3.6-motor in G-model??

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 3.6-motor in G-model??

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Deze vragen zijn louter informatief, maar interesseren me wel:

nu en dan duiken, vooral in de Duitse, Engelse en USA fora berichten op van een 3.6 motor in de Carrera 3.2 carosserie.
    – de motoren lijken uitwendig wel nogal op elkaar. Aan wat, behalve het motornummer, kan men deze motoren uit elkaar houden?
    – dat een G-50 bak niet in de pré-1987 G-modellen past zonder ingrijpende wijzigingen is mij intussen wel duidelijk, maar heeft de 964 geen 6-bak? Zou die passen in een G50 Carrera-kas?

Stel dat je zo’n auto vindt met die conversie, bvb goedgekeurd in Duitsland, krijg je dit in België legaal op de baan?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Wat niet past kan passend gemaakt worden .
      Kwestie van de juiste mensen met de juiste kennis eraan te zetten en over voldoende financien te bezitten .
      Ikzelf had bvb 12 jaar geleden de eerste Opel Corsa A wereldwijd met een zesbak eronder (van Calibra Turbo en dan op 2 wiel omgezet)en een 2.3 16V blok erin met 208 pk .

ralf996 schrijft:

en de 964 heeft een 5 bak(tiptronic is 4 bak zelfs)

😳 Oh, ik dacht dat die ook al een zesbak hadden. Dan is die enkel vanaf de 993?

De ‘O’-plaat komt niet echt in aanmerking, ik wil een auto die ik kan gebruiken wanneer ik het wil.

past dan die zesbak in een G-50chassis?

Uiteindelijk zal het wellicht wel een 3.2 in originele staat worden vermoed ik, ik heb er ooit eens een week mee gereden, en in vergelijking met de SC 188 PK die ik toen had (in een 2.7 kas), was dat een ware bom.

en de 964 heeft een 5 bak(tiptronic is 4 bak zelfs)

Wim

Zit best verschil in de motoren hoor, ook op het zicht als de motorkap open gaat.
            En verder is bij Porsche alles aan te passen tot en met model 993.
            En kan je nu al vertellen dat deze in België niet door de keuring komt voor alle daags gebruik, maar alleen op O plaat. 💡

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.