4S startprobleem?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 4S startprobleem?

  • Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

    Dit is mijn eerste post hier op jullie forum en ik moet al onmiddellijk om raad komen vragen. Sinds 2000 ben ik de gelukkige eigenaar van een 993 4S. De wagen heeft vandaag 44K op de teller maar staat eigenlijk sinds 2008 in de garage. Eén maal per jaar mag hij eens een ritje maken. Ik weet het waarschijnlijk zeer ongezond maar zo is het nu éénmaal. Tot vandaag ging dit steeds goed, sleutel één keer draaien en de motor spring onmiddellijk aan. Groot was mijn verbazing dan ook vandaag toen ik dacht hem nog eens buiten te halen voor zijn jaarlijks frisse lucht kuur. De startmotor draait vlot door maar de motor maakt geen enkele aanstalte om aan te springen.
    Heeft er iemand enig idee waar dit zou kunnen aan liggen. Alvast dank bij voorbaat.

    MVG
    Philippe

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
    • [quote=”cabrio wim” post=178488]Hoeveel AMP.[/quote]

      Bij gebrek aan tijd / buitenland, een late reactie, accu / batterij voor de Vlaamse vrienden 😉 is dus inderdaad nieuw en zou volgens opschrift 75AMP moeten leveren.

      Nu, nogmaals;
      – de starter gaat heel mooi rond
      – het probleem stelt zich soms (gisteren 5 x foutloos gestart, de 6de x had ik prijs)
      – zowel bij koude als warme motor
      – valt nooit stil tijdens het rijden
      – P rijdt zalig :first:
      Vervelend gewoon, het staat ook zo lullig, 2 tot 3 x na mekaar moeten starten en dan na aardig ronddraaien van de startmotor met een beetje hulp van het gaspedaal – als ik voel dat ze “goesting heeft” / zin heeft voor onze Nederlandse vrienden – start ze tot op heden altijd.

      Moet die nullast maar eens gaan vervangen denk ik…

      Gegroet,
      Kurt

        yeah i know maar had ze besteld maar had absoluut nooit gedacht dat ze zo duur ging zijn.

          Tja, ik denk toch ook niet dat Porsche zelf die batterijen maakt, het zou al mooi zijn moesten ze van bosch of varta komen met dan een mooie porsche zelfklever op … :engeltje:

            😯 Da’s toch wel heel veel voor een batterij van 80 amp :bounce:
            Heb juist 98,89 € betaald voor een van 75 amp bij battery-street.

              euh..ik ben niet zeker maar ik heb bij OPC een originele Porsche batterij gekocht voor mijn boxstertje en dat was een 80Ah geloof ik,
              de prijs was 285,46€, daar ben ik wel zeker van 😀

              Wim

                Ik had in de Porsche altijd de Bosch Silver. 💡

                Vergeet niet dat de meeste Porsche tijdens het starten minimaal 60 AMP wegtrekken, dit is wel kortstondig maar pakt wel veel in een keer.
                Dus mijn advies is voor een Porsche jong of oud minimaal 75 AMP, en ik had altijd in mijn oudjes 85 AMP staan.

                  [quote=”KuRRt” post=178485]
                  Accu werd een drietal maanden geleden vervangen ja.[/quote]

                  Zijn toen ook de problemen begonnen ??
                  Ik heb destijds deze accu gekocht:
                  http://www.accumegastore.nl/product/E11/

                  Wim

                    Hoeveel AMP.

                      Tja, daar zit wat in… 😀

                      Accu werd een drietal maanden geleden vervangen ja.

                        Als het erger is geworden, dan is er een verband :mrgreen:
                        Maar effe stomme vraag: accu is wel nog goed ?
                        Ik heb zoiets ook een keer gehad. Nieuwe accu en reset van de auto heeft hem goed gedaan.
                        Daarna nooit meer problemen gehad met starten.
                        En rij een keer een zeer lang stuk, met flinke belasting met een reiniging in de benzine !

                          Bedankt voor de inbreng iedereen. In de garage hebben ze hem al “proper” gemaakt, maar sindsdien alleen maar erger geworden.

                          Nu, voor de goede orde nog even; ze valt nooit stil, start ook altijd… Alleen gaat het starten soms niet vlot.

                            Ter info : Je kan hem ook eerst eens proberen reinigen, die klep kan vastzitten door roet … losmaken en dan de onderkant met de opening in white spirit een nachtje laten weken … normaal gezien moet als je er aan draait binnenin de klep vlotjes meedraaien, je kan hem ook testen met 12v op de klemmen dan moet je hem horen klikken van het openen en sluiten, zo kan je testen of hij nog werkt

                              zou kunnen; meestal is een slecht werkende ISV oorzaak van stilvallen bij het ontkoppelen wanneer je bijv afremt bij een kruising of verkeerslicht.

                                [quote=”Thefrits” post=178404]Deze ?
                                http://link.marktplaats.nl/m835080060%5B/quote%5D

                                En ook de inbreng van théfrits is goed, alleen blijkt uit de marktplaats aanbieding dat dit een tweedehandse is…

                                Nu, heb ondertussen reeds een aanbod via PB gekregen van iemand van hier, morge even bellen…

                                Voor de goede orde, zou dit defect stuk het (soms) slecht starten van mijn P kunnen verklaren?

                                Mvg,
                                Kurt

                                  Aah, die kost gelukkig veel minder dan 650 Euro… :relaxman:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.