3.2 loopt geregeld op 5 poten

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 3.2 loopt geregeld op 5 poten

• Maker
    Discussie
  • Mijn 3.2 1985 loopt de laatste tijd geregeld op 5 poten.
    Het begon bij het starten, maar meestal kwam n° 6 na 2 minuutjes wakker.
    Deze week had ik mij voorgenomen naar de shake-down te gaan in Boezinge (Historics 24 u van Ieper). Hij liep de hele tijd goed, tot hij in Zuidschote wat leek te haperen. Bij het optrekken bleef er weer eentje achter. Het naar huis komen verliep vlot, het paard rook wellicht de stal. Gisteren tijdens een ritje naar Oostende was het weer prijs. Uiteindelijk bleef hij op 5 poten lopen tot ik thuis was 🙁 .

Nu weet ik niet goed wat eerst te verdenken: ontsteking of injectie? Een haperende injecteur lijkt me meer een probleem dat zal opduiken bij het starten, en na lange stilstand.
    Ik heb de 911 nu 4 jaar. Er stonden 154.000 km op toen ik hem kocht en ik mag geredelijk aannemen, op basis van de bijgeleverde documenten dat het klopt. Behalve het courante onderhoud lijkt alles nog origineel te zijn (ook verdelerkap, rotor, bougiekabels enz…). Ik heb er 7.000 km bijgevoegd.
    Waar zou ik best mee beginnen?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
    • Dat klopt Bernard!

0

Waren dus niet de benzine drukregelaars maar toch benzine druk gebonden .

dekoen : hij heeft contact opgenomen maar de communicatie gaat traag .
        Heb ze aangeboden aan de aankoppprijs en als extra nog nieuw gepasiveerd .

Het valt mij wel op dat het laatste jaar als je antwoord op vragen of ik zoek of andere dat 4/10 de mensen zelfs geen antwoord geven .
        Spijtige evolutie .

0

fuelrail hersteld of andere gevonden ?

0

:respekt:

0

Well done! :applaus:

0
              Wim

En dan nu genieten, want mooie weer komt eraan vanaf 12 augustus,want gaan wij met vakantie. :mrgreen:

0

Oef. Ik ben er geraakt. Ondanks mijn vooroordeel bleek de veronderstelling van de BMW-techneut de juiste. De CO-waarde was veel te hoog (+2) en hij stelde dus voor de injecteurs te laten reinigen.
                  Het Bosch-center in Oostende stelde dat n° 2 bleef lekken en schakelde één van de reserven die ik mee had, in.
                  Ik heb ze zopas proper gemonteerd en tot mijn eigen verbazing loopt het beest beter dan van te voren. Haperen en hakkelen is voorbij.
                  Eén voordeel, ik heb mijn machientje grondiger leren kennen en appreciëren. Luchtmassameter, DME, NTC, injectie, het hele jargon is me wat meer eigen geworden (niet slecht voor een leraar economie). 210 euro kosten terzijde gelaten.

Er rest nog één motorische kleinigheid. Zijn ralenti – warm – blijft wat te hoog (ong. 950 toeren). Ik moet nu wel eerst nog het gescheurde rubbertje nabij het oliereservoir vervangen. Misschien is dat de oorzaak. Als het dat niet is kom ik weer op antenne.
                  Dank aan allen die mij goede raad gaven.

0
                  Wim

Volgens mij is dat dezelfde persoon als op pagina 2 in dit draadje, dus f911fun 💡

0

zijn bij rosepassion verkrijgbaar aan ong 300€ per kant

Ik had een setje extra liggen, maar heb ze verkocht aan onderstaande

https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=47517

deze had ze enkel nodig om de zijne te laten passiveren, en ondertussen de kunnen blijven rijden
                      dus eventeel eens contact opnemen…

0
                      Wim

Je komt er wel.

Maar had je nu vanaf het begin wat we toen schreven al eens een druktest uitgevoerd, (probleem was dan 100% naar boven gekomen) had je waarschijnlijk nu al probleemloos gereden.
                        Het hangt allemaal zo close aan elkaar bij een 3.2.

0

Een deel van het probleem is achterhaald. Ik heb de rechter injecteur-rail weer losgemaakt. Op de werkbank met remreiniger proper gemaakt en vervolgens zo hoog mogelijk met benzine gevuld. Wat blijkt, na 10 seconden komt één van de lasnaden vochtig, en dat zonder dat er zelfs druk op zit. Die ene rail is dus al verdacht. Vallen die dingen te herstellen, of zijn ze nog nieuw verkrijgbaar?
                          Enig idee?

fuelrailright.jpg

0

ik denk van niet. Ben nooit boven 2,5 bar gegaan, en de druk van benzinepomp, bij niet draaiende motor is eveneens 2,5 bar (dacht ik).

0

kijken waar het vochtig wordt, met wat talkpoeder kan je goed zien waar het start te lekken…
                              Zeker dat je de behuizing vd injector niet beschadigd hebt met je luchtdruktest?

0

Ik geraak van de regen in de drop :bounce:

Gisteren ontving ik de nieuwe O-ringen en de gele dopjes om de injecteurs weer te kunnen monteren.
                                ‘s Avonds begonnen met de montage. Dat verliep vrij logisch (vond ik toch). Rubbertjes proper geplaatst en lichtjes met keramisch vet ingesmeerd zodat ze op hun plaats zouden glijden, enz…
                                Na de montage zet ik het contact aan en de benzinepomp begon te draaien. Bijna ogenblikkelijk kwam aan beide zijden één injecteur nat te staan. Slik.
                                Als ik er wat op googel kom ik oa een geval tegen van iemand waarbij de lasnaadjes van de kelkjes op de rail kleine haarscheurtjes vertoonden.
                                Iemand een idee wat ik hiermee moet aanvangen?

0

hopelijk ben je van dit euvel af, ik duim alvast voor je

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.