- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
12 april 2006 om 20:33
Beste Porsche liefhebbers,
een dikke maand terug heb ik een Porsche 911 3.2 gekocht. Het is eigenlijk een wens die ik al lang koester en die is nu (onverwachts) in vervulling gegaan…Ik was helemaal niet actief op zoek naar een klassieke Porsche, maar toevallig kwam ik deze tegen op ‘t net en heb ni lang getwijfeld om ‘m te kopen :rolleyes: ..sinds een 6-tal weken staat hij bij ons, maar de platen zijn pas deze week toegekomen (ik had de inschrijving wat uitgesteld omwille van de winter die vrij lang bleef aanhouden => zout)
Wat heeft dan de doorslag gegeven tot deze snelle koop: ten eerste heeft deze de “look” die ik altijd al graag gewild heb: klassieke Porsche 911, verlaagd en op turbo-Fuchs velgen (breder dan gewone, staat geblokter), evenwel zonder turbo vleugel. Ten tweede is het m’n favoriete kleur voor die wagen: oceaanblauw…. en ten derde, je komt ze ni meer elke dag tegen in deze staat. Deze verkeert in een zeer gezonde toestand voor een auto van 20 jaar oud, mechanisch en elektrisch werkt alles (zelfs de airco), carrossierie is zeer goed, heb ook uitgebreide garantie gekregen. Zit nieuwe koppeling op, nieuwe banden, nieuwe rode koni dempers, motor staat poeierdroog enzo..had er een heel goed gevoel bij…Ook de onderhoudsboek is in orde. Ding heeft nu 144000 km en dat is ni zo gek veel voor een wagen van 1986.
Kleine minpuntjes zijn een paar krassen achter de bestuurdersdeur, een scheurtje in het zitvlak van de bestuurdersstoel en wat verf aan een spiegel…kan ik gerust mee leven al zou ik de stoel wel willen laten repareren. Aangezeien het om een ’86 er gaat, beschikt hij ook ni over de G50 versnellingsbak, maar moet hij het nog stellen met de 915-bak van de 3.0 en die zijn wel wat fragieler. Een open dakje had ook leuk geweest (zit er ni op), maar hij heeft wel een perfect werkende airco. De radio die erin staat, staat me ni echt aan op dit moment (een recente pioneer)..zou deze graag vervangen door een oude radio of een moderne in klassieke look 🙂
Het gaat hier dus om een 3.2 zonder kat van 231pk (versie met kat slechts 207pk), eerste inschrijving dateert van juli 1986 in Italië. Daar heeft de wagen het meeste van z’n tijd doorgebracht vooraleer rond 2000 naar België te zijn gekomen.
Was gisteren begonnen met wat kleine werkjes uit te voeren aan de auto (er zijn altijd van die dingetjes die je net iets anders wil B) ) en heb daarna nog snel wat fotootjes gemaakt voor een eerste indruk (er volgen er ongetwijfeld nog betere want het begon reeds te schemeren).
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.