356 Apal Speedster en 911 2.7 MY1974

Home Forum Stel jezelf even voor ! 356 Apal Speedster en 911 2.7 MY1974

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal.
    Zoals het hoort stel ik me even netjes voor, t.t.z. mijn Porsches.
    Ik ben vooral een classic Porscheliefhebber, vanaf de watergekoelden kunnen ze mij niet zo meer bekoren.
    Mijn eerste Porsche is er geen echte volgens de regels van de kunst maar een 356 Apal Speedster replica. Toch is hier vrij veel Porsche aan wat ‘m nogal uniek maakt: de motor is een 911T 2.2 van 1970 en de remmen en ophanging zijn van een 944. Zoals je kan zien op de foto zijn de wielen retro look steekmaat 205. Dat het een Apal is onderscheidt hem toch ook van andere replicas daar Apal Belgisch is en de baas Edmond Pery een goede vriend van Ferry Porsche was. Apal Speedsters zijn er ongeveer een 500 van gemaakt.
    Mijn andere Porsche heb ik juist gekocht en is ergens toch ook bijzonder (en echter): het is een 911 2.7 150Pk MY 1974, 125.000km, eerste inschrijving al in september 1973, de maand dat het model op de markt is gekomen. Het serienummer is 9114100595, dus de 595ste van alle G-modellen 911 die er ooit gemaakt zijn! Deze is compleet roestvrij, concoursstaat en nog nooit gerestaureerd behalve de lak. De enige veranderingen die er aan gebeurd zijn, zijn mistlampen en een remservopomp

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
    • welkom
      op dit leuke informatieve forum
      :drink:

Welkom hier op het forum. Na zo’n voorstelling willen we toch echt wel foto’s zien 😉

Wim

Welkom, en mooie voorstelling.
          Maar de foto’s zijn hier niet zichtbaar. 🙄

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.