Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche algemene Foto’s › 3.2 speedster in nieuwstaat waarde
- Dit onderwerp bevat 40 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door Geert Silverans.
-
MakerDiscussie
-
3 januari 2015 om 02:30
via via ben ik een 3.2 speedster in nieuwstaat tegen gekomen.
Wie kan er een waarde op plakken? De vraagprijs is bieden vanaf 180… -
MakerDiscussie
-
In Porsche Scene staat een Japanse gele 964 speedster met 9000 km vraagprijs 225k …
Klopt Rufie. Het grappige aan die narrows is dat deze minder geliefd waren indertijd en er dus minder van besteld werden. Hierdoor zijn ze zeldzamer en net daardoor zijn ze NU meer waard in vergelijking met de WTL (Werksturbolook). Hoe het kan draaien…
Van de kleur wist ik niet.
Ik weet wel dat de narrow bodies meer gaan, omdat er minder van zijn.Klopt Rufie, net daarom dat er ‘zoveel’ van zijn. Vandaar dat deze over het algemeen -kan zijn dat het in dit geval niet zo is natuurlijk- langer blijven staan. Vaak willen ze aan dezelfde prijs als pakweg een donkerblauwe verkocht worden en dat pakt meestal niet.
Het mag dan wel de kleur van die tijd zijn (er bestaan nog gekkere kleurencombinaties), het zijn mensen ‘van deze tijd’ die ze kopen en er geld voor op tafel leggen 😉
Kleur vind ik echt geen probleem. Dit is dé kleur uit die tijd voor een 3.2 speedster.
Als je die al in in het verkeer zou willen brengen is dat geen probleem en zijn verschillend oplossingen voor
attest contstructeur, daginschrijving in ander land enz…Wagen staat voor de moment trouwens nog in Duitsland…
Aangezien ik Rockefeller niet ben, bemiddel ik voor een kennis.Los van de “prijsdiscussie” vraag ik me af of je deze wagen nog in verkeer kan brengen?
Is een nieuwe wagen… en wordt dus als nieuwe wagen ingeschreven, maar met een Euro1 of 2 emissie. Kan dit?
Alle praktische problemen buiten beschouwing gelaten (want dat zijn eigenlijk kleine dingen op een dergelijke wagen) zal die vlot boven de 200.000 gaan, althans zal het er dicht bij zijn. Het enige dat de wagen tegen heeft is de kleur, daar zijn er een dozijn van. 225k zou zelfs kunnen als daar een liefhebber op zit die een rode zoekt die hoog inde markt zit.
Hou je ons, mezelf in het bijzonder op de hoogte van wat deze gegaan is? Ik ben benieuwd!
Nooit ingeschreven wil wel zeggen dat het geen oldtimer is en dus ook niet zo belast zal worden.
En België zou België niet zijn om deze in te schrijven moet je een volledige homologatiekeuring ondergaan (en de wachttijd doorlopen tegen dat alles in orde is kan ook 2a6maand duren) omdat het PVG nummer vervallen is (auto moet ingeschreven zijn binnen ±3jaar na einde productie) :respect2:
Ik vind het wel schitterend om een auto als decoratie te gebruiken!
Staat bij ons ook in de boeken voor 165.000 euro, en dan concours staat.
Dus kan zijn prijs als het gene wat beschreven staat begrijpen. 💡
[quote=”youyou” post=191837]we kunnen hem nog altijd gezamelijk kopen, kwestie van het genot te delen. [/quote]
Ik doe nie mee want ik zie niet graag ne rode 😛
we kunnen hem nog altijd gezamelijk kopen, kwestie van het genot te delen. Hem beurtelings stallen, rijden (waarschijnlijk zo min mogelijk) en binnen een paar jaar met dikke winst verkopen (waarschijnlijk ook niet)
Nooit ingeschreven wil wel zeggen dat het geen oldtimer is en dus ook niet zo belast zal worden.
Niet dat dat veel mag uitmaken als je zo’n bedrag neer kan tellen vor een wagen. 🙄Ziet er allesinds wel een heel mooie uit Koen. Interesse om hem zelf te kopen of deel je enkel de info hier? 🙂
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.