4de p in mijn garage

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster 4de p in mijn garage

• Maker
    Discussie
  • Heb gisteren boxster 2.5 van 99 gekocht voor de fun. Ziet er vrij goed uit en rijd ook goed , maar het blijft een tweedehands. Bij het openen van het dak hoorden ik steeds een knak , na wat speurwerk zag ik scharnierpunten van de klep afgebroken (foto) , deze heb ik gedemonteerd en mijn dak toe gedaan zonder enig probleem . Nu moet het terug open en dat lukt niet, wie heeft hier goede raad. 

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
    • 2 mm uitgevuld , weer los geschoten bij gesloten toestand als we rijden.

Doe maar direct 2-3 mm, want met 1 mm heb je weinig effect.

Da ga ik direct doen. Had er ook al aan gedacht.

Probeer eens de switch van het cabriodak deksel vroeger te activeren (spacer van 1mm plakken op het deksel waar de switch contact maakt met het deksel)

Verdoemen, vandaag weer los gesprongen. Ik begrijp er niets van. Het heeft 3 weken goed gegaan.

Tot nu toe komen ze niet meer los , de juiste afstelling van de stangetjes is O zo belangrijk.

+1

Gaat dus de goeie kant uit !

Heb nu de tangetjes iets langer afgesteld (2 mm ), en ze zijn deze week nog niet los gekomen. Tussen raam en kap heb ik amper een halve centimeter spel voor ik hem in het slot klik.

[quote=”Marc356″ post=285621″]Gewoon na enkele dagen als de kap toe ,klak en er een los .Alles werk perfect.[/quote]
                        Ik denk dat het mechanisme te ver doordraait bij het sluiten, waardoor de spanning op de balljoints te hoog is.
                        Hoe ver draai je de nieuwe balljoints op de stang, probeer eens met 1 toer minder.

springt altijd dezelfe kant los zonder enige aanleiding?
                          zit er niet teveel spanning op de softtop, wanneer je de balljoints losmaakt en de kap manueel sluit, hoe ver komt deze dan spontaan tot aan de rand van de voorruit?

Gewoon na enkele dagen als de kap toe ,klak en er een los .Alles werk perfect.

Wanneer springen deze er af :
                              1. bij het sluiten, eindmoment
                              2. bij het openen, startmoment

zit de bevestigingsplaat aan beide kanten (nr 5 op onderstaande schets) dan wel goed vast (3 bouten aan beide kanten) zo te horen zit daar laterale beweging in.

Nee, er is nog steeds een die los komt. Ik snap het niet , moet een hefboom maken met een zware schroevendraaier om deze er weer op te krijgen. En toch met gesloten kap springt deze na een paar dagen er af.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.