3 L K jetronic 1976, spuit bij contact aan

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 3 L K jetronic 1976, spuit bij contact aan

• Maker
    Discussie
  • Walter krijg’t hem niet afgeregeld. Regelt hij te zuinig af dan valt hij stil. Als hij blijft draaien de motor dan spuit deze al meteen in met contact aan.
    Een geldverslindend iets is deze Porsche Targa.
    Omdat het een K jetronic van Mercedes is vraag ik mij af of er geen koudstartsproeier inzit.
    Walter heeft geen donor staan om te proberen met andere jetronic. Of is het toch mss nieuw k jetronic erop en je systeem opbouwen ipv giswerk.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Ik vind dat mijn diplom hoog genoeg is.

Niet alle kennis is gelinkt aan een hoog diploma :coolness:
      Onderdelen gaan vervangen die niet nodig zijn, zou wel eens een duur kostenplaatje kunnen zijn :popcorn: :salut:

0
      Wim

Ik denk dat de druk plaatjes in je spinnenkop eraan zijn, of er vuil tussen zit.

Waarom schrijf ik dit.
        Als je hem zuinig wilt afstellen valt hij stil, en als je hem ruimer zet spuit de benzine er zo in.
        Dit duidt dus op geen goede druk in de kop.
        Ik kan het mis hebben, maar ga er van uit dat je de injectoren al getest hebt (Walter dus) of deze goed vernevelen en niet lekken.
        Anders zou ik daar eerst eens mee beginnen om dat te testen voor je van alles gaat vervangen en ombouwen.

0

Ik vind dat mijn diplom hoog genoeg is. Die luchthoeveelheidsmeter heeft normaal toch een apart circuit voor stationair draaien . En is het dan geen extra lucht dat men regelt voor stationair toerental ? Of staat er extra lucht open voor choke,defect?En zit er evtl een extra koudstart/acceleratie sproeier op ,weet ik niet ?
          Dan heb je nog de 2,4 en 3 L die anders bedraad is voor de injectiepomp.
          Dit zijn heel moeilijke gevallen waarbij men een donorauto zou kunnen gebruiken,switchen tot het werkt en evtl nameten.
          Het zijn anders oeverloze gesprekken.

0

Een K jetronic is dan ook wel een complex systeem, er zijn er maar weinigen die deze perfect kunnen regelen.
            ipv nieuwe dingen te gaan plaatsen, best even de juiste persoon zoeken die de K jetronic feeling heeft :popcorn:

0
          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.