3/8 toerrit Zuid Limburg

Home Forum Porsche Uitstappen 3/8 toerrit Zuid Limburg

  • Maker
    Discussie
  • Hierbij post ik even deze info, wanneer er meer info is, post ik deze wel.
    Mocht er interesse zijn, zie ik het wel verschijnen 🙂 )

    Datum is bekend: 3 augustus 2008

    Organisatie Chris_H 944forum

    We ontmoeten elkaar op een parkeerplaats, van daaruit houden we eerst een tourrit.
    Ik heb een tourrit van ongeveer anderhalf uur door het Limburgse heuvellandschap uitgestippeld. Deze tourrit eindigt met een stukje Duitse autobahn om uit te waaien. En uiteraard: om te tanken. Als we toch in Duitsland zijn maken we daar gebruik van.

    Na de tourrit gaan we gezellig met de Porsches op een parkeeplaats meeten. Ik probeer een parkeerplaats op of bij het terein van de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij ( http://www.zlsm.nl ) te regelen. Zodat we niet alleen de Porsches hebben om van te genieten, maar ook de nostalgische stoomtreinen. Zodra hier meer informatie over bekend is, post ik het hier.

    Daarna gaan we met zijn allen wat eten. De lokatie is nog niet bekend, maar er zijn hier volop eetgelegenheden, dus dat wordt geen probleem.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Aangezien het 944forum er even uit ligt… post ik het maar eerst hier:

      11.00 – Verzamelen parkeerplaats “het mooiste punt”, dat is tegenover de Gilissenstraat het weggetje in. Voor mensen die met een Tomtom werken is het misschien het eenvoudigste om Sint Remigiusstraat 41 in Simpelveld als bestemming in te voeren. Dan is het ook daar tegenover het weggetje in.

      11.30 – Vertrek toerrit.

      11.30 – 14.00 – Toerrit met koffiepauze en tankpauze.

      14.00 – 16.00 – Meeting op terrein van ZLSM. Voor de mensen die niet aan de toerrit meedoen, maar wel naar de meeting komen: De meeting vind plaats op het terrein van de ZLSM, gelegen aan de Vroenkuilerweg in Simpelveld. Je ziet de loods van de ZLSM liggen, aan de voorkant daarvan ontmoeten wij elkaar. (meer info: http://www.zlsm.nl )

      16.00 – Vertrek richting restaurant “De Graasj”

      16.30 – Aankomst restaurant “De Graasj” (meer info: http://www.degraasj.nl )

      Einde Meeting.

      Als je een routebeschrijving voor de toerrit wilt, kun je me even een persoonlijk bericht sturen met daarin je email-adres.

      Extra info tourrit:

      Zoals de naam het al zegt gaan we toeren en niet racen. Het is hier sowieso te druk voor op een zondag op de Limburgse wegen. Houdt er dus rekening mee dat er veel wandelaars en voetgangers onderweg zijn! Ook al nodigen de wegen soms uit om eens de rechtervoet zijn gang te laten gaan, we houden het netjes!

      Ik zal voorop rijden, je hoeft dus maar te volgen en van het landschap te genieten! Wat wil je nog meer? Als er problemen onderweg zijn, kun je me bereiken op 06-10177469.

      Na ongeveer een dik half uur rijden komen we aan bij een van de mooiste punten van Nederland. En laat daar nou toevallig een leuke gelegenheid zijn om koffie te drinken.

      Hierna vervolgen we de toerit door het Limburgse landschap. Via België komen we uiteindelijk op de snelweg uit. Het eerste stuk snelweg is in België, hier geld dus gewoon een snelheidsbeperking van 120 km/u. Als het mooi weer is en mensen rijden met hun targadak eruit, kunnen we aan de grensovergang naar Duitsland stoppen voor diegene die het dak erin willen zetten. Dit bespreken we op de dag zelf wel.

      Na de grensovergang geldt er meteen geen snelheidsbeperking. Voor de mensen die even willen uitwaaien rijden we vanaf hier niet meer in een treintje. We vervolgen de weg ongeveer 10 km tot aan het eerste knooppunt: “Kreuz Aachen”. Hier slaan we rechtsaf naar de A4 richting Koln. Dit staat goed aangegeven, dus als je op de borden let kan er niets mis gaan. Aan de A4 ligt vrij snel (na ongeveer 1 km al) aan de rechterkant een tankstation: “Aachenerland”. Hier stoppen we om te tanken en om weer te verzamelen.

      Als we weer compleet zijn vertrekken we vanuit hier weer gezamenlijk. We blijven hier even bij elkaar! Ik zal voorop rijden. Vervolgens nemen we de 2e afslag die we tegenkomen om hier te draaien en terug te keren naar Nederland. De afslag heet “6 Eschweiler-Ost”. Maar hier rijden we nog samen, dus je hoeft mij maar te volgen. Aangezien bij de afslag 2 stoplichten staan, zou het zo kunnen zijn dat de groep hier wordt opgesplitst door de stoplichten. Geen probleem, want zodra we de snelweg op gaan, gaat de groep toch weer uit elkaar. Onder aan de afrit gaan we meteen naar links, we gaan met een brug onder de snelweg door en gaan dan bij het stoplicht weer meteen naar links de snelweg op.

      Vanaf hier rijden we weer ieder op eigen snelheid. LET OP: Het eerste stuk snelweg kan nog een snelheidsbeperking van 120 km/u hebben!

      Het enige punt waar je even goed moet opletten is het knooppunt “Kreuz Aachen” dat al vrij snel volgt. Hier moet je de A4 richting Heerlen aanhouden! Dat lijkt eenvoudig te zijn, maar “Kreuz Aachen” zijn eigenlijk 2 knooppunten in 1. Direct na het knooppunt splitst de snelweg zich in 2 snelwegen. Je moet daar gewoon rechts aanhouden: A4 richting Heerlen. Vanaf hier geldt geen snelheidsbeperking!

      We ontmoeten ons weer direct achter de grens, daar licht een parkeerplaats bij een Esso-tankstation en een AC-restaurant. We ontmoeten ons op de parkeerplaats voor het AC-restaurant. Ook dit staat goed aangegeven op de snelweg, gewoon de borden van de parkeerplaats volgen en je ziet het restaurant vanzelf liggen.

      Als we hier weer compleet zijn rijden we weer gezamenlijk achter mij aan verder. We zijn dan binnen 10 minuten op onze eindbestemming: de ZLSM.

      Nogmaals mijn telefoonnummer voor in geval van nood: 06-10177469
      tot dan!
      Chris

        😥 😥 😥

        Er zijn dan wel meer toerritten .
        Ik mag dan bvb een toerrit van de Oldtimerclub van Tongeren verzorgen. (40 man)
        Maar ik zal fotokes nemen en proberen hun rit vast te krijgen voor de Herfstrit 💡 8)

      2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.