50 jaar Porsche 911

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s 50 jaar Porsche 911

• Maker
    Discussie

• Mushroom
    Deelnemer

Met de geplande productie van 1963 exemplaren verwijst Porsche naar het jaar waarin de 911 zijn wereldpremière beleefde. Het feestnummer van de 911 heeft een exclusieve combinatie van opties en kenmerken, zoals de 400 pk sterke Carrera S motorisering met de ‘wide body’ van de Carrera 4 modellen. Verder monteert Porsche standaard de actieve onderstelregeling PASM en dynamische xenonverlichting, terwijl de 20 inch wielen een verwijzing naar de legendarische ‘Fuchs’-wielen zijn. Ze zijn afgewerkt met matzwarte lak en voorzien van een gepolijst centraal deel. Verchroomde strips op de luchtinlaten voor, op de luchtroosters van de motorruimte achter en op het stijlvolle paneel tussen de achterlichten maken van dit jubileummodel nog meer onderscheidende verschijning.

3D-badge
      Het Porsche 50 jaar 911 jubileummodel is verkrijgbaar in twee unieke kleuren: geisergrijs metallic en grafietgrijs metallic. Hij is er ook in unilak zwart. Achterop is een tweekleurige badge gemonteerd met het opschrift “911 50” in 3D-effect. Dit speciale logo komt terug in een driekleurig reliëf op de hoofdsteunen en in twee kleuren op de toerenteller en de aluminium dorpelpanelen. Verder is het te vinden op het paneel voor de bekerhouder, samen met het unieke productienummer van de gelimiteerde jubileumversie. Andere uiterlijke kenmerken zijn de hoogglanzende ruitomlijsting en de sportief vormgegeven buitenspiegels die op de deurpanelen zijn gemonteerd.

‘Pepita’-ruit
      In het interieur verwijzen eveneens talrijke details naar de oorspronkelijke Porsche 911, zoals de tellers met groene wijzerplaten, de witte wijzers en de zilverkleurige kapjes op de as van de wijzers. Een andere specialiteit vormen de gedeeltelijk met leder beklede stoelen met een middenbaan van geweven stof dat doet denken aan de ‘Pepita’-ruit uit de jaren zestig. In het lederen interieur in zwart of grijs zorgt decoratief stiksel voor een contrasterende noot. De schakelpook (of de keuzehendel van de PDK-transmissie) is afkomstig uit het Porsche Exclusive-programma. Ze zijn afgewerkt in geborsteld aluminium, net als de sierstroken op het dashboard, de deuren en de middenconsole.

15 reacties aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 657)
      • Musch proficiat
        Nu nog de 912 in dezelfde kleur als de 911 50 ….. :relaxman:

Top Tilt :drink:

de max :respekt:

😉

WOW :wtf:

Dikke proficiat Mush, prachtige bolide :first:

Gaat de smurf er nu uit?

Duimen dat alles nu verloopt zoals het hoort te verlopen!

Vet!!! Proficiat en veel rijplezier ermee!!!

Eigenlijk heeft de Jollie mij wat gepushed (de smeerlap) 8)
                      Ik denk altijd dat zoiets is “voor andere mensen”, maar niet voor mij.
                      Dat had ik vroeger al.
                      Toen ik 25 was (en Porsche nog niet mooi vond 😳 ) was ik stapelgek van zo’n nieuwe BMW cabrio, die eerste volledige platte zonder die Bauer rolbeugel. Ik wist ook wat ik wou: een metallic zwarte graag, met die BBS’en op met gepolierde rand en zwart hart. Het was de tijd van D&W (je weet wel, die tuning boeken met schaars geklede dames erin) en de Motorshow in Essen etc… Bij D&W verkochten ze toen Bennetton stuurtjes en pookjes, en die moesten er dan in, tenminste, had ik zo’n BMW kunnen betalen. Maar zelfs een occasie Golfje kon er niet aan af.
                      En ja, da was cool, ik legde me daarbij neer.
                      Ik vond het mooi, maar ik kon het niet betalen… Case closed.

Nu had Kenny de Jubi op m’n FB gezwierd, ik gekeken, en ja: mooi he? Maar ja, da’s “voor een ander”…
                      Toen is de Jollie me beginnen preppen en voila, hier zijn we.

In theorie heb ik getekend voor dat Geyser Grey (die lichte kleur dus), toen ik de eerste maal die foto’s op mijn FB bekeek “had” die kleur het. Alles van die 50-jahre details kwam er beter op uit vond ik. Otoh is dat Graphite Grey een unikleur (dus geen metallic) en is mijn huidige T5 ook een soortgelijk kleur (donkergrijs en geen metallic). Dus die combo zou ik wel zien zitten vooral omdat er hier 4 jaar geleden ook zo’n combo stond:

DSC00347.JPG

Op foto zie ik ook niet echt metallic in dat Geyser Grey en ik vrees dat dat in ‘t echt nog wel eens zou kunnen tegenvallen. Maw: een trip naar het museum moet asap plaatsvinden want daar zou de Geyser Grey tentoon staan en de Graphite Grey 991 en 911 (die gebruikt zijn in de fotoshoot en filmpje) zouden daar ook ergens moeten staan (maar je moet er achter vragen).
                      We mogen ook de derde kleur niet vergeten: uni Zwart, maar een zwarte heb ik net gehad dus dat wordt het niet…

Nogmaals allen bedankt voor de felicitaties!! :drink:

Qua levering… Stel dat ze hem in November of December leveren dan schreef ik hem toch pas begin januari in hoor. Dus ja, ‘t komt op geen maandje 😉 Ik had hem natuurlijk liever NU gehad maar ja, dat kan niet naar ‘t schijnt :bounce: 😉

[quote=”Lowie9xx” post=134614]Proficiat met de aanwinst, prachtig machien! :applaus:
                        Ben ik nu echt de eerst die de vraag stelt: welk kleur (van de twee)? :popcorn:[/quote]

Aan de hand van mush zijn post peisk dat de greige is geworden :happydance:

Proficiat met de aanwinst, prachtig machien! :applaus:
                          Ben ik nu echt de eerst die de vraag stelt: welk kleur (van de twee)? :popcorn:

Dikke dikke proficiat mush !!! :first: :happydance: :driver: :respekt:
                            Gelukkig heb je nog eentje kunnen bemachtigen !
                            Wachten kan lang duren ! Maar wordt zeker en vast beloond :driver:

Mush van harte proficiat met zo’n geweldige aankoop.
                              Heeeel veeeel rijgenot en ik hoop hem sorry haar eens te mogen aanraken.
                              SUPER !!!!

dikke dikke dikke proficiat Bart,het is de wagen die ik ook zou willen maar!!!!!
                                Je hebt nu eens een prachtige keuze gemaakt,tof tof tof,is je helemaal gegund :first: :applaus:

Hier ook nog maar een proficiat wensen é :applaus: :applaus: :applaus:

Toen ik de foto’s voor het eerst zag dacht ik onmiddellijk, dit is iets voor mush :think: , en je ziet… :happydance:

Nog eens op de site van Porsche die 911 50jaar bekeken, toch ne ferm machien zulle, vooral in da Graphite Grey vind ik hem het mooist :up: :up: :up:
                                    Februari!!! das lang wachten :what: :what: :what:

15 reacties aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 657)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.