50 jaar Porsche 911

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 50 jaar Porsche 911

• Maker
    Discussie
  • Met de geplande productie van 1963 exemplaren verwijst Porsche naar het jaar waarin de 911 zijn wereldpremière beleefde. Het feestnummer van de 911 heeft een exclusieve combinatie van opties en kenmerken, zoals de 400 pk sterke Carrera S motorisering met de ‘wide body’ van de Carrera 4 modellen. Verder monteert Porsche standaard de actieve onderstelregeling PASM en dynamische xenonverlichting, terwijl de 20 inch wielen een verwijzing naar de legendarische ‘Fuchs’-wielen zijn. Ze zijn afgewerkt met matzwarte lak en voorzien van een gepolijst centraal deel. Verchroomde strips op de luchtinlaten voor, op de luchtroosters van de motorruimte achter en op het stijlvolle paneel tussen de achterlichten maken van dit jubileummodel nog meer onderscheidende verschijning.

3D-badge
    Het Porsche 50 jaar 911 jubileummodel is verkrijgbaar in twee unieke kleuren: geisergrijs metallic en grafietgrijs metallic. Hij is er ook in unilak zwart. Achterop is een tweekleurige badge gemonteerd met het opschrift “911 50” in 3D-effect. Dit speciale logo komt terug in een driekleurig reliëf op de hoofdsteunen en in twee kleuren op de toerenteller en de aluminium dorpelpanelen. Verder is het te vinden op het paneel voor de bekerhouder, samen met het unieke productienummer van de gelimiteerde jubileumversie. Andere uiterlijke kenmerken zijn de hoogglanzende ruitomlijsting en de sportief vormgegeven buitenspiegels die op de deurpanelen zijn gemonteerd.

‘Pepita’-ruit
    In het interieur verwijzen eveneens talrijke details naar de oorspronkelijke Porsche 911, zoals de tellers met groene wijzerplaten, de witte wijzers en de zilverkleurige kapjes op de as van de wijzers. Een andere specialiteit vormen de gedeeltelijk met leder beklede stoelen met een middenbaan van geweven stof dat doet denken aan de ‘Pepita’-ruit uit de jaren zestig. In het lederen interieur in zwart of grijs zorgt decoratief stiksel voor een contrasterende noot. De schakelpook (of de keuzehendel van de PDK-transmissie) is afkomstig uit het Porsche Exclusive-programma. Ze zijn afgewerkt in geborsteld aluminium, net als de sierstroken op het dashboard, de deuren en de middenconsole.

15 reacties aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 657)
    • Zoiets dus?

Goed gekozen!! :first:

Tja Wes, Slate Grey = heritage. Graphite is het imo niet 😳 8)
      In theorie ga ik altijd voor de donkere kleuren, maar hier komt ‘t voor mij allemaal beter tot zijn recht in het bleekgrijs 😳
      Pas op, ‘t is niet dat ik Graphite lelijk vind hé? Ik had er alleen de klik niet mee. Ik ben eigenlijk verscheurd (nu ja ;)) tussen die 2 kleuren en 51% zegt Geyser en 49% zegt Graphite, maw ‘t verschil is heel klein maar Geyser was mijn eerste gedacht, vandaar…

En jongens?? Jullie gedacht zeggen hé! Ik lees veel liever dat dat Geyser Grey een kotskleur is dan dat jullie een beetje rond de pot draaien om niemand voor het hoofd te stoten 😈

In mijn ogen toch een belangrijke keuze bij aankoop van een wagen “het kleur” .
        Temeer er geen staal voorhanden is .

@Porsche
        ,mooi kleur heb je . :applaus: :applaus:

[quote=”Mushroom” post=138690]Lambo voor mij = zwart, oranje of gifgroen! :first: [/quote]
          Het is Arancio Borealis Tri Color geworden. :salut:

Het is net daarom dat deze kleur ook leverbaar is op de 50 Jubi, omdat Slate Grey zo populair is op een pré-impact.
            En als er nu één ding is wat deze Jubi uit moet stralen, dan is het “heritage”. 😉

Beide kleuren zijn mooi, écht mooi! (zwart tel ik even niet mee aangezien het “maar” zwart is)
            Ik begrijp dus ook dat het kiezen moeilijk is, maar er zijn geen tinten om uit te kiezen wat het extreem moeilijk maakt…
            Op het einde van de dag is de vraag dus “simpel”: Wil ik een lichte of een donkere? Meer keuze is er niet… 😀

Lambo voor mij = zwart, oranje of gifgroen! :first:
              Maar als ik echt moet kiezen heb ik liever 2 Porschkes voor ‘t zelfde geld 😉 :first:

[quote=”Mushroom” post=138685]
                Welke kleur heb jij op je 991 porsche? (

[quote=”WES-RS” post=138664]
                  Slate Grey is trouwens ook non-metallic en hoe prachtig is die kleur!? I rest my case… ;)[/quote]

Da’s nog jong hé? 😉 8)
                  Zo simpel is het niet hoor beste Wes!! 😈
                  Slate grey is idd prachtig… op een pré-impact.

Maritiem blauw op een 964 is de max! Op een 991 zal ‘t waarschijnlijk maar niks zijn (ik probeer het me visueel voor te stellen). Omdat een kleur mooi is op een bepaalde auto wil dat niet zeggen dat’t ook automatisch mooi is op een andere auto, ook al is het hetzelfde model met alleen wat leeftijdsverschil op.

Welke kleur heb jij op je 991 porsche? (

Persoonlijk vind ik een kleur ook het moeilijkste om te kiezen bij een nieuwe wagen.

Toen ik destijds mijn wagen kocht was ik ook aan het twijfelen over sommige kleuren. Ik heb toen aan de garage gevraagd dat ze me moesten bellen telkens er een wagen bij hun was met mijn voorkeur kleuren. IRL is altijd het beste, een kleurstaal is moeilijk vind ik.

Met deze jubileum uitgave ligt het iets moeilijker natuurlijk omdat er weing referentie is, tenzij je even tot Stuttgart rijdt om de kleuren combinaties IRL te aanschouwen.

Absoluut niet twijfelen over Graphite Grey, de kleur gaat magnifiek zijn! :applaus:
                      Slate Grey is trouwens ook non-metallic en hoe prachtig is die kleur!? I rest my case… 😉

Bedankt Mush ! :applaus:

Wes ik ben het niet volledig met je eens .Zelf heb ik het grafiet grijs gekozen maar als in werkelijkheid blijkt dat het een dood kleur is of niet uitkomt op de 911 (bezoek a h museum een van de volgende dagen ) dan overweeg ik om het Geiser te kiezen .
                        Er zijn zoveel elementen die maken dat iets niet is wat je dacht te zijn .
                        Ik vrees om reden dat het geen metallic kleur is het grafiet dat het doods zal zijn .
                        We houden jullie op de hoogte van het luxe-probleem . 😉

Ik vind heel die Amerikaan zijn kleurstalen-commotie maar redelijk nutteloos. 😕

Er zijn maar 3 kleuren om te kiezen:
                          -licht
                          -donker
                          -donkerst

Vind je een lichte wagen mooi? TADA! -> Geyser
                          End of discussion!
                          Wil je liever een donkere? Graphite of zwart.

En met twijfelen is niets mis, maar om dan speciaal stalen te laten spuiten om het verschil tussen licht en donker te zien… :think:
                          Bottom line: Beide kleuren zijn prachtig, dus je kunt niet fout kiezen. :coolness:

Nieuw bloed voor Funny, of beter gezegd: verf 8)

[IMG]http://i4.photobucket.com/albums/y146/ISUK/DSC02627_zps0b912b7e.jpg[/IMG]

[IMG]http://i4.photobucket.com/albums/y146/ISUK/DSC02630_zps30ece5c1.jpg[/IMG]

Die gast die dat “schaalmodel” laten spuiten heeft in Graphite Grey, heeft nu ook een staal van Geyser Grey ontvangen van Porsche. Hij denkt er zwaar over om toch maar Geyser te nemen :coolness:

Ikzelf ben mijn avatar ook al tegengekomen, maw: dat ben ik niet 😉 Ik heb -denk ik- zelfs geen avatar op die fora.
                              Qua Corvette vs Porsche denk ik dat daar ook wel een deel jaloezie bijzit.
                              “If you can’t have one, pissing off the one who does is the next best thing”.
                              Die 2 merken liggen zo ver uit elkaar dat elk vergelijk overbodig is. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat ‘t ene beter of slechter is dan ‘t andere. Corvette is alleen niet mijn kopje thee 😉

Ik dacht al wel dat ik jouw avatar op de Angelsaksische fora was tegengekomen 🙂

De stupiditeiten die op 6speed en rennlist komen zijn soms hilarisch. Ze zitten daar vaak hun mening te verkondigen zonder eigenlijk te weten waar ze het over hebben, zonder dat ze eigenlijk zelfs fatsoenlijk met de auto kunnen rijden heb ik soms de indruk. En als je dan een gerichte vraag stelt komt er regelmatig geen relevant antwoord. Maar goed, net als Top Gear zijn de fora grotendeels entertainment zekers 😉
                                Irritantste vind ik nog degenen die in het 991 forum komen zeiken hoe slecht de nieuwe 911 wel niet is. Ga dan toch naar een ander forum denk ik dan bij mezelf. Ik ga toch ook niet op een corvette forum staan schreeuwen dat de nieuwe C7 een volledig mislukte achterkant heeft. Maarja, da’s wellicht te simpel geredeneerd.

Dat gezegd zijnde, dat mixen van die verf op dat schaalmodel vind ik persoonlijk geen stupiditeit, da’s gewoon een liefhebber die wel heel ver gaat in zijn perfectionisme 🙂

EDIT PS: Zouden bepaalde merken (ie Corvette) mannetjes inhuren om op fora shit te spuwen over het forummerk en hun eigen merk/model (ie C7) te verheerlijken ?

[quote=”Mushroom” post=138346]
                                En Amerikaantjes zijn héél beinvloedbaar precies :wtf:
                                Al weken aan’t debatteren over PTS (paint to sample = kleur kiezen die je wil), één reply van mij en iedereen is het er ineens roerend over eens dat de speciale kleuren bij de Jubi horen en dat PTS afbreuk zou doen aan het geheel.
                                Degenen die hun build “zogezegd” opgezegd hebben zijn ineens heel stilletjes :happy:

We gaan het Funny eens moeilijk maken… 😈
                                Een Amerikaantje is zo ver gegaan om bij Porsche de samenstelling van Graphite Grey op te vragen, dat te laten mixen, een “schaalmodel” te maken en dat te spuiten “om te zien hoe de kleur er in ‘t zonlicht uitziet” 😯 😕

Only in ‘merica! 8)[/quote]

Het maakt het kiezen er niet gemakkelijker op .
                                  Is wel erg donker !!
                                  Ik moet hem dringend eens gaan bekijken .Hou jullie op de hoogte van mijn keuze

15 reacties aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 657)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.