5 cilinders

• Maker
    Discussie

• tenne
    Deelnemer

mijn 3.2 van 1987 schokt als ik rij ,en rookt erg enkel als de motor nog koud is, het is alsof hij maar op 5 cilinders draait
      ik heb al een andere benzine filter gemonteerd maar noppens, als ik er mee rij , is het zoals er een cilinder geen benzine krijgt hij remt een beetje af
      geeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
    • Wim

Je bougiekabels al eens doorgemeten op weerstand. 💡

Plus als je de Porsche wegzet in de wintermaanden, deze altijd eerst goed warm rijden, afteken tot die echt vol zit en dan wegzetten.

dus eingelijk moet ik niks doen,

de benzinetank zoveel mogelijk uit rijden en dan weer bijvullen en de condens is weg.
          of moet er een bepaald additief bij gedaan worden in de tank om geen condens meer te hebben?

In mijn geval ging het om condens in de benzinetank. Ik heb de zaak gedemonteerd (en meteen ook de randen van de tank bijgewerkt), de tank netjes uitgespoeld, en injecteurreiniger toegevoegd (Bardahl). Daarna liep hij weer prima.

trek de bougies er eens uit en inspecteer ze. bovendien kan het zijn dat er eentje gewoon los zit.

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.