4de p in mijn garage

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster 4de p in mijn garage

  • Maker
    Discussie
  • Heb gisteren boxster 2.5 van 99 gekocht voor de fun. Ziet er vrij goed uit en rijd ook goed , maar het blijft een tweedehands. Bij het openen van het dak hoorden ik steeds een knak , na wat speurwerk zag ik scharnierpunten van de klep afgebroken (foto) , deze heb ik gedemonteerd en mijn dak toe gedaan zonder enig probleem . Nu moet het terug open en dat lukt niet, wie heeft hier goede raad. 

     

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
    • En  ook de rode Porsche heeft blijkbaar geen probleem met het  handmatig  vouwdak meer ,   

        Tot nu werkt alles perfect. Gisteren de 4 p eens buiten gezet.  

          Ik ben ook benieuwd, en velen met mij denk ik. Hopelijk blijft alles functioneren, en kan je met een gerust hart hard verder genieten.
          Je zou stress krijgen om de kap te openen of dicht te doen . . .

           

            blijven de push rods nu nog steeds muurvast zitten Marc ?

              GOED NIEUWS
              ik zou de lakschade op de “push rods” ook herstellen, dan zie je meteen of alles nu beweegt zonder dat er iets raakt.
              ik hoop samen met jou dat het probleem nu definitief van de baan is.

                Vandaag alles terug gemonteerd, satellietscharnier staat nu kaarsrecht . Heb draadstangen van verschillende lengtes gemaakt . Hoop dat de armpjes nu niet meer los schieten.

                  Hoi, indien je hulp nodig zou hebben kan ik je wel komen helpen als je in omgeving Limburg zou wonen.( Hasselt)
                  Ik heb ook ervaring in frezen en draaien.
                  grtj Picbe

                    Heb vandaag alles gedemonteerd, morgen alles recht zetten . Ik ga zelf draadstangen draaien zodat ik het scharnierpunt perfect in lijn kan zetten. Deepee alvast bedankt ben al heel wat wijzer.

                      bout met spacer moet volgens WSM toch aan de onderkant zitten.
                      benieuwd of je de plaat van de satelietscharnier beter kan uitlijnen?
                      desnoods vulplaatjes steken achter de bovenkant.
                      succes met de werken iig!

                       

                        Deepee ,Bel mij eens , heb mijn nummer door gestuurd.gr. Marc

                          Neen, niet normaal dat sluiten in 2 trappen.
                          Anders dan je zou vermoeden draait de motor niet in 2 richtingen. Hij draait tot het “eindpunt” dat wordt aangegeven door de micro-contacten. Bij start van een volgende cyclus (open of gesloten) draait de motor gewoon weer verder in dezelfde draairichting.

                            Is dikke kl…e , 10 x open en toe en klak eruit. Moet dringend ergens gaan kijken, ik vermoed dat de vorige eigenaar iets fout heeft hersteld. Mijn klep gaat toe ,een centimeter weer omhoog en dan weer naar beneden. Eigenlijk in 2 fase, is dat normaal.

                              “aanhouder”

                              mmmh, nu wordt het interessant 

                                Dit lijkt me een klusje waarbij veel geduld nodig;  petje af voor de aanhouder 

                                  [quote=”Marc356 post=285701″]Heb nu de tangetjes iets langer afgesteld (2 mm ), en ze zijn deze week nog niet los gekomen. Tussen raam en kap heb ik amper een halve centimeter spel voor ik hem in het slot klik.
                                   [/quote]
                                  Komt altijd dezelfde kant los of alle twee?
                                  De spatie tussen de rand van de voorruit en de softtop (vlak voor het aanspannen van de center lock) is aan beide kanten aan de A-stijl 0,5 cm?
                                  Ik zou de stangetjes nog één toer meer uitdraaien en kijken waar dat ons brengt.
                                   

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.