50 jaar Porsche 911

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 50 jaar Porsche 911

  • Dit onderwerp bevat 657 reacties, 101 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Gert.
  • Maker
    Discussie
  • Met de geplande productie van 1963 exemplaren verwijst Porsche naar het jaar waarin de 911 zijn wereldpremière beleefde. Het feestnummer van de 911 heeft een exclusieve combinatie van opties en kenmerken, zoals de 400 pk sterke Carrera S motorisering met de ‘wide body’ van de Carrera 4 modellen. Verder monteert Porsche standaard de actieve onderstelregeling PASM en dynamische xenonverlichting, terwijl de 20 inch wielen een verwijzing naar de legendarische ‘Fuchs’-wielen zijn. Ze zijn afgewerkt met matzwarte lak en voorzien van een gepolijst centraal deel. Verchroomde strips op de luchtinlaten voor, op de luchtroosters van de motorruimte achter en op het stijlvolle paneel tussen de achterlichten maken van dit jubileummodel nog meer onderscheidende verschijning.

    3D-badge
    Het Porsche 50 jaar 911 jubileummodel is verkrijgbaar in twee unieke kleuren: geisergrijs metallic en grafietgrijs metallic. Hij is er ook in unilak zwart. Achterop is een tweekleurige badge gemonteerd met het opschrift “911 50” in 3D-effect. Dit speciale logo komt terug in een driekleurig reliëf op de hoofdsteunen en in twee kleuren op de toerenteller en de aluminium dorpelpanelen. Verder is het te vinden op het paneel voor de bekerhouder, samen met het unieke productienummer van de gelimiteerde jubileumversie. Andere uiterlijke kenmerken zijn de hoogglanzende ruitomlijsting en de sportief vormgegeven buitenspiegels die op de deurpanelen zijn gemonteerd.

    ‘Pepita’-ruit
    In het interieur verwijzen eveneens talrijke details naar de oorspronkelijke Porsche 911, zoals de tellers met groene wijzerplaten, de witte wijzers en de zilverkleurige kapjes op de as van de wijzers. Een andere specialiteit vormen de gedeeltelijk met leder beklede stoelen met een middenbaan van geweven stof dat doet denken aan de ‘Pepita’-ruit uit de jaren zestig. In het lederen interieur in zwart of grijs zorgt decoratief stiksel voor een contrasterende noot. De schakelpook (of de keuzehendel van de PDK-transmissie) is afkomstig uit het Porsche Exclusive-programma. Ze zijn afgewerkt in geborsteld aluminium, net als de sierstroken op het dashboard, de deuren en de middenconsole.

15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 657)
    • Van de 50 jaar. Heb men man bij Porsche al gecontacteerd, maar nog geen antwoord.
      Van de GT is al jaren niets meer 😀

        Brochure over de carrera gt of de 50 jaar ? Van de 50 jaar is er niets voorhanden ! 😥

          Iemand die weet of er nog brochures van te krijgen zijn?

            Ik heb die rode Carrera Gt bezig gezien in de Savoiecup 😳 😥 ! Ik vrees dat hij hem nog eens zal plooien . 🙄
            Mij niet gelaten hoor . 😉
            Daarnet heel goed nieuws gekregen en mijn 911 50 jaar gaat in productie week 37 .
            Ik ken ook het nummer al ergens in de 50 !
            Ik heb een enorme service gekregen van de dealer Porsche Center Eindhoven en de invoerder Pon ! :applaus: Ik heb in het verleden ook al nieuwe Porsches gekocht in Belgie maar nog nooit een brief van de invoerder mogen ontvangen waarin ze mij bedanken voor de bestelling van de wagen en me een geschenk toezenden . :up:

            Binnenkort :driver: :driver:

            PB

              [quote=”Mushroom” post=138784]:up:
              Ik vind dat er iemand ne keer uit zijn kot moet komen en die zwarte wegkapen in Latem 8)
              Dan hebben we het volledige trio op het forum :respect2:[/quote]

              Ik heb wel interesse, maar moet eerst nog een management plekje bij
              te pakken krijgen. :happydance:

                [quote=”porsche” post=138810]

                Mijn DD is een Cayenne S en als Oldtimer heb ik een gerestaureerde 911 Targa van ’72 met olieklepje. Een 356 Roadster of Speedster staat nog op het verlanglijstje. Heb een vriend die een prachtige 550 Speedster (replica met Porsche motor) te koop heeft en die zit ook in mijn gedacht omdat ik dat een zeer cool modelletje vindt.[/quote]
                Ik zeg : foto’s!!! :relaxman: Vooral van die ölklappe! :coolness:

                  [quote=”Vincent_991″ post=138820]Even offtopic maar die rode carrera GT is van een projectontwikkelaar hier in Keerbergen.
                  [/quote]
                  Ah, door je verhaal ben ik terug mee, door die grote reclame op de wagen dacht ik dat de wagen nog van één van de zaakvoerders van Raes was, de rest klopt allemaal. Dat verklaard nu ook waarom hij in onderhoud gaat bij Porsche Brussel.

                    Even offtopic maar die rode carrera GT is van een projectontwikkelaar hier in Keerbergen. De vroegere historiek ken ik niet maar hij heeft de wagen bij Raes Racing gekocht. Met een heel grote korting in ruil dat er reclame mocht blijven ophangen. Nadien heeft een vriendinnetje van hem de wagen tegen de vangrails van de autosnelweg in Mechelen geparkeerd. Na een dik jaar is die helemaal terug hersteld en rijdt hij er terug dagelijks mee rond.

                    En over de LAM-666 eigenaar : hier is het inderdaad hoge bomen vangen veel wind. Alle dure wagens kwijt geraakt + monsterboetes + een reeks rechtszaken en vervolgingen door de fiscus. Einde verhaal vrees ik. Niemand van die hem vroeger veel in het café zagen en er regelmatig mee op stap gingen hoort er nog iets van. Spijtig want de Peter was iemand die ondanks zijn exclusieve dure wagens en zijn turbulent leven niet naast zijn schoenen was gaan lopen. Gewoon jeansbroek aan en mee pinten komen pakken!

                    En ontopic: wie koopt die zwarte 50th bij carrera motors? De 3 kleuren moeten toch op het PF vertegenwoordigd zijn.

                      [quote=”Vincent_991″ post=138812]
                      Veel verhalen over de eigenaar van de LAM-666 (en RAM-101)
                      [/quote]
                      Dat heeft eerder te maken met zijn beroep dan met zijn auto’s :sarcastisch alhoewel zijn collectie wagens er mag/mocht zijn. Na het VAA gebeuren is er veel veranderd. Hij heeft ook een speciale garage waar de wagens met een liftsyteem boven elkaar kunnen geplaatst worden, vrij indrukwekkend.
                      Wat betreft de rode GT Carrera die is niet van hem. Dat is een wagen die al total loss van Duitsland is gekomen destijds, hier werd hersteld en nog niet zo heel lang gelden nog eens in elkaar werd gereden en terug hersteld. Die wagen is niet echt een referentie, heeft zelfs een tijdje te koop gestaan bij Raes zonder resultaat en wordt nu gereden door één van de eigenaars vermits de wagen volledig bestickerd is met Raes racing en, wordt onderhouden bij Porsche Center Brussels 😀 .

                        [quote=”janullrieg” post=138811]zo’n targa 72 met olieklepje, is dat nu meer waard dan andere modellen of niet ?[/quote]
                        Ze zijn zowieso maar 1 jaar gemaakt. Als je even zoekt op internet zal je zien dat er weinig te koop zijn en dat de prijzen stevig zijn. Targa’s zijn praktisch niet te vinden. In Duitsland staan er enkele US maar in erbarmelijke toestand.

                        Mijn wagen is met full historiek, dit wil zeggen het boekje met alle eigenaars, documenten, facturen en alles wat origineel bij de wagen moet horen. Dit op zich is al uniek. Niemand heeft een glazen bol maar de wagens zijn zeker waardevast. Het is ook het laatste F pre-impact model. Ik heb hem gekocht omdat ik veel oldtimer rally’s rij en, het feit dat je een speciaal model hebt is altijd meegenomen.

                          Die rode Carrera GT heb ik onlangs nog gespot in Mechelen.

                            [quote=”porsche” post=138773][quote=”Mikey” post=138755]666 Die zie ik regelmatig rond mechelen of den total …[/quote]
                            Dat was iemand anders Mikey, die heeft z’n Lambo al bijna 2 jaar niet meer. Die persoon was inderdaad van Mechelen.[/quote]
                            Die kennen we ook. Zit of beter zat regelmatig in het café onder de’n toren hier in Keerbergen. Was destijds een mooi clubje : zwarte murcielago spyder en nadien orange gallardo spyder, stond toen bijna constant een zwarte en donkergrijze 997 turbo bij, de rode carrera GT was er ook vaste klant, een zwarte F430 die onlangs werd vervangen door een zwarte 456 spyder en een paar 996/997 modellen met regelmatig een panamera in het kielzog. En deze van de panamera had onlangs een nieuwe zwarte gallardo bij. Veel verhalen over de eigenaar van de LAM-666 (en RAM-101 en ik dacht ook nog LIM-666 op een zwarte panamera 4) van hem zelf of via via gehoord. Er gingen lang de geruchten de ronde dat hij een gifgroene aventador had besteld. Maar aan het +18 sprookje is naar het schijnt een nogal abrupt einde gekomen. Dankzij de fiscus.

                            jan

                              zo’n targa 72 met olieklepje, is dat nu meer waard dan andere modellen of niet ?

                                [quote=”Mushroom” post=138775]Is er dan ten huize porsche geen Porsche te bespeuren? :([/quote]
                                Jawel hoor, anders zou ik niet op dit forum zitten. 😀
                                Ik rij al heel lang met Porsche (begonnen als jongensdroom) en heb al vele modellen versleten maar steeds Cabrio of Targa. Ik ben een open rijder winter en zomer.

                                10 jaar geleden heb ik eens een zijsprong gedaan naar het Italiaans paardje maar dat was geen succes, teveel problemen en dat neem ik niet van een dure wagen.

                                Mijn DD is een Cayenne S en als Oldtimer heb ik een gerestaureerde 911 Targa van ’72 met olieklepje. Een 356 Roadster of Speedster staat nog op het verlanglijstje. Heb een vriend die een prachtige 550 Speedster (replica met Porsche motor) te koop heeft en die zit ook in mijn gedacht omdat ik dat een zeer cool modelletje vindt.

                                  Dit zou nog eens origineel zijn . :applaus:

                                  Zwarte pijl laat je eens gaan en bestel zo’n zwarte 911 50 jaar . 😉 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 657)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.