50 jaar Porsche 911

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 50 jaar Porsche 911

• Maker
    Discussie
  • Met de geplande productie van 1963 exemplaren verwijst Porsche naar het jaar waarin de 911 zijn wereldpremière beleefde. Het feestnummer van de 911 heeft een exclusieve combinatie van opties en kenmerken, zoals de 400 pk sterke Carrera S motorisering met de ‘wide body’ van de Carrera 4 modellen. Verder monteert Porsche standaard de actieve onderstelregeling PASM en dynamische xenonverlichting, terwijl de 20 inch wielen een verwijzing naar de legendarische ‘Fuchs’-wielen zijn. Ze zijn afgewerkt met matzwarte lak en voorzien van een gepolijst centraal deel. Verchroomde strips op de luchtinlaten voor, op de luchtroosters van de motorruimte achter en op het stijlvolle paneel tussen de achterlichten maken van dit jubileummodel nog meer onderscheidende verschijning.

3D-badge
    Het Porsche 50 jaar 911 jubileummodel is verkrijgbaar in twee unieke kleuren: geisergrijs metallic en grafietgrijs metallic. Hij is er ook in unilak zwart. Achterop is een tweekleurige badge gemonteerd met het opschrift “911 50” in 3D-effect. Dit speciale logo komt terug in een driekleurig reliëf op de hoofdsteunen en in twee kleuren op de toerenteller en de aluminium dorpelpanelen. Verder is het te vinden op het paneel voor de bekerhouder, samen met het unieke productienummer van de gelimiteerde jubileumversie. Andere uiterlijke kenmerken zijn de hoogglanzende ruitomlijsting en de sportief vormgegeven buitenspiegels die op de deurpanelen zijn gemonteerd.

‘Pepita’-ruit
    In het interieur verwijzen eveneens talrijke details naar de oorspronkelijke Porsche 911, zoals de tellers met groene wijzerplaten, de witte wijzers en de zilverkleurige kapjes op de as van de wijzers. Een andere specialiteit vormen de gedeeltelijk met leder beklede stoelen met een middenbaan van geweven stof dat doet denken aan de ‘Pepita’-ruit uit de jaren zestig. In het lederen interieur in zwart of grijs zorgt decoratief stiksel voor een contrasterende noot. De schakelpook (of de keuzehendel van de PDK-transmissie) is afkomstig uit het Porsche Exclusive-programma. Ze zijn afgewerkt in geborsteld aluminium, net als de sierstroken op het dashboard, de deuren en de middenconsole.

15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 657)
    • [quote=”Funny” post=142037]Misschien de wagen van Vincent of van Mr dokter die zijn bestelbon kon annuleren? Of toch niet voor een Turbo S !

Klik 911 50 jaar Keerbergen[/quote]
      1/ Ik heb geen 991 50th in bestelling staan 😥 (maar ben blij met een jonge tweedehands 991S). 2/ Die van mijn buurman was een zwarte en die heeft de garage (Duitsland) terug genomen 😉 3/ Even naar de link gekeken en volgens mij is dat iemand die niet particulier verkoopt 🙄

Er zit in Keerbergen iemand die regelmatig nieuwe exclusieve wagens verkoopt. Soms staat er maar 1 wagen op zijn oprit en soms 5 stuks. Meestal de duurste en exclusieve porsches, ferrari’s en lambo’s.

@bccars voor 1 keer maak ik geen grapje .

[quote=”Funny” post=142046]
          Ik hou ook van het pure rijden ,slippen en driften onder de knie te krijgen maar een Gt3 af beulen doe ik toch niet . 😥
          [/quote]

Daar zit iets in. Da’s zo een beetje de ultieme droomwagen uit de Porsche line-up voor mij. Ik zou die in mijn garage zetten en gewoon maar naar gaan kijken denk ik 😉
          En da’s net niet de bedoeling van een Porsche.
          Maar met het aanschouwen van die BHC op Zolder heb ik wel meer interesse gekregen om zelf ooit een oudje te bezitten. Misschien een extra plaatske in de garage vrijmaken voor een oldie die wel met het mes tussen de tanden gereden kan en mag worden ?!

[quote=”Funny” post=142046]Een Gt3 met handbak staat er ook aan te komen . :up:[/quote]

Da’s toch een grapje mag ik hopen ?

@funny ja daar moet ik je gelijk ingeven.

Eentje van allebei is de oplossing,want ik vind ze alle twee prachtig,allee dromen mag :sleep:

Benny volgens mij 2 verschillende wagens .Een 50 jaar heeft ook iets exclusiefs in mijn ogen ,niet de pure racer als een gt3 maar toch .
              Zelf ben ik heel hard te vinden voor een Gt3 maar om mijn vriendin eens mee te krijgen toch te hard . 👿
              Ik hou ook van het pure rijden ,slippen en driften onder de knie te krijgen maar een Gt3 af beulen doe ik toch niet . 😥
              En om eerlijk te zijn die Co2-uitstoot ligt nog steeds heel hoog voor de nieuwe Gt3 ,en de Belgische staat gaat ons daar heel zwaar op afrekenen in de toekomst .
              Een Gt3 met handbak staat er ook aan te komen . :up:

zou al zeer :happydance: zijn als ik een gewone 991 zou kunnen kopen :respekt:

911-50 is een heel mooie auto,maar moest ik de €€€€ hebben zou ik voor een GT3 gaan,dat vind ik persoonlijk een bloedmooie *porsche

Neen dit was bij Carrera en die is verkocht .
                    Bij Vandenberghe staat er nog 1 voor 147400 is het de jouwe . 😉

Staat of stond bij Rs Motors geen zwarte 911 50 te koop??

Misschien de wagen van Vincent of van Mr dokter die zijn bestelbon kon annuleren? Of toch niet voor een Turbo S !

Klik 911 50 jaar Keerbergen

Wij hebben nog niet verkocht en zullen dit ook niet doen . 😉 wel heel veel :driver: :driver:

Er staat er nog 1 in Belgie ,komt van …..

heeft één van jullie hem al doorverkocht ? klik hier voor de advertentie

Ja dat ben ik van zin maar met een zelf gemaakte foto van de 911 50 jaar badge op mijn wagen .
                              Nog eventjes wachten tot hij er is . 😉

Ga je je avatar nog aanpassen Bart? 😉

Idem hier ,lichte voorkeur en eerste keuze Graphite . 😉 .Ik volg mijn hart en gevoel .

15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 657)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.