Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › 3.2 met G50 van 1989 import uit Texas
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 9 maanden geleden door
jan.
-
MakerDiscussie
-
14 mei 2013 om 23:26
Kent er iemand deze wagen. Is er al iemand naar gaan kijken ?
Bedankt voor uw wijze reactie.Mvg Axel
http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/porsche-911-carrera-cabriolet-1989-152503175.html?p=be-14
-
MakerDiscussie
-
de koplichten op de aangeboden porsche zijn volgens mij al het europees model, dus dat dien je al niet meer aan te passen. Foto in bijlage toont de echte US uitvoering. Veel bredere ring
Attachments:Janullrieg : +1
Heb mijn Amerikaanse echte Californische (gecheckt via VINreport) 911 sc (jaargang 83)ook aan een in vergelijking met Europese belachelijk lage prijs gekocht. En nog geen seconde spijt van. 100 % roestvrij, interieur in top conditie en technisch volledig in orde + leuke bonus aan quasi alle Amerikanen, full option (airco, open dak, cruise control, sportophanging, mistlichten enz…). Hij heeft het Europese motorblok (stalen benzineleidingen), en toch matching numbers (gecheckt bij Porsche Classic, is Europese serie die uitgevoerd is naar US met minimale aanpassingen wegens zeer grote vraag naar P’s in de US toen), geen katalysator en heb zelf de lelijke US stootblokken en vervangen door Euro versies en katogen verwijderd.
Enige nadeel, je hebt geen gelijkvormigheidsattest, dus moet hij als oldtimer ingeschreven worden. Nu met de zeer nabije nieuwe oldtimerwetgeving ook geen probleem meer voor een pure hobbywagen. Als je niet kan leven met de O plaat kan je hem nog steeds laten homologeren. Indien hij technisch ok en origineel is ook niet echt een probleem.Als je de wagen “live” kan gaan bekijken en testrijden en hij is ok zou ik het doen.
Mocht ik de mijne niet hebben, ‘k was al onderweg… 😀ik heb zelf ook een g50 geimporteerd uit de US. Hewel, nog geen seconde spijt van gehad.
Prachtige wagen, 100 % origineel, geen spatje roest, alles tip top. alleen onlang enkel DME relais moeten vervangen (40 euro)
Ben er hier in Belgie en Ned veel gaan bekijken maar die komen nog niet in de buurt.
De prijs is aanvaardbaar, zullen alleen nog maar stijgen, zeker nu het nieuwe oldtimerstatuut eraan komt. ik heb ook gewoon die lelijke stootbumpers verwijdert, voor de rest is een US wagen geen nadeel. :relaxman:als die wagen goed is en dus geen roest heeft en het blok inderdaad enkel wat zweet i.p.v. lekt, dan is dit een koopje.
Check maar eens wat ze voor een goeie cabrio 3.2 G50 vragen.Elke Porsche is in Duitsland gebouwd, althans deze luchtgekoelde toch, zonder onderscheid van kwaliteit, enkel aangepast naar de normen van het land waar hij naartoe ging.
Ziet er wel netjes uit, ga gewoon zelf een eerste keer kijken en keuren. Als hij je daarna nog aanstaat misschien eens terug gaan met een kenner.
Je zal nog wel enkele eurotjes apart moeten leggen om hem volgens Europese normen te krijgen. 😉
[quote=”Gette” post=130924]Dat ze een katalysator hebben en amper vooruit geraken, dat ze lelijke koplampen en dikke stootblokken hebben en dat hun kas meestal niet stront rot is…… of is dit een voordeel 😛
Het is maar wat ge er van maakt zeker, je kan ook een Ex Duitser kopen die ze platgereden hebben en noodgedwongen is moeten verhuizen naar Nederland of Belgie.
Uitkijken is de boodschap ![/quote]
Katalysator uithalen, andere lichten vooraan, en de stootblokken ieder zijn goesting.
Persoonlijk vind ik een amerikaan niet mis.Zowiezo altijd uitkijken voor je koopt, niet zonder te gaan kijken kopen
Dat ze een katalysator hebben en amper vooruit geraken, dat ze lelijke koplampen en dikke stootblokken hebben en dat hun kas meestal niet stront rot is…… of is dit een voordeel 😛
Het is maar wat ge er van maakt zeker, je kan ook een Ex Duitser kopen die ze platgereden hebben en noodgedwongen is moeten verhuizen naar Nederland of Belgie.
Uitkijken is de boodschap !
Persoonlijke goesting. 😉
Zou zelf nooit een US model kopen. En al zeker niet voor het geld dat deze moet opbrengen. 😯[quote=”WES-RS” post=130885]Is een US. :puke:
Als je hem moest kopen, denk eraan dat de lichten naar EU omgewisseld moeten worden![/quote]
Wat is er mis aan een US model??
Wat mij opvalt zijn de weinige kilometers in 24 jaar tijd?????
En ook de hoge prijs.
Volgens mij zijn er voor die prijs ook wel europese exemplaren te koop.Is een US. :puke:
Als je hem moest kopen, denk eraan dat de lichten naar EU omgewisseld moeten worden!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.