3.2 carrera 1988 start niet op bedrijfstemperatuur

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 3.2 carrera 1988 start niet op bedrijfstemperatuur

  • Maker
    Discussie
  • Mijn carrera 3.2 start niet als hij op bedrijfstemperatuur is. Dus even stoppen om bv. een boodschap te doen en terug starten lukt niet. Wanneer de wagen een kwartiertje à twintig minuten is afgekoeld start hij terug normaal.

    Heeft iemand deze ervaring ook al gehad en hoe heb je het opgelost?
    Gelieve antwoorden als ” dan wacht je toch gewoon 20 min.” niet te verzenden aub.

    DME kan volgens mij niet want dan zou het startprobleem er steeds moeten zijn, ook bij koude motor.

    Starter is ook al vervangen door een gereviseerd exemplaar.

    Alvast bedankt voor de echt technische antwoorden die ik zal ontvangen.

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Wim

      Je zal ten eerste moeten checken of hij een vonk geeft als de motor warm is en niet wil starten.
      Vonk aanwezig kan dan kun je hal gevers al uitsluiten.
      Kan dan motor temperatuur sensor op 3de cilinder rij links zijn die verkeerde waarde doorgeeft bij warme motor.

      Dus de Ohm waardes even meten of deze correct zijn warm en koud.

      Dan hopen we als het nog niet opgelost is, verder aanwijzingen te kunnen geven.


      @William
      , zijn inderdaad BMW hal gevers. 😉

      Anoniem

        Ik weet dat de krukas sensoren het durven laten afweten wanneer ze te warm zijn.
        Hierover kan je een en ander vinden op dit forum.
        Cabriowim heeft zelfs een keertje alternatieve sensoren aangeraden.
        Dacht van BMW, deze zouden beter en goedkoper zijn.

        Verder kan er ook zogenaamde vaporlock optreden als de benzine verdampt in de leidingen door de warmte van de motor. Hoe je dit controleert weet ik niet direct.

          Inderdaad, dat is niet netjes van mij. Ik heb de carrera circa 1.5 jaar geleden gekocht bij garage Oostvogels te Loenhout. Voordien heeft hij twee eigenaren gehad. Op de teller staan 190 000km. maar de motor is volledig droog en de wagen is in opperbeste en verzorgde staat. Het enige min puntje was dat het leder van de bestuurder wat geschaafd was. Dit is opgelost dmv wat lederverf aangemaakt op kleur en een sponsje.

          Verder heb ik ook nog een Cayenne Turbo welke ik nu ca. 3 jaar heb. Ik heb er destijds een LPG installatie in laten plaatsen wat door vele werd afgeraden maar waar ik tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad heb. Je voelt het verschil in rijden tussen LPG en benzine helemaal niet. Er is ook een systeem voor geforceerde klepsmering ingebouwd. Valve Care.

          Nogmaals mijn verontschuldigingen voor het me niet voorstellen bij de eerste topic die ik geplaatst heb. Maar het type antwoorden dat ik citeerde komt echt wel veel voor op de verschillende merkenforums en dit zorgt ervoor dat er weinig kan bijgeleerd worden.

            Rob Willems schrijft:

            Gelieve antwoorden als ” dan wacht je toch gewoon 20 min.” niet te verzenden aub.

            als je je niet netjes voorstelt bij je eerste post, dan zit dat er toch wel aan te komen vrees ik 😕 van harte welkom hier.

          4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.