4S opnieuw start probleem

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 4S opnieuw start probleem

• Maker
    Discussie

• Philippe
    Deelnemer

Hallo iedereen,

Het is al weer twee jaar geleden dat jullie mij voor het laatst hielpen met het oplossen van een startprobleem met mijn 4S met chronisch gebrek aan beweging.

https://porscheforum.be/forum/13-993/123262-4s-startprobleem

Vorig jaar heeft hij zijn jaarlijkse uitstap overgeslagen en dat wilde ik nu goedmaken. Spijtig was hij niet van plan om mee te spelen na weer twee jaar verwaarlozing. Hij hangt steeds aan de druppel lader dus stroom was aanwezig en alle lichtjes gingen mooie aan. Bij het omdraaien van de contactsleutel hoorde ik de startmotor wel proberen maar pinkte de lichtjes op het dashboard en was er veel geklik. Na een paar keer proberen sprong hij dan toch aan en liet ik hem buiten even warmdraaien vooraleer hem weer stil te leggen. Nadien weigerde hij echter alle dienst en hoor je alleen hectisch geklik als je hem probeert de starten waarbij alle lichtjes aan en uit floepen.

Iemand enig idee welk onderdeel er na twee jaar stilstaan besloten heeft de brui aan te geven?

Alvast dikke merci.

MVG
      Philippe

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • Bedankt voor de info.

Ik heb ze er uit genomen en even aan de snel lader gehangen. Heb nog nooit een batterij gezien waar alle lichtjes zo snel op groen gaan maar dat zegt waarschijnlijk meer over de kwaliteit van die lader.

Voor ik hem weer inschrijf zal hij na al die jaren toch een grondige checkup moeten krijgen en is dat dan ook de moment om er een nieuwe batterij in te steken.

als je zo weinig rijdt en een nieuwe batterij steekt, dan is het volgens mij beter om ze af te koppelen (of stroomonderbreker met rode plastic sleutel) en elke 3 maand eens druppelladen.
          volgens mij: geen stroomverbruik = geen slijtage.

Nee ik bedoelde dat als je een nieuwe steekt, de oude is voor de vuilbak want de startmotor van een Porsche vraagt veel energie en moet in goede conditie zijn … heb eens met de volgeladen accu van mijn scirocco de 993 proberen te starten maar die kreeg de startmotor gewoon niet rond, om maar een idee te geven …

Ja, batterij zo snel mogelijk vervangen. Controleer ook op lekken van de batterij.
              Succes!

Bedankt Rocco maar als de batterij het toch al heeft begeven zal da took niet meer baten zeker?

Wat ik doe is 1 keer per 1/ 2 weken aan de druppellader zodat de accu een beetje kan ontladen in de tussentijd

Ok bedankt , dan weet ik dat een nieuwe batterij de eerste investering zal zijn als hij ooit nog eens op de baan komt. Zal de druppellader dan maar volledig uittrekken ook.

Constant aan de druppellader en nooit eens aan een normale laad/ontlaadcyclus onderwerpen dat is voor veel accu’s gewoon slecht … dat is als een atleet naar de olympische spelen volgevreten en volgespoten maar nooit getraind op normale inspanning en recuperatie, die ligt na 5 meter al plat op zijn buik … en een accu die ver 10 jaar oud is die gaat zeker niet meer willen presteren na zo’n leventje, Jazeker wat lichtjes doen branden dat wel maar zo’n zware startmotor doen draaien dat zal niet meer lukken omdat uw voltage goed is maar de capaciteit om zeep 😉

Nope dat heb ik nog niet geprobeerd omdat alle lichtjes vlot aan gaan, de radio speelt en de verluchting krachtig draait.

Dit gezegd zijnde zit de batterij al sinds 2007 aan de druppellader en ben ik vergeten vermelden dat ik hem aan een batterij snel lader had hangen toen ik hem voor het eerst in de garage aan de praat kreeg.

klinkt allemaal als een zwakke batterij. heb je al geprobeerd met startkabels ?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.