3.4 of 3.6

Home Forum Porsche Talk 3.4 of 3.6

  • Maker
    Discussie

  • PM

      Ik zie het bos door de bomen niet meer.

      Ik twijfel tussen een 3.4 of 3.6. Er staan enorm veel, “redelijk” goedkope 996’s 3.4 te koop. In eerste instantie zou ik zeggen; ok, schappelijk in prijs, we kopen één.
      Aan de andere kant denk ik dan; doemme, waarom zo “relatief” goedkoop? Niet ok? Kleine restwaarde?

      Is de meerprijs voor een 3.6 dan zo correct? Zijn ze meer betrouwbaar? Los van de verhalen over de 3.4 graag jullie (persoonlijke) mening.

      Philippe

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
      • Hier is een linkje naar het rennlist forum,

        http://rennlist.com/forums/996-forum-60/

        er zijn verleden week weer 2 3.6jes “geploft”,
        allebei IMS erdoor.
        gescheurde cilinderwanden komen precies niet zoveel voor.

          Alle 3.4 hebben zowieso het single row lager,
          dus zal uit de onderhoudshistoriek van de wagen moeten blijken
          of het al dan niet vervangen is.

          PM

            [quote=”Hellraiser” post=189474]Als je de Amerikanen op Rennlist moet geloven zijn de eerste 3.4 na
            IMS-mod (van single naar double row) even betrouwbaar of soms beter dan de 3.6jes :popcorn:[/quote]

            Hoe weet ik dan welke het is?

              Ik denk dat PhilippeM met hetzelfde probleem zit als ik een poosje geleden: je wil je zuur verdiende centjes geven aan iets wat de moeite waard is, aan iets wat achteraf geen hoop schroot blijkt te zijn en waar je onmiddellijk terug geld moet in pompen om het terug ok te krijgen. En volgens mij twijfel je ook daarom tussen een 3.4 en 3.6.

              Ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken en dat is dat je soms moet leren om je twijfels los te laten als je de kans krijgt om iets goed te kopen. Het zijn niet allemaal leugenaars en bedriegers die hun P verkopen en niet iedereen probeert mankementen te verdoezelen.

              Zekerheid over het feit dat je een goede aankoop doet, krijg je spijtig genoeg pas na enige tijd, en niet de dag dat je het geld op tafel legt. Maar je goed voelen bij een auto is het belangrijkste en dan weet je dat je je kans moet nemen. En dan is het volgens mij bijkomstig of het een 3.4 of 3.6 is.

                Als je de Amerikanen op Rennlist moet geloven zijn de eerste 3.4 na
                IMS-mod (van single naar double row) even betrouwbaar of soms beter dan de 3.6jes :popcorn:

                  natuurlijk mag je met waterkoker niet naar de restwaarde kijken, het is voor je eigen plezier, iedere maal dat je gereden en gekuist hebt geraak je de garage niet meer uit. Iedere maal betrap ik me er op om stiekem toch weer de garage in te duiken en de heer te prijzen dat ik niet in Afrika woon. (en dat hij *porsche ‘s heeft gemaakt).

                    996, een hoop power, sport en merk voor schappelijke bedragen, maar wel zonder restwaarde natuurlijk. 996 is niet anders dan een watergekoelde bmw of mercedes qua waardeontwikkeling. Kortom, ik zou gaan voor een relatief goeie voor een scherpe prijs. Gewoon lekker gaan stuffen en 2.000 per jaar reserveren (speelgeld voor grote jongens). Vergeet die restwaarde!! :driver:

                    PM

                      Ik woon in Tielt, West-Vlaanderen. Ik zoek overal in Vlaanderen. Onlangs nog naar Mechelen gereden voor een teleurstelling…. Graag hadden mijn vrouw iets gevonden rond de 20.000 (derde wagen). Mocht ik niet vinden wat ik zoek in dat segment dan wacht ik wel wat af. Heb veel geduld! 😀 Het moet klikken tussen de *porsche en mezelf! :up:

                        vind ik ook altijd de max, er bij mogen zijn en zoveel mogelijk met de ogen leren.

                          Je vroeg in mijn topic al hoe je dit kunt aanpakken…alvorens te gaan kijken heb ik de verkoper gebeld met de vraag of hij akkoord ging met een AKK bij een derde bedrijf…. afhankelijk van waar de Porsche zich bevindt kun je dqn gaan kijken naar Porsche specialisten of Officiele Porsche Centra.

                          OPC Verellen in Geel konden ook een Akk doen, maar lag verder weg dan Raes in mijn geval. Plus dat OPC zich aan die 111-puntenlijst houdt, en extra rekent voor een edoscopisch onderzoek ( en hiervoor moeten de hitteschildern eraf, de bougies eruit…nr 4 is erg moeilijk aan te komen, en duurde vandaag zeker een half uur eer ze die eruit hadden ( kost dus al iets van 45 euro ).

                          De 111-punten check bevat 80 dingen die je zelf kunt doen, dus dat vond ik tijdverlies. Ik ben blij dat ik er gewoon bij kon zijn…veel kleine weetjes geleerd,van de mechanieker. En alleen betaald voor wat ik echt nodig vond om te checken.

                          Waar woon/zoek je ergens ?

                          PM

                            edit Wim, gelieve bij rechtstreeks antwoord niet te qouten

                            Gevonden en aan het volgen! :respect2:

                              @ Philippe M, zie hier, als je niet zeker bent van de kwaliteit van een wagen kan je deze draad eens lezen.

                              https://porscheforum.be/New/forum/74-stel-jezelf-even-voor-/123030-nieuw-nog-porscheloos-lid-uit-limburg

                              Dit is wat ik in elk geval zal doen indien ik mijn vrouwken zo ver krijg voor een 911 :think:

                                ik zal eens kijken…., neen staat niks van in, is wel een automaatje.

                                  Misschien was dat met een nieuwe koppeling inbegrepen want de meesten vervangen die tergelijkertijds maar in mijn geval was de koppeling reeds vervangen aan 80K

                                    Dat is dan goedkoop want bij OPC hier heeft men mij een prijsofferte gedaan van…2500€.
                                    Ik had dat gevraagd in een paniekerige bui na het lezen van donderwolken in mijn paradijsje.

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.