356 Chesil Speedster replica

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 356 356 Chesil Speedster replica

  • Maker
    Discussie
  • Heeft iemand ervaring met die dingen ?
    Bvb, de betrouwbaarheid, prestaties, etc…
    Iemand ooit al eentje gezien en is dat doenbaar voor iemand die 1.91 meter groot is ??
    Hier is hun website …
    http://www.chesil.co.uk/

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
  • Wim

      Inderdaad is dit zinloos.

      Dus *slotje

        euuhm slotje moderator? een topic van 5jaar geleden oprakelen is er net iets over

          Fantastisch verhaal:
          http://csi-auto.nl/carshopping/0256/index.html

          L&B Cars noemen nu:
          http://www.classiccarreplicas.eu
          maar hun P speedster zit bij:
          http://www.motorious.nl/speedster.html
          Er past standaard een 4 cylinder VW (boxer of andere) motor in of een *porsche 4 cilinder (914, 912E, …?). Ze hebben kuipzetels met hoofdsteun en een lage of verhoogde kap, heb je er nu al een geprobeerd, Mushroom?

          Attachments:
          • Motorious_356_Speedster.jpg

            Deze nog efkes oprakelen.

            Verbouwing is bijna ten einde en de drang naar een “Porsche” wordt weer groter. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar een 964 widebody, maar die zijn voor mij redelijk onbetaalbaar + mag ik er niet aan denken wat een tankbeurt met deze knapen tegenwoordig kost (ben al 2 jaar Porscheloos).

            Nu zie ik daar in Opwijk in het passeren altijd een replica Speedster staan, een blauwe. Akkoord, het is geen Porsche, minder vermogen, etc … maar momenteel zou het voor mij leuke eye candy zijn ipv niets. BIV en verzekering + een tankbeurt zal denk ik nogal meevallen, maar ik vroeg me af of ik er met m’n 1,91 meter wel in zou passen ??
            Weet er iemand meer info over die blauwe replica ?? Vermogen, merk, kostprijs ?? Of weet er iemand een andere staan ?
            Alle reacties welkom !
            Thx !

              to mich

              hoelang het duurt weet ik niet precies, daarvoor neem je best eens contact op met lb speedsters, ik denk dat ongeveer 2weken wel zullen volstaan. Website is http://www.lbspeedster.be denk ik, anders ff googlen he. Wel belangrijk is dat dit enkel mogelijk is met een kit die van daar komt, je moet namelijk in UK een typegoedkeuring hebben en die heeft lb natuurlijk enkel voor eigen fabrikaat kits.

              MVG

              Erik

                …heb je enig idee hoelang deze procedure duurt? (uitvoer UK, inschrijven daar op lokaal adres, invoeren naar Belgie….) 😕

                  De keuring van een kitcar is idd niet zo eenvoudig meer. Wat je natuurlijk kan doen is een rijdende kever als oldtimer laten keuren op je eigen naam, en vervolgens de kever als donor gebruiken voor je kit. Je kan met de kever-o-platen blijven rijden in dit geval, nadeel is wel dat het zooitje onverkoopbaar wordt. Zodra de oldtimer van eigenaar verandert, moet deze terug nr tc en ja zelfs daar zien ze het verchil tussen een kever en een 356… Andere optie: je bouwt je kit helemaal af en laat m vevolgens in UK keuren. Je moet hiervoor wel 1st uitvoeren naar Engeland, om m achteraf terug in te voeren naar belgie. Je krijgt hier dan een typegoedkeuring en kan je kit als gewone wagen inschrijven. Bij mijn weten doet alleen lb speedsters dit voor eigen klanten, gezien je een eigen adres moet hebben in UK. Prijs rond 1500euro, lijkt veel maar je hebt wel een wagen gekeurd voor dagelijks gebruik die ook perfect verkoopbaar is. Het is dan geen vw of porsche op papieren, maar een lb speedster. Dit lijkt mij de interessante optie want de rest is eigenlijk maar gefoefel.
                  Rudolph roadster doet iets gelijkaardigs voor klanten in Duitsland. Ze maken Karmannghia kits op keverbasis. Vorig jaar heb ik zo eentje opgebouwd voor een klant, en heb m na afbouw naar Rudolph gebracht om TUV te laten keuren. Wel streng, maar na invoer heb je een legaal voertuig gekeurd voor dagelijks gebruik in dit geval zelfs met een Audi V6 motor…

                  MVG

                  Erik

                  Anoniem

                    Hoe zit het met de keuring? Dat kan toch niet als kever gekeurd worden?

                      Bespaar je de moeite om naar engeland te gaan om een kit te kopen. Een belgische fabrikant is veel handiger, betrouwbaarder en je hoeft de plas niet over om iets te gaan halen. Ik heb heel goeie ervaringen met lb speedsters, hij maakt deze kits zelf hier in belgie en is zelfs leverancier aan chesil… enough said volgens mij. Niet dat ik belang heb bij lb cars, maar het lijkt me toch makkelijker dan uk. Prijzen schelen zo weinig, en dan reken ik de oversteek er nog geen eens bij

                      MVG

                      Erik

                        De four-cam motoren hebben inderdaad een “rare” koeling, een beetje spits en zwart. De Carrera Cabrio was trouwens het duurste model uit die tijd maar tegenwoordig is de Speedster kostelijker. Smaken veranderen.
                        Hier is de Carrera Cabrio website die gekomen is in navolging van mijn Carrera Speedster site;
                        http://www.356carrera.net/Inventory.asp?cat=3
                        Misschien staat degene die jij zag er wel tussen.

                        Anoniem

                          Ik heb een jaar of twee terug wel een cabrio gezien met zo’n carreramotor. Das toch zo een met die rare koeling hé. Ik denk wel dat het de originele motor was in deze auto. Hij stond op onderhoud bij een garage hier in de buurt.

                            @ cab ’88
                            neen ik ben spijtig genoeg niet zelf in het bezit van een 4-cam Carrera Speedster. er is er slechts één in België nl. chassis nr. 83735;

                            het is één van de 75 GT’s, duidelijk herkenbaar door de afwezigheid van de zij-decoratie, en de minimalistische bumperstrips. Deze heeft in tegenstelling tot de latere GT’s geen aluminium deuren, motor- en kofferdeksel.

                              😕 (

                              Anoniem

                                @colin; hebt U zo’n carrera speedster??Foto’s graag!

                                  Stevige prijzen voor ne speedster tegenwoordig, maaar het is wel een knap exemplaar. Toen ik zes jaar geleden begon met de 356 carrera speedster website was het nog bijna mogelijk om voor die prijs een echte 4-cam carrera speedster te kopen, maar die gaan nu al regelmatig 300.000 euro…
                                  http://www.my356carreraspeedster.com/

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.