Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Restauratie Foto’s › 356 speedster replica
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 4 maanden geleden door ppp 356.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”AutosDekens”:2e4xj8yw]
Ik heb deze replica gekocht omdat het een Apal is, ik heb altijd naar deze mensen van Apal opgekeken, als klein manneke al, omdat de wagens geproduceerd werden op goed 20min. van mijn deur. Mocht het een andere kit geweest zijn zou ik het ook niet gekocht hebben, alleen omdat het Belgische makelij is. Ik ken de oprichter van Apal ook persoonlijk, de man is ondertussen oud en versleten maar echt ne sympatieke kerel. Voor mij is het ook geen “Porsche 356 speedster replica” maar een Apal Speedster, zoals hij ook op inschrijving staat.[/quote]Apal is een van betere replica’s, hoop dat je er veel succes mee hebt.
[quote=”Setakira”:3uv3cz3g]Vraagske: Die replicas, mogen die eigenlijk wel 100% hetzelfde zijn?
Is daar ook geen soort van auteursrechten op design van wagens?
Een replica komt toch wel mooi in de buurt van de echte. Ik vind het wel prachtig, zou ik ook wel willen hebben, replica of niet 😉 [/quote]
Ik dacht dat die maar 25 jaar onder het auteursrecht zitten, ik kan het mis hebben maar ik denk het niet. en anders moeten ze 15 verschillen hebben met de origin wagen
kan je het ook niet voelen in de wielkasten als het een echte is, heb me laten vertellen als er een soort draad inzit, het een echte is ❓
Vraagske: Die replicas, mogen die eigenlijk wel 100% hetzelfde zijn?
Is daar ook geen soort van auteursrechten op design van wagens?
Een replica komt toch wel mooi in de buurt van de echte. Ik vind het wel prachtig, zou ik ook wel willen hebben, replica of niet 😉
Ik had uiteraard ook graag een echte Porsche gehad maar niet iedereen is even kapitaalkrachtig als ppp. En ik heb ook nog andere prioriteiten in mijn leven.
Ik heb deze replica gekocht omdat het een Apal is, ik heb altijd naar deze mensen van Apal opgekeken, als klein manneke al, omdat de wagens geproduceerd werden op goed 20min. van mijn deur. Mocht het een andere kit geweest zijn zou ik het ook niet gekocht hebben, alleen omdat het Belgische makelij is. Ik ken de oprichter van Apal ook persoonlijk, de man is ondertussen oud en versleten maar echt ne sympatieke kerel. Voor mij is het ook geen “Porsche 356 speedster replica” maar een Apal Speedster, zoals hij ook op inschrijving staat.
Heb geen problemen met de replica’s, ieder zijn zin.
Vind het alleen zonde van de centen die men gaat uitgeven om de wagen zoveel moeglijk op een echte te laten lijken, op het einde lukt dit toch niet en word de replica gewoon te duur. Kan je mijn inziens beter wat meer investeren in remmen en een lekkere motor.
Of………….een echte 356 coupé 😉
Hier heeft PPP 356 wel een punt maar hou je het draait of keert het blijft een replica van de echte. Nu zijn er veel mensen die dit wel zien zitten maar persoonlijk zie ik ook liever een originele dan een namaak 356, maar smaken en kleuren verschillen nu eenmaal onder de mensen.
Luc
[quote=”cab ’88”:19b31atz][quote=”Setakira”:19b31atz]euhm , wat wil je zeggen met 5*205 Hellraiser?[/quote]
Da’s de wielsteek Seta, nu zitten de bouten op 4×130. =chassis van een (jonge) kever. 5×205 is de steek van een oude kever en oude porsche. Anders gezegd aan de stand en aantal bouten zie je dat het geen originele porsche is maar een kit op keverchassis.[/quote]
En de handrem, het contactslot,verwarming de tunnel enz dan ook maar gelijk veranderen.
Hoe mooi ze ook zijn, iemand die het kent ziet gelijk dat het geen originele is, alleen al aan de dikte van het kofferdeksel.Bedankt voor de uitleg cab ’88.
Dus zolang de deksels op de wielen blijven zie je het niet hé 😉
Inderdaad Luc, Johan had er vroeger ééntje, daarom dat ik ook schreef dat hij deze niet mag verkopen 😉
Zijn vorige:
Maar deze die hij nu heeft is wel een stuk beter. Een echte namaak 🙂
Anoniem12 september 2008 om 23:39[quote=”Setakira”:3l6rhd96]euhm , wat wil je zeggen met 5*205 Hellraiser?[/quote]
Da’s de wielsteek Seta, nu zitten de bouten op 4×130. =chassis van een (jonge) kever. 5×205 is de steek van een oude kever en oude porsche. Anders gezegd aan de stand en aantal bouten zie je dat het geen originele porsche is maar een kit op keverchassis.
Heel mooi Johan maar heb jij in het verleden al zo eentje niet verkocht ?
Luc
Zou hem persoonlijk wel nog ombouwen naar 5*205,
is nu ook de kost niet he 😉
Wel knap bakske!Aha, hij is dan eindelijk klaar zie ik Johan, altijd prachtig als je ziet wat het eindresultaat is 🙂
En deze niet verkopen hé 😉
Wim,
Ik heb er een heel fotodossier van, maar teveel om hier allemaal te plaatsen…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.