.jpg[/IMG]

                                @ Rodondo marter en ander ongedierteverjager is besteld 😉

                                  That’s the spirit :respect2:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.