3.2 Carrera uitlaat modificatie

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s 3.2 Carrera uitlaat modificatie

• Maker
    Discussie
  • Had beslist om eens wat aan de Porsche te sleutelen en mijn banden waren aan vervanging toe. Daarom ben ik vanmorgen naar CCR gereisd via de E17 (met dank aan een versperde E34). Met een nieuwe set Bridgestones S02 (N3)’s van de vrienden van Banden Pneus Online ben ik rond 9u vanmorgen aangekomen bij Timo en Wim.

Zo klonk hij voor het werk begon
    [video width=425 height=344 type=youtube]dLzckkzUHMQ[/video]

De knalpot zat stevig vastgeroest ruzie :
    Zijaanzicht
    [url=http://www.flickr.com/photos/28326951@N03/8686425306/]

Vooraanzicht
    [url=http://www.flickr.com/photos/28326951@N03/8685306101/]

Los, maar toch nog vast :bounce: :
    [url=http://www.flickr.com/photos/28326951@N03/8685305681/]

Dan toch weg gekregen 😈 :
    [url=http://www.flickr.com/photos/28326951@N03/8686424560/]
    [url=http://www.flickr.com/photos/28326951@N03/8686424568/]

Het resultaat met het nieuwe eindstuk zonder demper :music: :
    [video width=425 height=344 type=youtube]tZGkD2dSfkM[/video]

Timo demonstreerde me nog een “classic beetle look” voor mijn banden… maar daar was ik niet zo een fan van :happy:
    [url=http://www.flickr.com/photos/28326951@N03/8686424294/]

Onderweg naar huis véél toffe reacties gekregen, niet dat ik die vroeger nooit kreeg, maar nu viel het wel op dat er héél veel mensen omkeken en duimpjes uitdeelden 🙂 :up:

Voila séh dat was em. En morgen ga ik een toertje doen (Kastelentocht, met start in Kapellen).

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • ‘T is een bangelijk muziekske, maar bij langere afstanden gewoonweg oorverdovend.

Inmiddels heb ik de banaan terug erop gevezen en wat bleek… in tegenstelling tot Wim’s vroeger 3.2, was bij de mijne de kat leeg… dus uitlaatgassen rechtsreeks naar buiten zonder enige demping…

Tjah… Misschien leg ik hem er effe terug onder voor volgend jaar weer naar Dinslaken te gaan, dan met open luchtfilter :mrgreen:

:first: in handbereik 🙂 al was 3e’s ook niet slecht 🙂

Sounds like music to my ears :music:

[quote=”SL33PY” post=129566]Leg hem morgen in uwe koffer en kom ook naar Dinslaken, misschien pak ik hem meteen mee :D[/quote]
          Daar geraak ik jammer genoeg niet 😥 Maar hem brengen is np.. firmamachien rijdt toch gratis en moet in alle hoeken van het land zijn voor het werk, dus mocht je intresse hebben -> PM.

Leg hem morgen in uwe koffer en kom ook naar Dinslaken, misschien pak ik hem meteen mee 😀

Los en toch nog vast.. ik herken het :puke: Ooit aan een 79 begonnen die nog nooit zijn uitlaat had losgehad en moesten nieuwe warmtewisselaars op.. Meer fun kan je je niet inbeelden :wtf: Schroeven waren zelfs niet meer herkenbaar als schroef. Resultaat natuurlijk uitboren.. AL een geluk bestaat daar een geweldig stuk voor van Pelican Parts om recht te boren 🙂

In alle geval een deftige pijp op een 911 doet wonderen aan het rijplezier.. Misschien delen de buren die mening niet, maar ik alvast wel! 8)

Heb trouwens nog een lege pot van merk X liggen voor een 911 SC ombouw 964, volledig leeggemaakt 😈 en met sportuiteinde.. Mss eens hier op het forum gooien, want ik doe er niets meer mee.

Haha Sleepy,

zalig toch!! Uiteindelijk zijn we toch allemaal hetzelfde hé! Zaterdag met de glimlach 125 eurokes gaan tanken, ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit met de glimlach heb gedaan bij een andere auto… 😆 Moesten we elkaar tegenkomen, blijf maar gerust in mijn buurt rijden, met af en toe een demarrage in een viteske lager… :music:

Greetz.

goh, ik heb daar niet op gelet… ik was veel te druk bezig met genieten…

Tanken met een Porsche is het kopen van een glimlach, deze kleine update zorgt ervoor dat ik voor het zelfde geld 10x zoveel glimlachjes koop, elke keer ik het gas nog maar beroer staat er een gigantische grijns op mijn gezicht :mrgreen:

Wim

[quote=”gijsbeer” post=129202]
                    Je hebt de einddemper er volledig tussenuit gelaten? Of zit er een sportievere in de plaats?
                    Als deze er tussenuit is, kan het geen kwaad voor de tegendruk van de motor?
                    [/quote]

Banaan is inderdaad volledig weg, en deze uitlaat heeft bijna 3 jaar onder mijn cabrio gezeten.
                    kan verder geen kwaad voor de motor, en deze pakte zelfs nu beter op, althans bij mijn Porsche.
                    Dus van Jorg weet ik niet, oet hij zelf even op antwoorden. 😉

Wim

[quote=”WES-RS” post=129171]Klinkt wel lekker die nieuwe uitlaat. :lekker: 😉 Alleen jammer van het iets te grote eindstuk. :oops:[/quote]

@WES, kijk een goed onder de bumper, moet nog een en ander gemonteerd worden, en daar ziet het er precies uit als origineel, geen cm teveel naar buiten. 😉

Sleepy,

damn, wat een sound!!! :first:
                        Mijn 3,2 zou ook wat meer ‘naughty’ mogen klinken, en het eindstukje van de uitlaat heeft reeds schade opgelopen, dus… Me want!
                        Je hebt de einddemper er volledig tussenuit gelaten? Of zit er een sportievere in de plaats?
                        Als deze er tussenuit is, kan het geen kwaad voor de tegendruk van de motor?
                        In ieder geval: nice! :respect2:

Gijsbeer.

hoi hoi
                          zeer mooi geluid hoor
                          en ook super mooie auto
                          :applaus: :driver:

Een leeuw in schapenkleren of vice versa? :mrgreen:

:mrgreen:

LionSheep.jpg

Nice sound :driver:

Van schaap naar leeuw :coolness:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.