3.0SC rook ! ROOK ! wat nu ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 3.0SC rook ! ROOK ! wat nu ?

  • Maker
    Discussie
  • Vreemd probleem, ik heb mijn motor een tijd terug laten reviseren, daarna heeft de wagen nog een maand of 3 stil gestaan (occasioneel even gestart om de wagen te verplaatsen) De motor moest daarna als de wagen helemaal klaar is nog even afgesteld en nagekeken worden.
    Nu komt de persoon die de motor gereviseerd heeft onlangs naar hier om me iets anders uit te leggen ivm een aanpassing aan de wagen en willen we hem terug starten en… niets… de motor draait niet meer rond, alsof hij vast zit… bougies eruit gehaald en dergelijke en nu blijkt dat één van de injectoren ‘lekt’ die blijft benzine verstuiven, en veel te veel, mijn benzinepomp bleef ook constant draaien (is nu intussen verholpen) waardoor heel het spel vol benzine liep en de motor daardoor dus niet kon ronddraaien, wanneer de wagen nu gestart wordt klinkt alles normaal, maar na enkele minuten begint hij héél fel te roken, witte rook, je ziet mekaar niet meer staan naast de wagen zo erg is het… volgens de man die de revisie deed is dat normaal omdat hij veel te veel benzine krijgt door die defecte injector, klopt dit ? kan dat ?
    Hij komt het normaal wel volgende week in orde brengen met een nieuwe injector zei hij…

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
    • Precies wat ik dus al zei….

        De benzine is langs de cilinders naar de olie gelopen dus de olie zal je toch moeten veranderen > deze is gemengd met de benzine en dus veel te dun en heeft veel van zijn smeercapaciteiten vverloren.

        Geen risico mee nemen , op een complete revisie zal die extra kosten aan olie ook het verschil niet meer maken.

        Mvg, guy

          Thx voor de tips iedereen !

          Olie vervangen was ik al wel weer van plan, omwille van de condens ook… tenzij hij er echt nog goed uitziet, er is nog geen 5 km mee gereden.

            Beste,

            Die witte rook kan idd geen kwaad , ik had dezelfde ervaring als ik de P na 6jaar opnieuw voor de eerste keer startte.

            De witte rook was zo erg dat je de wagen niet meer zag staan.

            Bij mij was het de condens in de uitlaat en waarschijnlijk ook de oude benzine, de oorzaak van de witte rook.

            Heb eerst de wagen een 10tal minuten laten draaien , daarna een 30min laten afkoelen en opnieuw laten warmdraaien.

            Toen was de rook nog niet volledig weg maar wel veel minder.

            Enkele uren later heb ik opnieuw gestart en er was geen wolkje rook meer te zien.

            Mvg, guy

              En wellicht overwegen de olie ook meteen te verversen .deze kan wel eens aardig verdund zijn doordat benzine toch wellicht iets verder gekomen is als men denkt..

              Better safe then sorry :puke:

              Wim

                Inderdaad dan had je nu wel iets anders gehoord, dus nu even afwachten wat andere injector doet.

                  tja, de motor draait echt heel mooi en stabiel, zonder bijgeluiden, ik denk als ik de zogenaamde waterslag gehad had dat ik nu vanalles moest horen tikken en kloppen ? of ben ik mis ?

                  Wim

                    @David, je hebt geluk gehad dat je geen z.g waterslag gehad hebt, want dan was er meer aan de hand geweest.
                    Door de grote hoeveelheid benzine die nu overal tussen en in zit, kan het wel zo zijn dat je dus een grote hoeveelheid verdamping hebt, en nu met de koude een grote hoeveelheid condens in de motor door het grote temperatuur verschil.

                    Dus mogelijkheid bestaat dat het daar door komt.
                    Even afwachten en vertrouwen op de man zijn kennis. 💡

                  8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.