3 Porsche fietsen – model 2014

Home Forum Zeverhoekje 3 Porsche fietsen – model 2014

• Maker
    Discussie
  • er blijken nogal wat fietsliefhebbers op dit forum te zitten dus post ik dit nieuwtje ook maar even.
    je kan je afvragen of de bestuurder nu water- of luchtgekoeld is en of de trappers achter het achterwiel moeten staan . :happy:

beschikbaar vanaf maart 2014 in drie versies:
    – de RX mountainbike met 27,5 inch wielen en 20 versnellingen, carbon kader verkrijgbaar in afm S, M und L, kostprijs minstens 4.800 Euro
    – de RS versie weegt slechts 9 kilo en kost naargelang de uitvoering min. 5.900 Euro
    – de city-bike versie heeft een 8-traps naafversnelling, aandrijving met tandriem en hydraulische Magura schijfremmen: min. 2.650 Euro.

elke uitvoering is voorzien van een anti-diefstalbeveiliging. het betreft een code aangebracht onder de laklaag van het frame. bij diefstal meld je dit met een iPhone App en QR-Code. deze online melding zou de verkoop van gestolen fietsen moeten afschrikken.

en mss komt deze retro Gulf versie later nog op de markt. deze zit vol aardige details en knipoogjes naar z’n broer op 4 wielen:

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Die retro gulf is tof om een tocht te maken met de vrouw maar om deftig te trainen en te koersen hou ik het toch bij de echte Fietsenbouwers genre Pinarello ,Colnago enz .

bewegend beeld van de *porsche RX mtb

[video width=425 height=344 type=youtube]s7FlLULehTA[/video]

[quote=”KROKODILE” post=160119]Porsche dat zijn auto’s geen fietsen. :salut:[/quote]

de tijden dat alleen Porsche ernaast ook nog trapautotjes bouwde is al lang voorbij

LotusBike_2014-02-20.jpg

Porsche dat zijn auto’s geen fietsen. :salut:

en er dan afgereden worden door iemand op een roestige omafiets 😆

Een fiets (elke) bestaat uit een frame met daaraan diverse componenten gehangen.

1) een frame van carbon is momenteel nog steeds omstreden. Ook vd Porsche dus.
              2) de merken waarmee de Porsche fietsen zijn afgemonteerd zijn dik in orde. O.a. Shimano XTR en Magura.

je mag verwachten dat deze Porsche fietsen alleen voor de show gekocht worden. De echte hardstyle ATB-er zal hier niet voor warmlopen.

De citybike heeft overigens een gewoon aluminium frame. No problem dus. Grappig detail is de getande riem ipv een ketting. Of dit nu echt een verbetering is waag ik overigens te betwijfelen. Het is in ieder geval nog geen algemeen goed.

Ah, en de prijs. Als je ziet voor welke belachelijke bedragen sommige Porsche worden verhandeld dan is zo’n fietsje geen probleem om er genoeg van te verkopen.

Daar fiets ik hard aan voorbij. Het is echt de naam die de kosten maakt en nou niet echt de kwaliteit, in ieder geval van de vorige types.
                Dan heb ik toch liever 4 wielen en de motor achter in. :driver:

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.