356 C/SC

  • Maker
    Discussie

  • Coppens Johan
    Deelnemer

      Hallo forum

      Ik ben een Porsche-liefhebber die back to +/- basics wil . Heb nu een zalige 911 Targa maar vind deze te modern lees ingewikkeld. Ben dus op zoek naar een 356 C/SC ( schijfremmen ! ) waar ik zelf wat kan aan sleutelen zonder een top uitgeruste garage en 20 jaar ervaring te hebben.

      Alle suggesties zijn welkom :salut:

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
      • Dag Johan,
        Even een vraag. Heb je een c (75pk) of een sc (95 Pk – origineel pii 40 solexen)?
        Backfire komt meestal van valse lucht via speling op de kleppenas van de carburator (uitgesleten: nieuwe bussen laten steken) of via vervormde onderzijde van de carburator (vlakken carburator en voet).
        Uiteraard moet de carburator zelf ook prima werken: best ultrasoon reinigen en eventueel volledig revisiesetje erin. Sluiten de kleppen van de carburator mooi af (visueel te controleren: uithonen, nieuwe kleppen) en/of zijn ze ingelopen?
        Vraag is ook of de carburator goed is afgesteld en alle luchtvijzen correct werken: bij toedraaien moet hij zo goed als stil vallen…
        Ken wel een liefhebber die er eventueel kan naar kijken.
        Als je ineens de volledige oplossing wil en uiteindelijk perfect afgestelde Webers wil, zou ik even bij AMT dyno gaan als ik jou was.
        Mvg,
        Erwin

          hij staat iig niet meer online bij die handelaar …

            beste deepee, staat deze blauwe smurf nog te koop?

              Bedankt Wim 😀

              De 356 heeft erg last van backfire bij belasting van de motor, niet stationair.

              Heb reeds de li weber verwijderd om grondig te reinigen en had graag ook de bougies gecontroleerd ( de linker achterste cilinder vertoont sporen van bacckfire ). Het verwijderen/terugplaatsen van de bougies van een 356 lijkt mij niet eenvoudig ( gezien op mijn zoektocht ), is er iemand die mij hierbij kan helpen (ten noorden van Brussel) ?

              Bij de remontage van de webers kan men opteren voor enkel vervangen van de inlaatcollectorpakking of voor een hele “rebuilt” set.
              De pakkingen lijken visueel onbeschadigd, vervangen of niet?

              Groetjes Johan

                Beste David

                Was net als vorig jaar een super leuke goed georganiseerde multimerken-rit :applaus:
                Ook de ontvangst en de lekkere nazorg was top :drink:

                Rijd volgend jaar zeker terug mee met de 356 :driver:

                Gr Johan

                  Hey Johan,

                  Dan hebben we elkaar ontmoet voorbije zondag.
                  Ik neem al sinds het begin deel aan de Classic Room Rally.
                  Ben zeer benieuwd naar je 356.

                  Trouwens ook heel even kennis gemaakt met 911cabriog50.

                  Groeten,
                  David

                  Wim

                    Johan, de lijmresten kun je het beste met ontvetter verwijderen.
                    Deze tasten de rubbers niet aan, en worden er terug mooi zwart van.

                      Dit WE druk aan het poetsen geweest.
                      Zo een 356 heeft wel wat chromen onderdelen!

                      Achterruitje gedemonteerd, er is daar bij een restauratie nogal met lijm gesmost.
                      Wat kan ik best als lijmverwijderaar gebruiken, mag noch de rubbers noch de dakhemel aantasten.

                      Eergisteren misschien de laatste rit ( Classic Room ) met de Targa gereden. Word volgende week commercieel te koop aangeboden.
                      Nu nog enkel voor forummers.

                      Gr Johan

                        Proficiat Johan, met de nieuwe aankoop!

                        Kleur van de targa blijf ik prachtig vinden. :hail:

                          Eindelijk

                            Foto staat er nog niet bij ????

                            IMG_20160424_161739.jpg

                              Sorry missertje, tis ook nie makkelijk hé !

                                Basic zoals mijn technische kennis.
                                Zo passen we bij elkaar.
                                Wagen zal regelmatig buitenkomen, net zoals de Targa tot op heden ( vandaag nog 250 km met de Targa gereden ).

                                Een vraag: wat zijn de beste 6V koplampen voor deze 356? ( met echt maximale lichtopbrengst, voldoende om beginners regularity te gaan rijden ).
                                Een 2de vraag: heeft iemand een suggestie voor een 3de stoplicht?

                                Zien en gezien worden is zeer belangrijk in mijn ogen.

                                Ps: Targa is nat maar gelukkig!

                                  back to basics, super mooi :up:

                                    Cool! Wil ik wel eens op een meet zien!

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.