4×4 of niet ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 4×4 of niet ?

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Mijn 944 is reeds enkele maanden verkocht, en het begint nu echt wel te knagen. Ik ben dus nog steeds op zoek naar een 911 (type 964), van de recentere jaren (’92 of ’93), maar twijfel nog altijd tussen 4×4 of niet. Ik zou er winter en zomer mee willen rijden, dus dacht ik eenvoudigweg dat ik moet een carrera 4 kopen. Maar iemand zei me dat men in de winter ook redelijk goed kan rijden met een Carrera 2 met winter (of M&S Mud & Snow) banden. Niet dat het bij ons (oost vlaanderen) alle dagen sneeuwt, maar regen en ijzel zien we toch regelmatig 🙁 Ik ben ook niet zinnens om er mee naar de wintersport te rijden 8)
      Heeft er iemand ervaring mee ? Kan ik me een Carrera 2 vertrouwen op minder goed wegdek met dergelijke banden ?
      De reden dat ik het nu vraag is omdat ik een mooie 964 targa heb zien staan, maar in Carrera 2 versie. (zie op klik)
      Filip

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
      • ja, de knopjes…welkom in de 911 😉
        Knopje van het schuifdak al gevonden ?

Interval kan je regelen met het draaikopje bovenaan tussen de kilometertellen en de klok. Opzetten is dan weer via de wisserhendel. Bij mijn 911S gebeurt dit ook met het draaiknoje…

Leuk bij regen hé die AWD!

En, kom je ermee naar de Koen zijn herfstrit ?

Anoniem

Mijn eerste indrukken, de wagen is ingeschreven sinds vandaag:
          Ik ben al blij dat het een 4×4 is: op de terugweg van brussel was het aan het regenen, en ik voelde me veel meer op mijn gemak dan vroeger in de 944 bij regenweer.
          En wat een kracht…ongelofelijk…niet te vergelijken met de 944. Die motor blijft maar doorgaan zonder enige moeite !
          Ik moet wel toegeven dat de 944 iets gemakkelijker was om mee te rijden, vooral het ontkoppelen en schakelen is veel vlotter in de 944.
          En het vinden van sommige knopjes is in de 964 ook niet altijd evident…heb eventjes moeten zoeken naar het knopje om de rechterspiegel te verzetten. En ik moet nog even nakijken waar de intervalstand van de ruitewisser in te stellen is (of kan dat niet op een 964?).

[quote=”fdeville”:1jgn5bbp]Voilà, dat is ’em. Misschien dat ik naar de volgende meeting kom, kwestie van eens gezichten te kunnen kleven op een aantal van het forum 🙂
            [/quote]

Met zo een prachtige auto mag je niet ontbreken denk ik 😉
            See you in Hechtel ! Vergeet je niet in te schrijven he (een beetje pushen mag toch hoop ik 8) )

ken

MOOOOOOIIIIIII
              dat vraagt naar meer foto’s 😉
              veel rijplezier!!!

Zeer mooie wagen!

Ja, Rufie, is dezelfde kleur: Slate Grey, en zo te zien ook hetzelfde zwart lederen interieur.

Ook ne C4 dus zijn het broertjes… of zusjes hé 😉

Ziet er goed uit.
                  Stefx is dat hetzelfde kleur als de jouwe ?

S2

Heel mooi kleurtje! (en natuurlijk ook een heel mooie wagen 🙂 )

Anoniem

Voilà, dat is ’em. Misschien dat ik naar de volgende meeting kom, kwestie van eens gezichten te kunnen kleven op een aantal van het forum 🙂
                      De foto is wel nog genomen bij de vorige eigenaar, normaal morgenavond of dit weekend haal ik hem af en maak ik zelf wat foto’s.

ken

Gefeliciteerd met je aankoop van je 964!!!!
                        je gaat daar heel plezier van hebben!!!!

Proficiat! Je zal de 4X4 zeker wel waarderen als het nat is

Kom je ermee naar Koen zijn herfstrit ?

Idd, advertentie is weg dus enkele foto’s ?

Ook van mij een proficiat !
                            Kom je ook naar de herfstrit van 911-lover ?
                            Zo een wagen wil ik is graag van dichtbij bekijken.

Trouwens , die Targa C2 was ex-ongeval , niet bijster goed herstelt want reeds aan het roesten. Voor de rest is die wagen niet slecht maar wat je nu hebt hoort zich heel anders aan. Advertentie is weg dus kan niks meer zien.

Hopelijk tot gauw op de rit in oktober.

Anoniem

Merci
                              Ge kunt niet geloven hoe blij dat ik ben. Dit is ’em: http://www.kapaza.be/detail/3339152/Por … _1992.html
                              Een beetje duur in aankoopprijs (heeft er bijna niks willen aan af doen 😡 ), maar de wagen is splinternieuw. Ik had er intussen al enkele gezien, maar dit had ik nog nooit gezien. Hij zou zo uit de showroom kunnen komen. Dus heb ik toegeslaan en was dat wel een “meerprijs” waard…
                              (ik zal mijn logoke onder mijn naam moeten aanpassen 😀 )

[quote=”fdeville (in nóg ander topic)”:80e4oxce]De kogel is door de kerk: heb me zopas een 964 Carrera 4 gekocht 😀 D D
                                Ik zal dus zelf binnenkort laten weten of dat (4×4) ook in de winter nuttig is of niet 8) [/quote]

OK, ik loop steeds wat achter op de feiten precies 😆

Het antwoord is dus JA! 😉

PROFICIAT!!!

[quote=”fdeville (in andere topic)”:3kb7ht74]Ik heb uw raad goed opgevolgd en me dan maar een 964 C4 gekocht…[/quote]

Ge hebt dus ene gekocht? 😀

[quote=”patrickvb and also what Porschke”:30opr0j9]zomerbanden en winterbanden: met elk type wagen een wereld van verschil.
                                    Ik kan het rijden met winterbanden – ook in België – aan iedereen aanbevelen.[/quote]

Klopt VOLLEDIG! Zolang je er zelf niet mee gereden hebt kan je dat allemaal maar moeilijk geloven maar ik kan u verzekeren dat het verschil echt enorm is!

Groetjes,

SidewindR.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.