3.4 of 3.6

Home Forum Porsche Talk 3.4 of 3.6

  • Maker
    Discussie

  • PM

      Ik zie het bos door de bomen niet meer.

      Ik twijfel tussen een 3.4 of 3.6. Er staan enorm veel, “redelijk” goedkope 996’s 3.4 te koop. In eerste instantie zou ik zeggen; ok, schappelijk in prijs, we kopen één.
      Aan de andere kant denk ik dan; doemme, waarom zo “relatief” goedkoop? Niet ok? Kleine restwaarde?

      Is de meerprijs voor een 3.6 dan zo correct? Zijn ze meer betrouwbaar? Los van de verhalen over de 3.4 graag jullie (persoonlijke) mening.

      Philippe

    8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
      • OscarTango
        IMS lager werd vervangen bij een Porsche specialist hier in de buurt van Parijs. Is een ceramische lager en was een totaal pakket prijs – 1.500 Euro
        Ceramische lager + SPI dichting ( waar veel 996 olielekken vertonen) + olie en filter vervangen

          IMS is een gevoelig punt, en er zijn inderdaad een aantal ‘ploffers’ geweest, het aantal wordt geschat op 5%, dat wil zeggen dat 95 % nooit een probleem heeft.

          Je kunt dat lager preventief laten vervangen door een verbeterde versie, kost een 1500 – 2000 EUR geloof ik.

          Overigens : IMS werd later (996 3.6 en 997) nog steeds gebruikt, weliuswaar met een lagere ‘failure rate’

            Dat IMS roulement, is dat de befaamde “tussenas” die kan breken? Heb daar eens over gelezen en zou toch ook een 3.6 aanschaffen moest ik een 996 kopen. Toch woont hier iemand in de straat met een 3.4 en hij is er zeer tevreden over. Het is wel een rustige chauffeur. Deze namiddag heb ik nog een 996 3.4 cabrio gezien bij de garagehouder waar mijn 11je momenteel staat. Vrprs 17000 euro.

              [quote=”petglib” post=189350]Ik heb er meteen een ander IMS roulement laten insteken. Moet eerlijk toegeven dat het oude er niet zo goed uitzag[/quote]

              Waar heb je dat toen laten doen ? Porsche zelf, en origineel lager, of een keramisch exemplaar ?

                Gewoon proberen zo jong mogelijk te kopen. En een 996 waar je zonder nadenken mee vertrekt naar Malaga tegen een …… pitig tempo koop je niet voor 13000 euro. Ik zou de eerste factuur van het groot onderhoud + links en rechts een akkefietje niet willen betalen van de “aantrekkelijk” geprijsde P’s. Heb ooit een kennis gehad die ook een gouden zaak gedaan had: was een Modiale……

                  Ik heb lang met het zelfde dilemma rond gelopen 996 3.4 of 3.6. Na vele tijdschriften en navragen bij mensen die iets van Porsche techniek weten heb ik mij toch een 3.6 aangeschaft maar zoals gezegd , 3.6 zijn niet onfeilbaar. Ik heb er meteen een ander IMS roulement laten insteken. Moet eerlijk toegeven dat het oude er niet zo goed uitzag. Ik heb nog een frans Flat6 tijdschrift liggen waar ze tot in de kleinste details de verschillen aangeven. Zal zien of ik het kan scannen en op het forum plaatsen. In elk geval de voorkeur ging naar de 3.6.

                    Feit is : alle 996’en staan momenteel bijzonder laag geprijsd (al heb ik de indruk dat ze lichtjes stijgen of reeds gestegen zijn).

                    In mijn ogen nu aankopen, en in de (nabije) toekomst zullen ze alleen maar stijgen.

                    S2

                      Zeer moeilijke vraag.

                      Ja, de 3.6 is zeker betrouwbaarder dan de 3.4. Maar zeker niet “onfeilbaar”.

                      Bij de 3.6 heb je ook de facelift (en kreeg de 911 een eigen gezicht), en velen vinden die mooier dan de voorkant van de 3.4 (die zijn voorkant deelde met de Boxster).

                      Verder had de 3.6 al de Tiptronic S van de Turbo (als je voor een automaat gaat) waar de 3.4 nog de “oude” Tiptronic had.

                      Is het het prijsverschil waard? Daar kan ik niet op antwoorden. Dat moet je voor jezelf uitmaken.

                    8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.