4S verlagen en hoeveel?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 4S verlagen en hoeveel?

  • Maker
    Discussie
  • Hoi allemaal,

    Ben bezig aan de winterplanning van mijn 4S. Heeft zijn nieuwe schoentjes gekregen, maar zou hem nu nog wat willen verlagen.
    Er staan nu sinds kort 19″ Fuchs op, een tandje lager zou mooi staan denk ik, maar…geraak ik dan nog door de keuring?
    Dat ik wat inboet op rijcomfort, dat heb ik er voor over, het oog wil ook wat :-).

    Graag jullie ervaringen en tips zodat we tegen de zomer op punt staan!

    Thx

    Frank

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Doen Benny 🙂 zijn super mooi afgewerkt, ga vandaag nog wat rijden en fotootjes trekken.
      En dan binnen een maand of twee de schroefset erop zodat we wat kunnen spelen.
      Trouwens van 18″ naar 19″ voel ik quasi geen verschil he dus valt best mee, heb gisteren enkele vluchtheuvels genomen, wel voorzichtig uiteraard maar niet direct iets gevoeld.

      Zullen misschien maar eens een onderwerp op de 996 moeten zetten inzake tuning he, er zitten hier wel wat mannen met goede ideetjes… ik wil in elk geval dit jaar er nog wat verder aan laten sleutelen en laten veranderen, dus alle tips zijn welkom.

        @fdwinter :up: ik ben aan het twijfelen om deze op mijn 997 te plaatsen.

          mooi zo, niet teveel en toch zo laag als een echte slak die tegen de grond plakt, supersnelle slak 🙂

            mijn 993 is verlaagd met orginele schroefset Porsche,en zoals gezegd drempels (oude)neem ik schuin met de nieuwe drempels geen probleem alleen trager rijden.
            009.jpg

              Erg geslaagde up grade :up:

                :respekt:
                Erg netjes Frank!
                Hoelang staan ze eronder? Soms zet de ophanging zich nog een beetje terug, kan o,5cm schelen.

                  Hier zijn de eerste fotokes, wel snel gedaan met de I-Phone… ga er de komende dagen nog wat maken, het is een beetje afbreuk van de velgen.
                  Een cm verlagen zou dus echt mooi zijn denk ik 🙂

                  IMG_0576.jpg

                  IMG_0577.jpg

                  IMG_0578.jpg

                    Ok got the message, dus verstelbare vering met attest :salut: thx voor de antwoordjes :respekt:

                      weekendje weg=altijd stress!!!

                      altijd al met verlaagde ophangingen gereden en vond de 4s ophanging reeds laag genoeg! Maar indien die 1cm er toch af zou moeten (wat ik wel snap) zou ik idd voor de volledig instelbare gaan zodanig je de hardheid kan instellen. Dan zal de vering eigenlijk zelfs iets meer comfort bieden als nu maar enkel meer opgelet met drempels.

                        Mijn 996 C2 is 30 mm verlaagd (H & R met attest) dus geen ruzie bij de TC.
                        Is inderdaad opletten voor drempels, en nog meest voor opritten met goot. Eigenlijk vrij eenvoudig, ge moet er altijd schuin over of door rijden.

                        Moet ook balkje leggen om m’n garage in en uit te rijden… :bounce:

                        Maar voor de rest met de 18″ eronder mag het hok gezien worden.

                          Inderdaad drempels worden snel een probleem na verlagen.
                          Als je toch wil verlagen gaan voor een volledig instebare set.
                          kan je hoogte en demping naar eigen wens instellen.
                          Pas nog zulk een set helpen monteren op een BMW, die ligt nu iets lager dan standaard maar is zelfs iets zachter in de zachtste instelling van de dempers. Volgendd zomer zal hij wat harder gaan als de winterbanden eraf zijn.

                            Jij woont blijkbaar in een land zonder drempels?

                              Frank…..fotos???? Waar blijven die… :popcorn:
                              Bij verlaging zou ik dan een volledig instelbare ophanging gaan! Zeker geen sportophanging van porsche, op elk forum al gelezen sat ie beenhard is! Zou voor oa kw kiezen

                                Mijn mening is dat een 4S laag genoeg is.
                                Comfort is ook belangrijk.
                                Bij keuringen kijken ze in eerste instantie naar bandenmaten.
                                Al het andere waar ze geen verstand van hebben laten ze doorgaan.
                                Ze hebben totaal geen verstand van een onderstel van een aangepaste cq verlaagde Porsche.
                                Dus die komen er dikwijls zonder problemen door.

                                  4S staat sowieso al lager dan de anderen. Ik zie ook graag laag maar ben er steeds mooi afgebleven :salut:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.