3.4 of 3.6

Home Forum Porsche Talk 3.4 of 3.6

  • Maker
    Discussie

  • PM

      Ik zie het bos door de bomen niet meer.

      Ik twijfel tussen een 3.4 of 3.6. Er staan enorm veel, “redelijk” goedkope 996’s 3.4 te koop. In eerste instantie zou ik zeggen; ok, schappelijk in prijs, we kopen één.
      Aan de andere kant denk ik dan; doemme, waarom zo “relatief” goedkoop? Niet ok? Kleine restwaarde?

      Is de meerprijs voor een 3.6 dan zo correct? Zijn ze meer betrouwbaar? Los van de verhalen over de 3.4 graag jullie (persoonlijke) mening.

      Philippe

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
      • k’heb het vast…sorry…hopelijk lukt het met deze wel ?
        Porsche9119963.4vs3.6RSMagazine1.jpg

        Porsche9119963.4vs3.6RSMagazine2.jpg

          je kan hier geen PDF’s uploaden als bijlage, evt converteren naar een image formaat png, jpeg, …

            blijkbaar zijn mijn pdf attachments niet gelukt ??? kan iemand mij zeggen war ik moet doen ?

              zoals beloofd hier zijn de samenvatting pagina’s van een vergelijkende test 996 3.4 vs 3.6…niet echt veel verschil zoals jullie zelf kunnen zien

                En die dunne cilinderwandjes toch …

                  IMS bearing failure: klik is kogellagerslijtage, meestal met gevolgschade

                  cylinderwandscheur (ploffer) klik om dat te voorkomen kan je preventief je koelsysteem laten aanpassen.
                  deze schade is het gevolg van extreme temperatuurverschillen welke het alu blok niet kan verteren als het koud staat.

                    Idd, ‘t is toch allemaal maar watergekoelde rommel :mrgreen:

                      Ach ja wat maakt het uit :mrgreen:

                      PM

                        is het ploffen niet de oorzaak van een slecht functionerende ims?

                          [quote=”Rocco” post=189635]Ploffen en ims zijn 2 verschillende dingen, dat is al eens besproken een tijd geleden[/quote]

                          Mja, tegenwoordig gebruiken ze die term al voor beide, resultaat is toch dat je achter een
                          ander blok aan kunt gaan 😀

                            Als er speling op zit kun je dat mss wel horen met een stethoscoop, meten gaat niet want dat zit achter het vliegwiel in de motor.

                            Enige manier om het effetief te weten = versnellingsbak demonteren, drukplaat, koppeling & vliegwiel demonteren, en vervolgens de IMS lager verwijderen.

                              Ploffen en ims zijn 2 verschillende dingen, dat is al eens besproken een tijd geleden

                              PM

                                Kun je dat horen of laten uitmeten als daar speling op zit bij een keuring?

                                  Uiteraard kan dat, dan ben je safe, kost blijkbaar ong 1500-2000 EUR (afhankelijk van wat ze er nog bij doen).

                                  PM

                                    [quote=”Hellraiser” post=189508]Alle 3.4 hebben zowieso het single row lager,
                                    dus zal uit de onderhoudshistoriek van de wagen moeten blijken
                                    of het al dan niet vervangen is.[/quote]

                                    Als ik het goed begrijp is de oorzaak van die “ploffers” enkel een kapotte lager. Kun je bij aankoop van bv een 3.4 met bv 150.000 km niet preventief een andere lager laten steken of is dit wat te kort door de bocht? Kun je laten uitmeten als er speling opzit bij aankoop, of hoor je dat?

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.