4de p in mijn garage

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster 4de p in mijn garage

• Maker
    Discussie
  • Heb gisteren boxster 2.5 van 99 gekocht voor de fun. Ziet er vrij goed uit en rijd ook goed , maar het blijft een tweedehands. Bij het openen van het dak hoorden ik steeds een knak , na wat speurwerk zag ik scharnierpunten van de klep afgebroken (foto) , deze heb ik gedemonteerd en mijn dak toe gedaan zonder enig probleem . Nu moet het terug open en dat lukt niet, wie heeft hier goede raad. 

6 reacties aan het bekijken - 46 tot 51 (van in totaal 51)
    • Dak is terug open , inderdaad de kap helpen en alles gaat open . Dus de twee stangen met ball joints dienen om de kap effe naar achter te trekken. Tx mannen . Dit is de fun van een forum.

brandend lampje betekent dat de micro switch in de centrale haak ofwel de switch bovenop de motor van de kap (midden in de softtopbak) blijft open staan.

Dank voor de snelle reactie , de onderdelen vervangen is geen probleem ( al besteld) maar mijn klep gaat niet open. Trouwens het rode lampje op het dashboard blijft branden. Als ik op de schakelaar duw hoor ik wel een klik ,maar verder niets meer.

+1
            deels op basis van de pelician DIY heb ik ook de mantels van beide kabels 1 cm ingekort. door jarenlang gebruik gaan de kabels letterlijk krimpen door de torsiekracht.
            door de kabelmantels in te korten zitten beide einden van de 2 kabels weer terug goed vast met het vierkante eindstuk in zowel centrale motor als satelietscharnieren.

alhoewel zal dit nu niet de oorzaak zijn van de blokkering. als die kabels hun werk doen dan is de aandrijving toch nog onderbroken door het wegnemen van de 2 kromme stangen/gebroken ball joints.

Heb ik ook gehad . Kijk ook even de stuurkabeltjes na die van het centrale motortje naar de lift mechanismen links en rechts gaan . Bij mij was ééntje stuk en was waarschijnlijk ook de oorzaak dat de balljoints het hadden begeven . Goede uitleg en foto’s op Pelicanparts . 

https://www.pelicanparts.com/techarticles/Boxster_Tech/71-BODY-Convertible_Top_Repair/71-BODY-Convertible_Top_Repair.htm

ff snel reageren tussen de hazenslaapjes van 2 XXL nachtshifts.
                1st en vooral gefeliciteerd met de ‘nieuwe’ aanwinst.ik heb jarenlang enorm veel plezier beleefd aan ritjes en reizen met mijn 2,5L 986 ! (Dolemieten, Gardameer, Schotland, …)
                de afdekplaat van de softtop (banaan) gaat als eerste mee open en wordt door de verwrongen armen + satelietscharnier bediend.
                nu je één van de 2 bewegende mechanismen, gedemonteerd hebt zal je manueel de softtop en de banaan gelijktijdig moeten liften om er beweging in te krijgen.

6 reacties aan het bekijken - 46 tot 51 (van in totaal 51)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.