4S of TURBO

• Maker
    Discussie

• D-D

Hallo porsche fanaten!

De prijs van een 4S en een Turbo (996) liggen ongeveer hetzelfde (soms de turbo nog iets goedkoper?!

wie kan mij vertellen wat ik moet aanschaffen? wat is de beste? op alle vlakken?
      -prijs kwaliteit
      -verbruik
      -4S blijft meer op zijn waarde blijkbaar??
      -het is ook voor dagelijks gebruik!
      -onderhoud (heb vroeger een 944 turbo gehad en die kosten voor onderdelen waren opmerkelijk duurder dan de ‘gewone’ )

onder de 60.000 euro zou je al goeie dingen moeten vinden? of is dit te veel of te weinig (jaar: vb 2000, km +- 80.000 )

alle ideeen zijn welkom!!

alvast bedankt!

Dirk

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • Anoniem

turbo is altijd iets fragieler. gewoon meer bewegende delen dus meer procent kans dat er wel es iets kan kapot gaan. Nietegenstaande zou ik ook voor de meer power gaan. 🙂 ) (wel altijd wat reserve in het budget inlassen => onderhoud is iets duurder)

MichM3n[quote]…een 996 TT………………….en ook meer kans dat iets stuk gaat…/quote]

Leg uit, MICH

ken

En Dirk ben je er al naar enkele gaan kijken?
            hou ons op de hoogte

…een 996 4S is een zeer degelijke auto…een van de beste daily-drivers die je je kan aanschaffen!!! Snel, mooi, betrouwbaar, vrij waardevast in 996 termen, veilig, verbruikt niet zoveel,..

De turbo is toch weer iets anders hoor…ik zou voor mezelf toch al wat meer “financiele reserve” moeten hebben voor ik een 996 TT zou aanschaffen…kost meer om in rond te toeren…en ook meer kans dat iets stuk gaat…

But if money was ni issue => TT!!!

Als je power wil koop dan een turbo,anders zou ik een 4S kopen.Als je eens graag een toerke doet in een turbo om het vermogen te voelen laat je me maar eens iets weten..Voordeel van de turbo is dat je voor een prikje van 420pk naar 510 pk kan gaan….

ken

De verschillen tussen een 996 4S en een turbo ken je zeker wel, zowel uiterlijk, als op motorgebied.

Als je voor de power wil gaan, dan moet je een turbo kopen.
                  De 4s heeft dan als voordeel dat je minder verzekering gaat betalen en dat zijn verbruik ook minder zal zijn en misschien op termijn ga je minder kosten hebben dan tegenover de turbo.

Beide wagens zijn 4-wiel aangedreven wagens.
                  Dus mits het verstandig rijden zijn ze volgens mij allebei even veilig op nat wegdek (ok voor dagelijks gebruik hiet in België), je moet natuurlijk niet het kot daar gaan opzwieren, ook deze wagen hebben hun grenzen uiteraard.

Opgegeven verbruik door Porsche:

996 4S (schakelbak) gemiddeld=11,4l/100km
                  996 turbo (schakelbak) gemiddeld= 12,9l/100km

doe daar (volgens mij) zeker 1,5l bij…

hier zijn er enkele:

Porsche 996 4S 2004

Porsche 996 turbo 2002

Porsche 996 tubro 2001

Deze staat bij Ltf in Geel

Veel suc6 met je zoektocht en hou ons zeker op de hoogte.

@ Setakira
                  dat hebben ze mij ook al verteld, dat het niet echt aan te raden is van een 996 met een atmosferische 3.6l motor van voor 2002.
                  Van de turbo weet ik het niet.

[quote=”Setakira”:foa4owav]Mij hebben ze altijd verteld dat het geen aanrader is om een 996 van voor 2002 te kopen wegens kans op problemen (kinderziektes laat ons maar zeggen) dus probeer jonger te vinden om zeker te zijn…
                    Maar ik kan niet zeggen of dat ook zo voor de turbo versie is. De turbo heeft een ander motorblok (gietijzeren basis) dan de Carerras, is dat van de 993 omdat dat zo degelijk is en ze gebruiken dat zelfs vandaag nog steeds voor de 997 GT3 en Turbo ook, heb het onderdeel nog gezien in zuffenhausen waar een motorblok volledig opgevezen ten toon hing en in het museum waar ik onderaan het motorblok de code 993 kon zien 🙂 )[/quote]

Nog beter, is geen blok van de 993 maar van de 964, dat nog steeds als de basis dient.

Mij hebben ze altijd verteld dat het geen aanrader is om een 996 van voor 2002 te kopen wegens kans op problemen (kinderziektes laat ons maar zeggen) dus probeer jonger te vinden om zeker te zijn…
                      Maar ik kan niet zeggen of dat ook zo voor de turbo versie is. De turbo heeft een ander motorblok (gietijzeren basis) dan de Carerras, is dat van de 993 omdat dat zo degelijk is en ze gebruiken dat zelfs vandaag nog steeds voor de 997 GT3 en Turbo ook, heb het onderdeel nog gezien in zuffenhausen waar een motorblok volledig opgevezen ten toon hing en in het museum waar ik onderaan het motorblok de code 993 kon zien 🙂 )

Drogenbos
                        996 4S
                        2002
                        60.000km
                        60.000 euro btw incl btw wagen
                        geleverd en onderhouden bij Porsche center drogenbos.

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.