356 replica laten bouwen: iemand advies of tips?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 356 356 replica laten bouwen: iemand advies of tips?

  • Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

    Naast de 997 en 968 cabrio, ben ik sedert vorig jaar verlekkerd op een 356 replica (mijn vrouw verklaart me zot, maar ja…) om bij te kopen.
    volgend weekend gaan we naar Aircooled.nl om alles eens te bekijken.
    Enige wat me momenteel doet twijfelen, is de invoering en inschrijving als Oldtimer in België, maar Aircooled garandeert dat zij dit in orde brengen…
    Heeft iemand hier ervaring met hen?
    Of zijn er tips of dingen waar op te letten?
    Of zeggen jullie gewoon ‘afblijven die handel’?

    Dank voor jullie feedback,

    Olivier

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Anoniem

      Een in België door Apal gebouwde en ingeschreven replica heeft in principe wel een PVG nummer. Dit staat op het typeplaatje ingestampt. Het serienummer van Apal staat ook in het chassis en in de body, zodat duidelijk is dat de 2 origineel samenhoren.
      Handgeschreven gelijkvormigheidsattesten werden afgeleverd door Apal en duplicaten kunnen nog steeds aangevraagd worden. 
      Een Apal speedster moet je in principe zelfs kunnen inschrijven onder gewone plaat.

      Een tweedehandse Apal dateert echter uit de jaren tachtig en is natuurlijk kwalitatief niet te vergelijken met een nieuw gebouwde replica. 

       

        Aecars heeft er ook n paar staan
        (wordt keuringsvrij afgeleverd en 12 mnd garantie etc….)

          [quote=”Oli-Carrera post=286011″]… de invoering en inschrijving als Oldtimer in België, maar Aircooled garandeert dat zij dit in orde brengen…

           [/quote]
          De grote hamvraag blijft “in welke hoedanigheid” zet aircooled.nl de replika op de baan?
          Ik ken een eigenaar van een 2CV lookalike met een V8 motor. Destijds gebouwd door een bedrijfje in de UK.
          Op de papieren staat NIET het merk citroen maar de bedrijfsnaam die de omkatting heeft gedaan.
          Daardoor staan de keurders buitenspel en kunnen dus nooit gaan vergelijken met het PVG van een 2CV.
           

            Hallo,

            dank voor feedback.
            Mecanic Import krijgt voertuigen voorlopig zelf niet ingeschreven, dus zeker geen optie. Vorige zomer al langs geweest bij hen, komen daar van USA.
            Daarnaast ben ik deze middag ook langs geweest op keuringsstation in Deerlijk waar de stationschef hierin vrij goed onderlegd is.
            Ik vroeg hem ook dat dan met een reeds ingeschreven Belgisch voertuig onder O-plaat en hij zei dat het probleem kan ontstaan bij de eerste periodieke keuring, wat dan na 5 jaar weer een probleem kan geven.
            Ik heb inderdaad ook de indruk dat de keuringsstations er een ‘zoektocht’ van aan het maken zijn…

            Uitkijkend naar verdere feedback,
            Olivier
             

              Enige wat me momenteel doet twijfelen, is de invoering en inschrijving als Oldtimer in België, maar Aircooled garandeert dat zij dit in orde brengen…
              Heeft iemand hier ervaring met hen?
              Of zijn er tips of dingen waar op te letten?
              Of zeggen jullie gewoon ‘afblijven die handel’?

              Ik zou het alvast niet doen…..   

              De Belgische TC “works in mysterious ways”…. 
              Zonder afbreuk te willen doen aan hun “vakkennis”, verwijt ik ze af en toe toch wat gebrek aan professionaliteit en relativering.

                geen idee of de aanpassingen gedaan in NL hier door de keuring geraken, dat zal je hier nog wel te horen krijgen,
                maar waarom niet gewoon eentje kopen hier in België en die aanpassen? Staan er genoeg, Mecanic import etc

              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.