3e Aircooled Sunday in Stevoort (Hasselt) – 29 JUNI 2008

Home Forum Porsche Uitstappen 3e Aircooled Sunday in Stevoort (Hasselt) – 29 JUNI 2008

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 62)
    • Allez, net terug van een geslaagde dag we werden fantastisch onthaald door Cris en de rest van de organisatie, de prijzen waren meer dan democratisch 😉 en de sfeer super… 😀

Veel mooie wagens gezien 🙂
      En uiteraard zeer veel mensen mogen verwelkomen aan ons standje…
      BC911, Snoer964, Terrum, Koen, Koen, Matt enz… enz… ben slecht in namen onthouden dus…

Er werden trouwens aardig wat T-shirts en stickers verkocht.

Zij die graag stickers of T shirts willen kunnen steeds mailen naar porscheforum@telenet.be

hier enkele sfeerbeelden.

.
        De 3 € per deelnemende wagen is gewoon een deelname in de kosten
        dat kan je nauwelijks inkomgeld noemen.

Je mag zelf eens proberen :
        – in de verschillende gemeenten vergunningen e.d. belopen voor treffen en rondrit
        – voor terrein en accomodatie zorgen
        – u fatsoenlijk indekken met een goede evenementenverzekering
        – 1000 flyers en 100 affiches laten drukken en die overal gaan verspreiden
        – een stapel copies (deelnemersnummers, inschrijvingsbladen, rondrit, … …)
        – een aandenken kopen voor de top-10, de best of show en de verste deelnemer
        – zorgen dat er een paar leuke gadgets in je inschrijvingszakjes zitten
        – een 20-tal medewerkers zoeken om de dag zelf alles in goede banen te leiden
        – … enz

ALS het de dag van uw treffen slecht weer is, dan komen er misschien geen 50 auto’s,
        dan is uw budget voor al het voorgaande dus 50 x 3 = 150 €.
        Ik kan u vertellen dat je dan behoorlijk wat uit eigen portemonnee mag bijpassen.

Het is niet om onszelf te gaan verheerlijken,
        maar dit is echt nog een treffen puur van de hobbyisten voor de hobbyisten.
        Veel organisatoren van dit soort treffens zijn er al lang mee gestopt,
        omdat ze de nodige medewerkers (vrijwilligers) niet meer bijeenkrijgen,
        of omdat ze er al te dikwijls hun broek (en meer) aan gescheurd hebben.

Wat wel blijft bestaan zijn de grote evenementen met commerciële inslag,
        en deze worden niet meer georganiseerd door de “gewone” liefhebber/hobbyist,
        maar door organisaties die dit louter doen voor de winst.
        Op dergelijke evenementen zijn inkomprijzen van 10 tot 20 € per deelnemer
        en 5 tot 10 € per passagier en bezoeker heel gebruikelijk.
        Eenmaal op het terrein mag je ook nog eens 1,5 tot 2 € betalen per drankje,
        en voor een (klein) zakje friet is 3 à 4 € ook heel gewoon.

Neem bijvoorbeeld de Bug Show – (prijslijst).
        Je komt uit West-Vlaanderen met je Porsche 356 op een aanhangwagen achter je VW T4,
        en je hebt je vrouw en 2 tieners bij.
        Dan betaal je aan de inkom :
        50 (VW T4) + 10 (aanhangwagen) + 35 (Porsche) + 40 (4 personen boven de 12j) = 135 €
        En dan heb je nog niets gegeten of gedronken.

Nu ja, wij zijn natuurlijk de Bug Show niet, en met alle respect, dat willen we ook niet worden.
        Voor ons liever alles overzichtelijk, gemoedelijk en aan een “vriendenprijsje”,
        gewoon iedereen een fijne dag bezorgen en dat zonder winstbejag.
        De winst die er bij ons gemaakt wordt (op de drank) gaat trouwens integraal naar de KSJ,
        en zeg nu zelf, waar drink je nog iets voor 1 € ? (tenzij thuis in uwe zetel)

Tenslotte, het opvragen van persoonlijke gegevens op het inschrijvingsformulier.
        Ik begrijp wel dat je twee keer nadenkt alvorens dat in te vullen i.v.m diefstal en zo.
        Maar inderdaad, op basis van enkel je nummerplaat komen de meesten daar ook wel snel achter.
        Dergelijke deelnemers-info is nu eenmaal noodzakelijk als het een oldtimer-evenement betreft,
        erzonder vind je geen maatschappij die je wil verzekeren (of je betaalt het driedubbel)
        dit vooral wat voertuigen met O-platen aangaat (dus niet zozeer voor jullie Porsches).
        Deze gegevens worden trouwens vertrouwelijk behandeld en nergens gepubliceerd.
        Op andere plaatsen krijg je het blad gewoon onder je neus gestopt aan de inkom,
        en moet je het daar invullen alvorens je het terrein op mag.
        En het grappige is dan dat er altijd deelnemerszijn die hun eigen nummerplaat niet van buiten kennen,
        en op het inschrijvingsbewijs moeten opzoeken van welk jaar hun bolide is.

Just my 2 cents 8)
        .

het is niet alleen daar komen staan hé, er is ook een rit uitgestippeld…
          eneuh, je kan altijd zo komen en je porsche buiten het terrein parkeren als je de 3 euro wil uitsparen 8)

Anoniem

ik ben al op de beerens-rally deze zondag…. alleen al voor da shumi petje zou ik komen 😆 [size=59:2tqhvw8c]beetje grote fan van shumi[/size]

Kom toch gewoon gezellig afgezakt naar Limburg jongens.
              3 € is peanuts en voor een goed doel 😯
              KSJ houdt jeugd van de straat en op het rechte pad 8)

[quote=”jack-in-the-box”:dqbt7gyq]
                Regeling van inkomgelden vinden wij de omgekeerde wereld. Iemand die zijn “luchtgekoelden” komt tentoonstellen moet 3.00 €, bezoekers gratis.
                [/quote]

Tja dit is puur economisch gezien het zekerst om uit je kosten te komen. Diegenen die komen met de porsche die betalen dan toch al, heb je dan geen bezoekers dan heb je dat geld wel. De accomodatie moet ook betaald worden 😉
                Dit is in het tuning/meeting milieu al jaren zo.
                En 3€ is peanuts eh, tuningmeetings is 10 of 15 euro voor auto met bestuurder. Passagier dikwijls nog eens 5 euro.
                Persoonlijk vind ik ook dat iemand die met de auto komt bv 3 euro moet betalen, en iemand die komt kijken 5 euro. Het is tenslotte met de porsches dat ze bezoekers lokken.

Beter voor ons om dan met de trein te komen of met onze daily diesel. Ons eigen P-tje kennen wij al lang, ons exhibitionisme is beperkt, wij besparen o.a. 3.00 € (slechts) en benzine.
                [/quote]
                Als ik jouw zo hoor praten lijk je op een nederlander
                😆 😆 😆

Mijn excuses naar de nederlanders hier op het forum 😉

zoiets doe je voor de gezelligheid, eens ff ertussenuit zijn.
                Als je op cafe gaat of gaat eten ben je ook geld kwijt.

Betreft het doorgeven van coördinaten van onze P-tjes zijn wij heel weigerachtig geworden, gedwongen door omstandigheden, zie dit forum onder 964 en PSO gesloten.
                Doorgeven van dergelijke gedetailleerde gegevens is uw voertuig presenteren voor diefstal op bestelling.

Men wil het ons weeral niet kwalijk nemen.

Mvg
                Jack-in-the-box & Kleinekastenteufel

😈 😈 😈 [/quote]

Al die gegevens zou ik persoonlijk ook niet zo snel willen doorgeven, maar als ze jouw porsche willen hebben dan krijgen ze die zonder die gegevens ook wel te pakken hoor. 1 keer zien voorbij rijden en de nummerplaat opschrijven is genoeg om veel gegevens los te krijgen via verschillende plaatsen.

[quote=”Luke”:3qvd0uy9]
                  als er waterkokers mogen komen,

hoe laat en waar moeten we zijn…:-) -):-)[/quote]

In het kampinatopic haalde iemand aan dat waterzetpillen ook mogen komen.
                  Helaas te laat, want ik ging er ook al enige tijd vanuit dat het een luchtgekoelden-only bijeenkomst was.

Toch enige bedenkingen over de organisatie van het overigens schitterend evenement.
                    [size=150:ovovd87s]
                    [b]Inkom voertuig 3.00 €/stuk.
                    Bezoekers gratis.

Voorinschrijving vraagt men heel specifieke coördinaten: geslacht, naam, voornaam, E-mail, volledig adres, voertuig type, kleur, bouwjaar, nr. plaat en aanvullingen.[/b][/size]

Regeling van inkomgelden vinden wij de omgekeerde wereld. Iemand die zijn “luchtgekoelden” komt tentoonstellen moet 3.00 €, bezoekers gratis. Beter voor ons om dan met de trein te komen of met onze daily diesel. Ons eigen P-tje kennen wij al lang, ons exhibitionisme is beperkt, wij besparen o.a. 3.00 € (slechts) en benzine.

Betreft het doorgeven van coördinaten van onze P-tjes zijn wij heel weigerachtig geworden, gedwongen door omstandigheden, zie dit forum onder 964 en PSO gesloten.
                    Doorgeven van dergelijke gedetailleerde gegevens is uw voertuig presenteren voor diefstal op bestelling.

Men wil het ons weeral niet kwalijk nemen.

Mvg
                    Jack-in-the-box & Kleinekastenteufel

😈 😈 😈

cris, er is pakketje onderweg naar u 😉

alvast bedankt.

[quote=”cris_blitz”:23fw2y93].
                        Even rekenen …

Dit forum heeft 2121 geregistreerde gebruikers,
                        “Luke”, “cabrio wim”, “eric63” en “Rufie” komen niet,
                        dan blijven er nog 2117 over …

😯 😯 😯
                        .[/quote]

als er waterkokers mogen komen,

hoe laat en waar moeten we zijn…:-) -):-)

.
                          Ondertussen zijn we weer een weekje verder.

De “Porsche-corner” van het Porscheforum begint al mooi vorm te krijgen.
                          Met de inschrijvingen van de afgelopen week erbij zitten we nu aan een 11-tal Porsches,
                          waardoor we nu in totaal richting de 90 voor-inschrijvingen gaan.

De goodies bags zijn gearriveerd en beginnen al wat inhoud te krijgen.

Buiten de gebruikelijke brochures, flyers, pennen, ballonnen …
                          hebben we ook de hand kunnen leggen op een 50-tal authentieke Schumi-petjes.
                          Die kunnen wel eens van pas komen bij het stralende zomerweer dat we besteld hebben.

De petjes gaan in de zakjes van de voor-ingeschreven deelnemers,
                          die zich op zondag 29 juni bij ons aan de inkom aanmelden,
                          en dit zolang de voorraad petjes strekt.

Dus weer een extra reden om je even in te schrijven.

[size=59:2zl324wq]Niet-Schumi/Ferrari fans mogen dus een half uurtje later komen[/size] 😉
                          .

Ingeschreven!

Hoi forummers

Mijn madam is van Stevoort, geen idee van onze plannen dat weekend. Zal eens kijken of ik mijn 3 kids bij haar meter kan droppen op de stevoortweg 😉 )

PS Dave: heb je die 4 fuchs centercaps in het zwart nog voorradig?

Ik heb mij ook ingeschreven, ik denk dat ik wel een vrije dag heb die zondag 🙂

Ingeschreven 😉

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 62)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.