5 cilinders

• Maker
    Discussie

• tenne
    Deelnemer

mijn 3.2 van 1987 schokt als ik rij ,en rookt erg enkel als de motor nog koud is, het is alsof hij maar op 5 cilinders draait
      ik heb al een andere benzine filter gemonteerd maar noppens, als ik er mee rij , is het zoals er een cilinder geen benzine krijgt hij remt een beetje af
      geeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Wim

Dat is inderdaad hoog maar voor die misschien wel de goede waarde, staat ook in het werkplaats handboek maar van Porsche moeten rond de 3 OHM liggen. 😉

Dus minder of hogere weerstand is slechte kabel.

Ben wel geschrokken van de hoge weerstand van de goede…6KOhm is al heel wat.
          Weer iets bijgeleerd…

Wim

Zal nu duidelijk zijn denk ik na filmpje van Harley.

En die laatste is dus echt kapot, want geeft niks meer door. :happy:

hier ben ik wel een leek in;

dus ik neem mijn multimeter

neem dan een bougiekabel en steek de zwarte stick aan de ene kant en de rode aan de andere kant en zet mijn multimeter op nul ohm en dan?

Wim

Gewoon op Ohm doormeten, en hoe meer weerstand hoe slechter.
                  Dus neem een nieuwe om die te meten, en kijk dan hoeveel die van jou aangeven.

ja , de bougies zijn het niet , deze heb ik laten vervangen .
                    nu mijn volgende stap zijn de bougiekabels
                    nu nog eens opzoeken hoe ik een bougiekabel kan uitmeten

Wim

Ik denk eerder dat je het in de bougies, bougiekabels of ontsteking moet zoeken.
                      Bij bepaalde weerstand kan een bougie of kabel weigeren goed door te geven.

ik heb daarjuist een lange rit gedaan ,

de motor trekt niet goed ,maar naar 3 kwartier had de motor mooi warm en reed hij heel vlot.

maar als ik ermee naar hoge sferen ging , hield hij een beetje in bij 5000 t/m en heb dat een paar keer gedaan en het is telkens rond 5000t/m dat hij een beetje tegen spreekt
                        kan het soms de benzinepomp zijn die zijn werk niet goed doet?

Hoe lang is het geleden dat je de injectoren vernieuwd of getest hebt?
                          Het kan zijn dat 1 injector lekt waardoor 1 cil niet meteen mee draait.
                          In deze oude wagens kan dat zo een problemen opleveren.
                          injectoren krijgen in mijn ogen veel te weinig aandacht… veel p driver willen meer power maar hebben 10 to 20 pk op stal staan door slecht werkende injectoren.
                          Een goed vs slecht afgestelde ontsteking geeft alsook grote verschillen op de dyno… #tested (dit heeft niets te maken met jouw probleem voor alle duidelijkheid)
                          Ik gok op injectoren! testen kost je niet veel en kan nooit geen kwaad hoor!
                          een filmpje om te verduidelijken:

Btw: geen last om de auto te starten een 20 tal min na het rijden?

het is witte rook
                            maar als er 1 cilinder niet meewerkt , dan moet hij niet meewerken als de motor warm is , toch
                            de warmte van de motor laat toch de bougie niet plots werken

habemus papam :relaxman:

en als er witte rook is hebben we een nieuwe paus! 😆

Wim

Als er een cilinder niet mee doet moet het witachtige rook zijn. 💡

Als het blauw is dan is het olie, is er meer aan de hand.
                                  En zwart, laat ons hopen van niet. 😉

neem een tang met lange bekken, doe de motor draaien en trek 1 voor 1 de bougie kabels van de delco. je moet telkens horen dat 1 cil wegvalt, als dit niet zo is draait hij op vijf poten… welke kleur van rook heb je? blauw of zwart?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.