3.2 carrera 1984 – deuren dicht gooien

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 3.2 carrera 1984 – deuren dicht gooien

• Maker
    Discussie

• Vangansewinkel
    Deelnemer

Ik ben vandaag een 3.2 carrera van 1984 gaan bezichtigen. Ik ben geen kenner betreffende dit model maar wanneer ik de wagen aan het bekijken was, kwam ik tot een vaststelling waarvan ik me af vroeg of dit zo hoort te zijn.

Het gebeurde me een aantal keren op rij dat ik één van de deuren wou dicht ‘gooien’ maar iedere keer opnieuw leek het alsof ik ze niet hard genoeg dicht sloeg. Ik had de indruk dat je echt wel met redelijk wat kracht moet gooien om ze volledig dicht te hebben. Ik weet het, het is moeilijk om zo te beschrijven wat ik daar net onder versta maar kan dit gevoel kloppen? Is het zo dat deze deuren wel wat steviger dicht gegooid dienen te worden? Ik heb nergens sporen van schade gevonden dus ik ga er vanuit dat dit niet het probleem is. Hetzelfde gold overigens ook wel voor de motorkap, die had ook wel een stevige ‘tik’ nodig… Alvast bedankt! 😉

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • [quote=”Mushroom” post=163832]
        Btw, ‘t is een schaalmodel… 😯 :applaus: 8)[/quote]

Bij deze hoef ik hem niet meer te uppen. Toen ik deze foto voor het eerst zag, was dat voor mij gelijk het beeld van mijn ideale porsche. Ik verschrok dan ook behoorlijk wanneer ik pas weken nadien vernam dat het een schaalmodel is. :wtf: Blijft wel een erg cool ding! :coolness:

[quote=”Goof” post=163845]Dit is gewoon een gevolg van de kleine ‘cabine’ die een Porsche heeft. Doe het raam aan de andere kant maar eens een beetje open zodat de lucht kan ontsnappen, dan zou het een pak vlotter moeten gaan.[/quote]

Dat klinkt op zich erg aannemelijk al is de cabine van een 912 niet bepaald groter en bij deze was het mij nog nooit eerder opgevallen. Die sluiten toch een stuk gemakkelijker!

[quote=”FirstP” post=163859]Wim zal hier straks wel een professionele uitleg voor kunnen geven zeker? :respect2:[/quote]

Bring it on Wim! :popcorn:

Yep, hier ook: je moet er iets meer swung aan geven dan bij een moderne wagen. Maar het blijft een fantastisch geluid als je de deur in ‘t slot hoort vallen *slotje

F

Wim zal hier straks wel een professionele uitleg voor kunnen geven zeker? :respect2:

Hier idem dito, passagierskant iets harder dicht klappen, waarschijnlijk ligt dit aan de rubbers die aan chauffeurskant soepeler zijn omdat deze meer gebruikt worden, who knows?

F

De deur aan de passagierszijde moet bij mijn P ook altijd iets harder worden dichtgegooid vooraleer die echt afsluit. Ik veronderstel dat dit gewoon wat afgesteld moet worden maar aangezien ik meestal alleen in de P zit heb ik me er nog niet mee beziggehouden.
                Aan de carrosserie kan het in mijn geval niet liggen (tenminste als ik het expertiseverslag mag geloven)

Dit is gewoon een gevolg van de kleine ‘cabine’ die een Porsche heeft. Doe het raam aan de andere kant maar eens een beetje open zodat de lucht kan ontsnappen, dan zou het een pak vlotter moeten gaan.

Er is niet veel dat nog niet op het forum gestaan heeft… 😉

Click

Btw, ‘t is een schaalmodel… 😯 :applaus: 8)

Oke, alvast bedankt! Ik heb me altijd voorgenomen dat de deuren als het wat dicht zouden vallen en ik schrok er eigenlijk best van. Fotootje komt er morgen aan, ik lig net in m’n bed maar op m’n laptop heb ik wel een grotere foto. Grt

J

kan aan de deurrubbers liggen.
                        nieuw, misschien niet perfect geplaatst, nog maar net geplaatst en moeten nog wat zetten…

kan vanalles zijn.

Bij de mijne had dat toen ik hem pas gekocht had ook, nu is het veel beter en sluiten ze heel soepel.

ps/ dat profielfotootje van jou, heb je dat ook in het groot. ziet er cool uit

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.