3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuring

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 3.2 1984 geraakt niet door oldtimerkeuring

• Maker
    Discussie

• TIMMY
    Deelnemer

Ik ben vandaag naar de keuring geweest en wou voor de minste zever de porsche keuren als oldtimer omdat die toch maar buiten zal komen de zondag bij droog weer…..Nu ben ik afgekeurd omdat hij destijds omgebouwd is naar een turbo look (in metaal)…..Dit zou wel mogen als hij gekeurd wordt voor dagelijks gebruik (dan gebruiken ze een tuningattest )
      Ook voor de turbo remmen vooraan ben ik afgekeurd , daar vragen ze nu een attest van ….
      Mijn vraag is nu , wat moet ik doen om aan dat attest te geraken of moet ik kijken voor een setje originele remmen?
      Ook spijtig dat ik jaarlijks naar de keuring moet vanwege de turbo look .
      Heeft iemand tips?
      Ik ben nu al 3 jaar (wel af en toe onderbroken ) bezig ermee , zitten nieuwe slotplaten en dorpels in , is helemaal herspoten en nu dit …pfff

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 65)
      • Niet teveel ineens in uw mond steken Zipper, tussenin eens doorspoelen.

:drink:

@gette, dat is de spirit :first:

het heeft enkel voordelen dees nieuw statuut,de mensen die hun oldie met liefde behandelen en van hun passie leven worden beloond,en al die pippo’s die die op o platen gaan werken om minde r rijtaks en verzekering betalen,en er zijn er 1 pak bijgekomen de leste jaren :censored: in sommige groten steden rijden van die :censored: metmeer dan 25 jaar oude golf of mercedes zo rot als iets dagelijks :o(

Voor op reis ➡ De vlieger
            Voor het werk ➡ De firmabreak
            voor het plezier ➡ Mijn SC op O platen :first:

Je kunt ook voor je werk op reis gaan, en dan…

😀 😀 😀

[quote=”kleinekastenteufel” post=116917]
                Het gebruik wordt in de toekomst uitgebreid, maar is niet onbeperkt. Bijvoorbeeld kan men ermee op reis naar gelijk welke bestemming.
                [/quote]

Ik ga op reis naar mijn werk mijnheer de Politieagent 😀

Neem er gerust bij wat daarboven staat: geldig voor oldtimer van groep A + B:

[i]Deze voertuigen zijn uitgesloten van volgend gebruik:
                  • commercieel en professioneel gebruik;
                  • woon-werkverkeer en woon-schoolverkeer;
                  • bezoldigd vervoer en met bezoldigd vervoer van
                  personen gelijkgesteld gratis vervoer;
                  • gebruik als werktuig of werkmiddel alsook voor
                  interventieopdrachten.
                  Definities die toegevoegd werden aan het KB 15.03.1968
                  om dit gebruik te duidelijk te omschrijven:
                  • commercieel gebruik: elk gebruik dat bedoeld is voor of
                  gericht is op zakelijk of persoonlijk financieel gewin;
                  • professioneel gebruik: elk gebruik ten behoeve van de
                  beroepsuitoefening of de bedrijfsvoering;
                  • woon-werkverkeer: de verplaatsing van en naar de
                  plaats van tewerkstelling;
                  • woon-schoolverkeer: de verplaatsing van en naar een
                  onderwijsinstelling door studerenden.”
                  De oldtimers zullen dus dag en nacht mogen rijden en
                  dienen niet noodzakelijk gebruikt te worden in het kader
                  van een behoorlijk toegelaten manifestatie. Gedaan met
                  de soms moeilijke controles van de politie, behalve indien u
                  de oldtimer zou gebruiken voor commerciële, professionele
                  doeleinden of tijdens het woon-werk of woon-schoolverkeer.[/i]

Het gebruik wordt in de toekomst uitgebreid, maar is niet onbeperkt. Bijvoorbeeld kan men ermee op reis naar gelijk welke bestemming.

:applaus: 😈 :applaus:

In het hoofstuk > Deze voertuigen zijn uitgesloten van volgend gebruik:

De oldtimers zullen dus dag en nacht mogen rijden en
                    dienen niet noodzakelijk gebruikt te worden in het kader
                    van een behoorlijk toegelaten manifestatie. Gedaan met
                    de soms moeilijke controles van de politie, behalve indien u
                    de oldtimer zou gebruiken voor commerciële, professionele
                    doeleinden of tijdens het woon-werk of woon-schoolverkeer.

Mvg, Guy

[quote=”Morris52″ post=116911]
                      Ik wilde toch even het topic aanvullen met de nieuwe (bijna) wetgeving omtrent oldtimers
                      Eindelijk is het zover , de oudjes gaan mits strengere controle toch dagelijks mogen rondrijden

http://www.bfov-fbva.be/downloads/retro_classic_news/NL/RCN_27NL_web.pdf

Mvg, Guy[/quote]

Wij lezen NIET dat oldtimers dagelijks zullen mogen rondrijden.

Ook al is timmy zijn oldie door de keuring ( ben je al aan het rondrijden ? )

Ik wilde toch even het topic aanvullen met de nieuwe (bijna) wetgeving omtrent oldtimers
                        Eindelijk is het zover , de oudjes gaan mits strengere controle toch dagelijks mogen rondrijden

http://www.bfov-fbva.be/downloads/retro_classic_news/NL/RCN_27NL_web.pdf

Mvg, Guy

indd; leuk om zo het jaar te kunnen afsluiten!

Timmy eind goed al goed ,mooie afsluiter van het jaar . :applaus:

Tja , TC is een beetje als met de lotto spelen, soms heb je geluk en soms ook niet .

Maar uiteindelijk is het allemaal goed afgelopen , nu kan je beginnen te genieten van je P.
                              Spijtig dat het juist feestdagen zijn en je nog moet wachten om in te schrijven.

Mvg, Guy

PB

Dat is een mooie afsluiter van het jaar. :relaxman:

Ik ben toch nog gekeurd geraakt op de laatste dag van 2012 😉
                                  I heb op rosepassion de remschijven en remleidingen gekocht en vervolgens op marktplaats de beide originele remklauwen die maar 10000km gebruikt geweest waren van een porschist die dan toch ook de 964 remmen gemonteerd heeft op de zijne .
                                  Dan kwam ik daar twee weken geleden toe op de keuring en wilden ze de turbo look kit toch niet goedkeuren zeker?Dat waren daar allemaal andere personen die daar aanwezig waren en die waren van niks op de hoogte (ik had een maand ervoor geweest met alle wat ik kon vinden over de turbo look kit en toen hebben ze mij gezegd dat de uitbredingen wel mochten maar dat ik dan toch moest kijken voor andere remmen )
                                  Maar nu toch in orde geraakt , das toch een last die van mijn schouders gevallen is …Nu vlug de turbo remmen er terug op en de spoorverbreders en dan tenslotte nog de sideskirts en dan ben ik er bijna .
                                  bedankt voor de vele reacties en ruggesteuntjes grtz

XXX

Aaah, de liefde voor Rose Passion komt weer naar boven. Heb er ook goeie ervaring mee :relaxman:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 65)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.