5 mm spacers – langere wielbouten ja/neen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 5 mm spacers – langere wielbouten ja/neen

• Maker
    Discussie
  • Ik weet niet of de vraag hier al werd gesteld. Even de zoekfunctie gebruikt maar niets gevonden. Dus ik stel de vraag dan maar : voor op een porsche achteraan 5mm spacers te plaatsen. Volgens de OPC mag je die enkel plaatsen origineel (logisch bij een OPC) en met langere wielbouten. Prijskaartje is natuurlijk niet min. Nu zegt de plaatselijke velgenboer hier dat je gewoon met dezelfde bouten aftermarket 5mm spacers kunt plaatsen. Hij doet dit op veel wagens en nog nooit een probleem mee geweest.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • oeps was mijn eigen topic :bounce:

Spacers zijn nooit op die 996 in dat topic geraakt want wagen was sneller terug verkocht dan dat hij die had :happy:

Maar hiermee ben ik terug up-to-date en weet ik hoe en wat. mercikes deepee voor de link 😉

je moet 11 mm of 7,5 omwentelingen kunnen aandraaien om nog veilig te zijn.
        de technische uitleg staat hiet op het forum in deze topic

5 mm is denk ik geen probleem.
          Zolang de wielbout dieper in de naaf(echte schroefdraad) zit dan de Ø van de bout is het oké.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.